borje222 Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Ja, vi ska väl se om vi inte kan trigga igång Odin, lite tam har han ju trots allt varit i kväll... Upprinnelsen till det hela var att grabben kom idag och frågade om han kunde "lana", varpå jag svarade att det går säkert bra... Vid 18 tiden stannar det en skåpbil utanför, det ringer på dörren, jag öppnar. - Hej är Crille inne -? Ja, han kommer... Fem grabbar börjar lasta ur datorer, det var tydligen hos oss som spelandet skulle äga rum... Efter ett tag börjar de prata om mat, hör att de pratar om pizza, men det kommer fram att alla är fattiga, då studiebidraget kommer den sista denna månad. De börjar prata om nudelsoppa, som grabben tänker bjuda på...En lördag kväll... Tog ett snack med grabben, och bjöd på lite hemlagat, så nu är man världens bästa pappa i ett par timmar till... Nu sitter de och skriker i dataskärmarna, och verkar ha roligt, dagens ungdom... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Ja, vi ska väl se om vi inte kan trigga igång Odin, lite tam har han ju trots allt varit i kväll... Upprinnelsen till det hela var att grabben kom idag och frågade om han kunde "lana", varpå jag svarade att det går säkert bra... Vid 18 tiden stannar det en skåpbil utanför, det ringer på dörren, jag öppnar. - Hej är Crille inne -? Ja, han kommer... Fem grabbar börjar lasta ur datorer, det var tydligen hos oss som spelandet skulle äga rum... Efter ett tag börjar de prata om mat, hör att de pratar om pizza, men det kommer fram att alla är fattiga, då studiebidraget kommer den sista denna månad. De börjar prata om nudelsoppa, som grabben tänker bjuda på...En lördag kväll... Tog ett snack med grabben, och bjöd på lite hemlagat, så nu är man världens bästa pappa i ett par timmar till... Nu sitter de och skriker i dataskärmarna, och verkar ha roligt, dagens ungdom... 1.JPG 2.JPG 3.JPG Mvh. borje222 Du är snäll du Börje Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Du är snäll du Börje Snäll, o snäll...Snarare menlös... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 frugan fixade den godaste kvällsmaten man kan tänka sig, gravlaxtoast! IMG_0975.JPG frugan tog ett glas vitt o jag en engelsk ale o en svensk nationalsnaps...fantastiskt gott!! IMG_0976.JPG observera skåne 40%.! Med all respekt Mille för det såg jäkligt gott ut men jag tror jag åt den bästa kvällsmaten ikväll.. Matlagningsbilder följer, nu skall jag ha s*x med den återståeende biten filé. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Snäll, o snäll...Snarare menlös... Mvh. borje222 Lite bögig åxå... Kanske därför jag älskar dej... Ta hit lite Chutney nu för h-e... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Med all respekt Mille för det såg jäkligt gott ut men jag tror jag åt den bästa kvällsmaten ikväll.. Matlagningsbilder följer, nu skall jag ha s*x med den återståeende biten filé. Ja jävlar där satt den ,kanonbra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Med all respekt Mille för det såg jäkligt gott ut men jag tror jag åt den bästa kvällsmaten ikväll.. Matlagningsbilder följer, nu skall jag ha s*x med den återståeende biten filé. Efter denna bildserie, är det bara lägga ner mina egna matbilder.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Efter denna bildserie, är det bara lägga ner mina egna matbilder.. FF Även jag blev hungrig (nyss ätit) av att bara titta på Kötthandlarns matbilder. Han får mig att se ut som den amatör jag är! Men vägrar att låta er andra sluta med era bildserier! Får hela tiden uppslag till middagar av er mina vänner! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 nu skall jag ha s*x med den återståeende biten filé Såg ruggigt gott ut, men du har ju inte parerat filen... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Såg ruggigt gott ut, men du har ju inte parerat filen... Vaaa!!?? Hur sjutton parterar man en filé?? Nej, nu såg jag vad du skrev... Parerar en filé!!! Jag har styckat kött sedan jag var sju år (inget skämt) men...... vänta lite nu.. Du skämtar...eller hur??? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Med all respekt Mille för det såg jäkligt gott ut men jag tror jag åt den bästa kvällsmaten ikväll.. Matlagningsbilder följer, nu skall jag ha s*x med den återståeende biten filé. det där är ingen kvällsmat, det är en söndagsmiddag! osså tycker jag att du inte ska racka ner på frugan som gjorde sitt allra bästa för att se till att gubben är nöjd o glad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Vaaa!!?? Hur sjutton parterar man en filé?? Nej, nu såg jag vad du skrev... Parerar en filé!!! Jag har styckat kött sedan jag var sju år (inget skämt) men... vänta lite nu.. Du skämtar...eller hur? ?? Ehh, skämtar du? Vet ej vad det heter på västkusten när ni tar bort senor och hinnor, glennerar kanske, men i övriga Sverige så pareras det för att köttet (eller rättare sagt senorna) inte skall dra ihop sig vid stekning... