Sam sip sam Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Snart dags att skära upp kalopsen i bitar och ner i grytan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Snart dags att skära upp kalopsen i bitar och ner i grytan Kör du den i ugnen först? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Snart dags att skära upp kalopsen i bitar och ner i grytan Frågar samma sak som Fredman.. Har aldrig testat det tidigare.... Blir det bra? Vad använder du för kött... Skall bli spännande att se resten, för jag är en kalopsfantast.... Du skalar väl potatisen ordentligt eller skall du har ris till istället? Förlåt, jag kunde inte motstå att skämta lite.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Kör du den i ugnen först? yes blir saftigare då ,kör den på 75 gr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Frågar samma sak som Fredman.. Har aldrig testat det tidigare. Blir det bra? Vad använder du för kött... Skall bli spännande att se resten, för jag är en kalopsfantast. Du skalar väl potatisen ordentligt eller skall du har ris till istället? Förlåt, jag kunde inte motstå att skämta lite.. Högrev Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Högrev Ser ut som jätteriskorn en ny maträtt du kommit på Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Ser ut som jätteriskorn en ny maträtt du kommit på yes kambodjansk nationalrätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Först, tack för tipset Sam. Det måste jag prova. Idag blev det fisk och makaroner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Högrev Låter jäkligt smaskens Sam.... Hur länge körde du högrevet i ugnen? Brynte du det först? Ser fram emot en bild på det färdiga resultatet.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Låter jäkligt smaskens Sam. Hur länge körde du högrevet i ugnen? Brynte du det först? Ser fram emot en bild på det färdiga resultatet.. Ca 3,5 timma ,ja självklart brynte jag för att täppa till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Annars är det ju populärt med pull pork nu, långkok på högrev eller karre´ jättegott, särskilt om man kryddar med en rökt chilli Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Det bidde en hamburgartallrik till middag idag, gott o mätt blev man.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Låter jäkligt smaskens Sam. Hur länge körde du högrevet i ugnen? Brynte du det först? Ser fram emot en bild på det färdiga resultatet.. Skål Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Skål Världsklass Sam... Fy satan vad det såg gott ut... Tack för alla tips.... Ha en fortsatt trevlig helg..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 yes blir saftigare då ,kör den på 75 gr Fy fan låter som det blir dillkött imorgon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Nu ska jag framkalla korten från 2 dagars matlagning, syns i morrnm Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Hade båda ungarna hemma i kväll, själv fick jag ej bestämma meny, det gjorde de tydligen, blev barnmat. Men man kan ju göra bra barnmat! Jag vet att jag visat detta förut, med egengjord pasta, men...prova, även om man inte gör detta varje gång. Tycker ni om pasta är ni fast! Och tycker ni inte om pasta, prova ändå, för det är nästan en annan maträtt en den torkade varianten... Ett grundrecept jag använder mig av är: 4-5 dl mjöl, ( 50 /50 vetemjöl / durumvete tycker jag är bra ) 2 ägg 1 msk olja ev. en skvätt vatten... det ser man om det behövs. Har man en matberedare med kniv, kör allt i ca. en minut tills det ser ut som fuktigt ströbröd, pressa ihop och låt vila i kylen några timmar. Har man ingen beredare, knådar man för hand. Detta moment går utmärkt att göra med en brödkavel och kniv... Toppa med en bra ost, så har barnmaten blivit en riktigt bra måltid. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Kvällssvullo /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 (ändrad) Var till födelse"barnet" Eije och blev trakterad med älgstek och lax och ungsrostade grönsaker/potatis givetvis med höstkantarellsås Älgen hade en av gästerna skjutit på sin mark i Järlåsa och även plockat svampen. Får hoppas att det inte var en förrymd älg från stället där Knasen var idag som ligger nästgårds Allt tillagat av en gammal sjömanskock från Island som går ut på sina sista 14 dagar på sjön på måndag innan sin pensionering Tyvärr inga bilder men jag lovar att det var smarrigt värre Ändrades November 9, 2013 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Nyss hemkommen från en kulinarisk smakresa hod ellim och pin Smaklökarna har jublat hela kvällen och kommer så att göra även när John Blund slagit klorna i mig.Ett utsökt tillagat lamm med ugnsrostade rotgrönsaker följt av en kladdkaka med vaniljglass,tillagad av vår egen gourmekock ellim biträdd av pin.Magiskt och fantastiskt gott räcker inte,det var utomjordiskt gott.Tack ellim och pin för en genomtrevlig kväll Hur ska vi någonsin kunna toppa detta? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd November 9, 2013 Dela Inlagd November 9, 2013 Fisk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd November 10, 2013 Dela Inlagd November 10, 2013 Fisk Jösses vad det ser gott ut! Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd November 10, 2013 Dela Inlagd November 10, 2013 Fisk. Svinasvål, både fritterad och kokt kycling, med, mera. Platoo fisk med rom Kyckling med skalad potatis och smör till detta. Hälsningar goodolle. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 10, 2013 Dela Inlagd November 10, 2013 Yepp gillar tjälisar bra till pålägg o ute på turen.. ,,,Men Gillar mer o mer o tillaga stekar på lång tid tre fyra fem timmar ,,,o stektermometer så man har koll på tempen... Lär gärna mej... Jag e uppväxt på (jävla)Älgstek å e sååå jäkla less på torrt Älgkött så jag maler oftast ner stekarna (om jag inte ger bort dom). Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd November 10, 2013 Dela Inlagd November 10, 2013 Igår kväll åts det Senap o limepanerad Red Snapper,homemade potatismos,remuladsås samt burkärtor på den Thailändska landsbygden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu