Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Älg, älg, älg. På höjden å på längden... ok de e gott men det börjar bli något enahanda nu faktiskt. Måste ut å mörda ett litet svin snart, så man inte får sjörbjugg ...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Sitter och sörplar på en likadan just nu. :)

Den fungerade till fotbollen också.. men nu lite caol islay distillers edition...rökig och fin. bra för tarmludden

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Jo, idag blev det en enkel, men vällagad Skånsk kalops på restaurang Gambrinius.

Varför äter man för mycket på restaurangen bara för att man vill ha valuta för sina pengar..puh...

:-)

post-6637-0-56063400-1288887159_thumb.jp

Dela på andra sajter

Som sagt . födelsedagen firades på Högbo Brukshotell tillsammans med närmaste släkt.

post-3356-0-56795300-1288949226_thumb.jp

Höstlamm från Högbo "sallad"

carpaccio på sadeln-"pytt" på bringan-kronärtskocka-färskost-hasselnötter-rödbetor

Det är en ynnest att kunna erbjuda våra gäster lamm från våra egna marker. Uppfostrade av bräkande tackor och gödda med grönt gräs blandat med den flora som finns runt vårt hotell. Vi tar hand om hela djuren och hela förfarandet är så närproducerat det faktiskt går. Styckade av Diléns i Valbo och tillagade av kockarna här.

post-3356-0-20032700-1288949251_thumb.jp

Jaktlycka "säsong"

viltsadel- terrine av fågel-korv-hjortron-granbearnaise-potatisgratäng.

En ensam jägare på plats i skogen. Kniven i bältet. Bössan mot skuldran. Väntan. Tystnad. Granens grenar skymmer sikten.Hjortron lyser en bit bort mot myren till. PANG! Så grundas denna rätt med lite tillbehör från trädgården; potatis,basilika,svartrötter.

post-3356-0-73306400-1288949270_thumb.jp

Rådjurssadel, björnkorv samt terrine på Orre . och några av tillbehören på plats på plankan.potatisgratäng med svartrot, Bearnaise smaksatt med gran.

post-3356-0-05335700-1288949303_thumb.jp

Ostbordet

Den metamorfos som mjölken genomgår för att bli till ost är näst intill magisk. Sedan urminnes tider har människan använt sig av ystningen för att konservera mjölken. Resultatet är lika varierande som ostmästarna är olika. På vårt bord har vi ett urval av ostar från både svenska gårdsmejerier och franska/schweiziska "fermier" ostar. Låt väl smaka och glöm inte det utsökta knäcket och tillbehören.

post-3356-0-23870200-1288949347_thumb.jp

Högbos dessertbuffé

Vid ett tillfälle hade en av kockarna sina föräldrar här som gäster. Anblicken av dessertbuffén väckte ett uns av avund och det var inte förrän det var dags för desserten som de sa de förlösande orden "inte trodde vi att det var för oss ". Så glada som de blev hoppas vi att Ni också blir ikväll.

post-3356-0-59738400-1288949376_thumb.jp

Kring desertbufffén kan man gå många varv..

/Enis

Dela på andra sajter

Som sagt . födelsedagen firades på Högbo Brukshotell tillsammans med närmaste släkt.

post-3356-0-56795300-1288949226_thumb.jp

post-3356-0-20032700-1288949251_thumb.jp

post-3356-0-73306400-1288949270_thumb.jp

Rådjurssadel, björnkorv samt terrine på Orre . och några av tillbehören på plats på plankan.potatisgratäng med svartrot, Bearnaise smaksatt med gran.

post-3356-0-05335700-1288949303_thumb.jp

post-3356-0-23870200-1288949347_thumb.jp

post-3356-0-59738400-1288949376_thumb.jp

Kring desertbufffén kan man gå många varv..

/Enis

Hellskotta Enis :av-109998:

Haru gått och fyllt år :party::yipi::drinks: utan att vi märkt det . :suicide::diablo:

Solly söl, men GRATTIS !

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Ja idag har man inte ätet mycket, gick upp på rummet tidigt å ta det lungt. :great: Maitan.

Härligt Mait kunglig chokelade!!!!!!!!!

Själv vart det pannbiff,lök,potäter & gräddsås som gumman fixade stod å puttrade på spisen

när man kom hem fra Norge!!!!