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 det där är ingen kvällsmat, det är en söndagsmiddag! osså tycker jag att du inte ska racka ner på frugan som gjorde sitt allra bästa för att se till att gubben är nöjd o glad! Sorry fan.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Sorry fan.. Okejdå !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Ehh, skämtar du? Vet ej vad det heter på västkusten när ni tar bort senor och hinnor, glennerar kanske, men i övriga Sverige så pareras det för att köttet (eller rättare sagt senorna) inte skall dra ihop sig vid stekning... Ha ha ha menar du den tunna hinnan på filén.... Tja, som f.d. styckare skulle jag vilja säga att man "skinnar" den detaljen man vill ta rent från en hinna.... Ja vet inte vad du brukar äta men den gör ingen skillnad på en bra filé... Lite fett och hinna ger bara god smak och går att skära bort efteråt om man är "kräsmagad".... Om du ..... nä, jag orkar inte... Puss på dig din surgubbe.... jag åt god mat i alla fall..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 (ändrad) Samma som varje dag,rester. Idag, en baguette med currykyckling, bacon å ägg, spagetti bolognese, lite falukorv å mos, nedsköljt med kaffe, vatten, öl och Sangsom--zero (lurar på å ta en GT strax). Moset var förresten inga rester, färskt idag. MVH Tommy Ändrades Oktober 26, 2013 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Ha ha ha menar du den tunna hinnan på filén. Tja, som f.d. styckare skulle jag vilja säga att man "skinnar" den detaljen man vill ta rent från en hinna. Ja vet inte vad du brukar äta men den gör ingen skillnad på en bra filé... Lite fett och hinna ger bara god smak och går att skära bort efteråt om man är "kräsmagad". Om du .. nä, jag orkar inte... Puss på dig din surgubbe. jag åt god mat i alla fall.. Testa och stek en Tournedous med hinnan kvar nästa gång. Puss... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Samma som varje dag,rester. Idag, en baguette med currykyckling, bacon å ägg, spagetti bolognese, lite falukorv å mos, nedsköljt med kaffe, vatten, öl och Sangsom--zero (lurar på å ta en GT strax). Moset var förresten inga rester, färskt idag. MVH Tommy moset om du har kvar från dagen innan blir goda potatisplättar på ,gott som fan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Testa och stek en Tournedous med hinnan kvar nästa gång. Puss... Inga problem, det har jag gjort flear gånger. Tournedou = tjock skiva.... Puss på dig.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 26, 2013 Dela Inlagd Oktober 26, 2013 Inga problem, det har jag gjort flear gånger. Tournedou = tjock skiva. Puss på dig.. Nja,typ... Men du kan ju om du tycker det är roligare testa att skiva en tunn skiva oxfile med hinna , och steka den. Om den får fin stekyta på bägge sidor så har du rätt , om inte så vinner jag... Puss i ljumsken din gamle slaktare. Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 27, 2013 Dela Inlagd Oktober 27, 2013 Ääh det är mest deras affärsmetoder, lägga beslag på större delen av en årsproduktion (Ren) hålla inne med köttet för att sedan höja priset. En sak av flera men vi tar det senare... Du får göra en liten tripp till Arvidsjaur där finns det två renslakterier som säljer renskav och många andra läckerheter. Jag har inget minne av att dom är billigare än Polaris produkter men här snackar vi om kvalite' på köttet, hajar du ? Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 27, 2013 Dela Inlagd Oktober 27, 2013 Igår blev risotto med kyckling som gått på 150 grader i 2 timmar men vi startade med lite småplock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Oktober 27, 2013 Dela Inlagd Oktober 27, 2013 Svampsappa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 27, 2013 Dela Inlagd Oktober 27, 2013 Ett par 3 mackor med kalkonrester fick det bli o djonk till det.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 27, 2013 Dela Inlagd Oktober 27, 2013 en stadig frukost... nu blir det en tur till svampskogen... tre gamla bilder men vi är fortfarande lika vackra!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu