Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

post-3356-0-19191600-1289073225_thumb.jp

Marinerad oxfilé med rostade rotfrukter samt en krämig gräddig ost och kantarellsås....

Aj aj Enis vad har jag sagt om skitig potatis aja bajja borde blivit minus där men jag avstår man kan ju bli bannad

Dela på andra sajter

Aj aj Enis vad har jag sagt om skitig potatis aja bajja borde blivit minus där men jag avstår man kan ju bli bannad

Har för mig att du tyckte det var ok på klyftisar ja..

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Det vart lite husmanskost idag. :)

post-3082-0-62227800-1289152927_thumb.jp

Eftermiddagssnacks: En varm macka direkt från ugnen, en rostad macka med filadelfiaost, oliver, skinka, paprika,

gurka och kryddor samt en kopp filmjölk blandat med skogsbärssoppa. Och en mugg té till såklart. :)

post-3082-0-69319100-1289152930_thumb.jp

Middag: Moo Krååp med 5 chilis och en smarrig öl. Känns nästan som att man är i Thailand.

Men bara nästan än så länge. Om en månad är man däremot kanske där. :)

Dela på andra sajter

Thaikäk idag.frugan stod för matlagningen..jag fixade dryck till...

post-3356-0-26681400-1289158236_thumb.jp

Några

post-3356-0-86808100-1289158280_thumb.jp

Pepparkakor med ädelost efterpå...

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

5 de va en blandning som heter duga :giggle::whoco5:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

post-3082-0-03306400-1289326037_thumb.jp

Idag vart det en snabb laxpasta med champinjoner, spenat, sparris, morötter, oliver, gul paprika och massor av vitlök. Mums. :)

Dela på andra sajter

Eftersom det är Mårten Gås i morgon så bjuder jag på ett gåsrecept, så spring iväg nu och köp en gås

post-3485-0-75812000-1289327606_thumb.gi

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Eftersom det är Mårten Gås i morgon så bjuder jag på ett gåsrecept, så spring iväg nu och köp en gås

Kan tyvärr inte följa receptet eftersom någon redan snott bygdens "varning för älg"-skylt.

Har däremot inte givit upp utan ska ge mig på att göra en smör-gås istället i morgon.

Mycket lättare eftersom den varken har fjädrar eller behöver dekapiteras.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

post-3082-0-03306400-1289326037_thumb.jp

Idag vart det en snabb laxpasta med champinjoner, spenat, sparris, morötter, oliver, gul paprika och massor av vitlök. Mums. :)

Får nog döpa dig till lil Enis :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

I går blev det detta..

ata1.jpg

Alltså "namphrik kapi" som main course och lite friterat fläskkött (moo tååt) och omelett (kai jiow)som tilltugg.

ata2.jpg

Idag var det hela 8 thaitjejer som kockade, umgicks och åt tillsammans här hemma och till huvudrätt räknades nog "kanom jiin". Men även några andra rätter tillagades, b la en plåt full av kycklingvingar och kao niow.

ata4.jpg

ata3.jpg

ata6.jpg

ata5.jpg

ata7.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

...måste ju säga att det verkar vara väldans trevligt i ditt kök Kim giggle.gif

Jag började dagen på balkongen med yogurt o musli. Inköpt på foodmart, det funkar fint, men varför ska dom göra så små yogurtburkar??? huh.gif

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Kära nån Kim - hela huset fullt med matlagande Thailändskor, det var inte dåligt! Gott om riktigt god och vällagat asiatisk mat, vilken kulinarisk totalupplevelse det måtte ha varit!

:-)

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

I går blev det detta..

ata1.jpg

Alltså "namphrik kapi" som main course och lite friterat fläskkött (moo tååt) och omelett (kai jiow)som tilltugg.

ata2.jpg

Idag var det hela 8 thaitjejer som kockade, umgicks och åt tillsammans här hemma och till huvudrätt räknades nog "kanom jiin". Men även några andra rätter tillagades, b la en plåt full av kycklingvingar och kao niow.

ata4.jpg

ata3.jpg

ata6.jpg

ata5.jpg

ata7.jpg

Tack för du delar med dig Kim vart lite FÖR tyst sista tiden

Dela på andra sajter

Isterband med dillstuvad potatis på Siambylla i Jomtien. Hur gott som helst.

Bor man här nere och älskar svensk husmanskost så vill man inte missa ett sådant tillfälle.

Så Maitan får i uppdrag att meddela när det är dags nästa gång för denna höjdare.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Isterband med dillstuvad potatis på Siambylla i Jomtien. Hur gott som helst.

Bor man här nere och älskar svensk husmanskost så vill man inte missa ett sådant tillfälle.

Så Maitan får i uppdrag att meddela när det är dags nästa gång för denna höjdare.

Fritz..

Är det isterbang du tänker på, så finns det inga tankar på att ha den på Menyn.

Men Fritz du är alltid välkommen ändå, man är ju ingen resturang. :great:

Mvh Maitan. :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

Idag var det hela 8 thaitjejer som kockade, umgicks och åt tillsammans här hemma och till huvudrätt räknades nog "kanom jiin".

Ditt inlägg till ära fick vi härmas lite. :)

post-3082-0-07011400-1289400643_thumb.jp

Dela på andra sajter

Är det isterbang du tänker på, så finns det inga tankar på att ha den på Menyn.

Men Fritz du är alltid välkommen ändå, man är ju ingen resturang. :great:

Mvh Maitan. :drinks:

Knäppgök !!

Jagt ville ju bara att du ska rapportera när Siambylla eller vad det heter på soi 3 har isterband på menyn nästa gång.

Håll dig du till pannbiffsmackorna så blir det här alldeles lysande :great::drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Knäppgök !!

Jagt ville ju bara att du ska rapportera när Siambylla eller vad det heter på soi 3 har isterband på menyn nästa gång.

Håll dig du till pannbiffsmackorna så blir det här alldeles lysande :great::drinks:

Fritz..

Knäppgök vet jag redan att jag är, eftersom vi pratade sist ang. isterban så sa jag (inte gött). Sen

tycker jag att siambylla har det på sin meny är gör bra, och det är en resturang vad jag vet. Så skall

Reine köra på bara helt rätt, finns många som älskar den rätten. :great: Maitan. :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...