Helt Proppmätt SvulleSvampen :whistle:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Fick med mig matlåda från grannkärringen hem i natt.. Stuvade makaroner och falukörv som slank ner till frukost.. Vaknade 16.02 med lite huvvedunk :) Drack mjölk till detta men funderar starkt på att ta mig en öl nu.. :drinks:

post-5548-0-35719500-1288974885_thumb.jp

Dela på andra sajter

Ingen rast ingen ro.idag fick man röra i grytorna själv igen då...

post-3356-0-44588500-1288982826_thumb.jp

Laxfilé på saltbädd i ugn med en grattinerad potatis och blomkålspure samt en sås på cremefraise, gurka och vitlök.

Dela på andra sajter

Började med en kaffekask hos grannen.. :drinks:

post-5548-0-45005800-1288996675_thumb.jp

Sen blev jag serverad hemmagjord schnitzel och klyftisar med hemmagjort vitlökssmör.. Nu mår Knasen förträffligt och spåren efter frostnatten innan är nu undanröjda.. :drinks:

post-5548-0-42481600-1288996871_thumb.jp

Dela på andra sajter

Började med en kaffekask hos grannen.. :drinks:

Sen blev jag serverad hemmagjord schnitzel och klyftisar med hemmagjort vitlökssmör.. Nu mår Knasen förträffligt och spåren efter frostnatten innan är nu undanröjda.. :drinks:

Och imorron kommer minnen av den nuvarande frostnatten att ... fanns inte :drinks:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Och imorron kommer minnen av den nuvarande frostnatten att ... fanns inte :drinks:

mvh

Den dagen, den sorgen :drinks:

Dela på andra sajter

Den dagen, den sorgen :drinks:

Skål vi vinner imorron med :drinks:

:dance1:

mvh

Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Ikväll blev de lite hemlagad pizza med rökt skinka champinjoner och lite tomat-gorgonzolaostsås men jag skulle tagit vanlig tomatsås i botten och klickat på tomat-gorgonzolaostsåsen i stället. pizzabagaren snuvad på 75 spänn igen :dance:

post-5399-0-56222800-1288998290_thumb.jp

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

Skål vi vinner imorron med :drinks:

:dance1:

mvh

Säg när vi inte vinner.. :giggle: Har problem med cupfinalen.. :diablo: Jobbar ju då.. Som det verkar är det bästa jag kan ordna till är att kompa mellan 16.00-18.00 och se skiten på tv, beror dock på bemanning och trafik.. Är ju ett gårdarsvin som jag måste fjäska för om det ska gå igenom..

Samma gårdarsvin som tvingade mig att ta hand om sorklagets väskor, pokal mm för ca 1 år sen.. På ren jävulskap.. Fanns ju massa ostätare som sprang och tjatade på att få ta den kärran.. Men dumgårdaren ville förnedra en stackars Bajare att betjäna dessa bärare av sorkpesten.. :diablo:

Det värsta av allt var att se sopan Pavey springa omkring på plattan och göra tummen upp till allt och alla.. :spy:

Dela på andra sajter

Säg när vi inte vinner.. :giggle: Har problem med cupfinalen.. :diablo: Jobbar ju då.. Som det verkar är det bästa jag kan ordna till är att kompa mellan 16.00-18.00 och se skiten på tv, beror dock på bemanning och trafik.. Är ju ett gårdarsvin som jag måste fjäska för om det ska gå igenom..

Samma gårdarsvin som tvingade mig att ta hand om sorklagets väskor, pokal mm för ca 1 år sen.. På ren jävulskap.. Fanns ju massa ostätare som sprang och tjatade på att få ta den kärran.. Men dumgårdaren ville förnedra en stackars Bajare att betjäna dessa bärare av sorkpesten.. :diablo:

Det värsta av allt var att se sopan Pavey springa omkring på plattan och göra tummen upp till allt och alla.. :spy:

Kom ihåg en bra grej :Vad står det inuti Pokalen ?

Klicka här

:dance1: :dance1: :rotfl::rotfl::rotfl:

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

blodpudding ,bacon,lingonsylt

Det kallar ja rejäl husmanskost lillArne :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Till fredagsmyset blev det grillad kycklinglever och vingar, klibbris, som tam och Tigersås att dippa i

post-3485-0-94738900-1289041931_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Det kallar ja rejäl husmanskost lillArne :great:

Ja idag ökar vi med bruna bönor och gammal falukorv datumet gick ut i går

Dela på andra sajter

post-3356-0-19191600-1289073225_thumb.jp

Marinerad oxfilé med rostade rotfrukter samt en krämig gräddig ost och kantarellsås....

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...