Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Idag blev det torsk och potatis på stubbens restaurang,med citronblask till(ingen mjölk idag heller)Men förbaskat god firre :14:  :thumbsup:  :nyam:

Måne

Dela på andra sajter

Tja det är väl bara å fortsätta på gårdagen kycklingsoppa ikväll igen, fan va tradigt det blir när man fixar på en hel kyckling

fast man kanske skulle ta en sommarlätt till, det är ju fredag

post-5552-0-71168500-1382709628_thumb.jp

post-5552-0-51064300-1382709709.jpg

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

När det gäller mat och smak är var och en salig i sin egen tro :av-109998:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Det blev en lunch pizza ;)

post-3557-0-90842200-1382710695_thumb.jp

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Ja du pratar i ditt oförstånd som vanligt

Ha ha ha, ni är för söta du och Odin när ni sätter igång era risbataljer... :rotfl:  :rotfl:

Kan bara säga att ni är underbara.... :thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

När det gäller mat och smak är var och en salig i sin egen tro :av-109998:

Precis så är det ,kloka ord från en vis man:rolleyes:
Dela på andra sajter

Ha ha ha, ni är för söta du och Odin när ni sätter igång era risbataljer... :rotfl::rotfl:

Kan bara säga att ni är underbara. :thumbsup:

Du med ,fast du har ju kunskapen he he:rolleyes:
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Hör av dig sen så får jag höra vad du fick för betyg av Mark.

Det blir nog förstapris till dig Måne för dagens citat.... :14:

Åtminstånne så gav det mig dagens garv i alla fall.... :rotfl:  :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Ni får tycka vad ni vill om jag får tycka vad jag vill, thaislafs och ris är inte människoföda punkt slut

Ris livnär så inihelvete många fler människor i världen än vad potatis gör, det kan inte ens du inte bortse från. 

Och att påstå att ris inte är människoföda bara för att höga herr´n inte tycker om det... Jag lämnar det påståendet utan svar.

Och ang. Statoilkorv: Så visst klart som fan att jag käkar sån korv (jag har ju erkänt att jag e en korvtorsk), men jag ser den som ett substitut..

Eller den e fan inte god men den mättar magen i nödfall, fast man har ju eg. ingen rätt att förvänta sej en smaksensation av något som har legat på en rullgrill i timmar.

Ähh fan nu tar jag en Highland Park till. (Nr.2)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Ris livnär så inihelvete många fler människor i världen än vad potatis gör, det kan inte ens du inte bortse från.

Och att påstå att ris inte är människoföda bara för att höga herr´n inte tycker om det... Jag lämnar det påståendet utan svar.

Och ang. Statoilkorv: Så visst klart som fan att jag käkar sån korv (jag har ju erkänt att jag e en korvtorsk), men jag ser den som ett substitut..

Eller den e fan inte god men den mättar magen i nödfall, fast man har ju eg. ingen rätt att förvänta sej en smaksensation av något som har legat på en rullgrill i timmar.

Ähh fan nu tar jag en Highland Park till. (Nr.2)

Ang risätare så är den största andelen från u-länder där det inte finns ngt annat att äta ,dom väljer inte själva sin föda ,Ang korven så var den kokt och inte legat på ngn rullgrill ,ha en bra afton gubbstrutt
Dela på andra sajter

Å by the way.

Så va jag å hämtade Älgköttet från förra veckan hos ett slakteri i närområdet, å när jag va på väg ut så såg jag ett gäng med vacc-påsar med underbart marmorerad entrecoté i.

Så jag frågade vad är det där? -Det där du sa ägarn det är entrecoté från en 32månaders kviga som hängmörats i 4 veckor... Faan va fina dom är, får jag köpa ett pkt.(2st.). Jaa det får du väl, sagt å gjort å när jag fick dom i handen berättade han att det här köttet är på väg till K. Warg och Operakällaren och kostar där runt 800 spänn/portion (jag pyntade 80:-/st.

Å det är vad vi har käkat i kväll, jag glömde ta bilder men ni får ta mej på mitt ord att det va såå jäkla mört och smakade just så fantastiskt som slaktaren utlovade...

Raap.

Dela på andra sajter

Ang risätare så är den största andelen från u-länder där det inte finns ngt annat att äta ,dom väljer inte själva sin föda ,Ang korven så var den kokt och inte legat på ngn rullgrill ,ha en bra afton gubbstrutt

Kokt?? Att ligga i varmt vatten är icke att betrakta som kokt..

Dito skitstövel sköt om dej, jag ska upp å jaga i morgon så det blir inte så sent för mej.

Dela på andra sajter

Idag Taco som vanligt.

post-6637-0-41063900-1382722180_thumb.jp

Å i morse, frukost som vanligt.

post-6637-0-83471300-1382722272_thumb.jp

Mat, mat, ständigt denna mat...

Dela på andra sajter

Guest Fredman
Det stämde nog med den gamla världsordningen men knappast idag. Störst är antagligen Kina som är största fodringsägare till USA´s statsskuld och nr 2 är Indien där de har fler som tjänar bättre än i EU. Det ska vara Bangladesh som är storkonsument på ris och faller under u-land, Burma och Vietnam vet jag inte vad de klassas som. Södra delen av USA äter man riktigt mycket ris liksom i Japan. Imorgon ska det bli en risotto som jag ser fram mot. :)   Ändrades av Abrafo
Dela på andra sajter

Ligger i husvagnen på jakten o fått lite beslutsångerst  vilken man ska ta , Blir nog pannbiffarna. Inte ofta man äter burkmat men nöden har ingen lag.. :crazy:

post-7060-0-54915400-1382723603.jpg

Dela på andra sajter

Ligger i husvagnen på jakten o fått lite beslutsångerst  vilken man ska ta , Blir nog pannbiffarna. Inte ofta man äter burkmat men nöden har ingen lag.. :crazy:

Var jagar du??

Å ang. matbeslutångest, gå ut å skär ur filéerna ur det ni sköt först...hehe

Dela på andra sajter

Var jagar du??

Å ang. matbeslutångest, gå ut å skär ur filéerna ur det ni sköt först...hehe

Småland mellan Lessebo och kosta ,,Gott om älg o gris haft marken sen 93 så 20 års jubeleium i år, tja kom upp i kväll så inget kött ännu. kompisarna sitter ute i kväll , Själv sitter jag o lägger upp Älgjakten till i morgon. Men för varmt ute inte bra för hundarna..

Dela på andra sajter

Småland mellan Lessebo och kosta ,,Gott om älg o gris haft marken sen 93 så 20 års jubeleium i år, tja kom upp i kväll så inget kött ännu. kompisarna sitter ute i kväll , Själv sitter jag o lägger upp Älgjakten till i morgon. Men för varmt ute inte bra för hundarna..

Vi kör i Hemfosa (Nynäshamn)

Mmm de e varmt, men tidigt i morgon luktar det nog bra (när markfukten stiger) Men senare på dan blir det nog svårt, vi slutar i 12-13 tiden imorgon. Det e nog tämligen luktfritt efter det..

Dela på andra sajter

Vi kör i Hemfosa (Nynäshamn)

Mmm de e varmt, men tidigt i morgon luktar det nog bra (när markfukten stiger) Men senare på dan blir det nog svårt, vi slutar i 12-13 tiden imorgon. Det e nog tämligen luktfritt efter det..

Yepp det e ju så,,,o efter det blir det Korvgrillning ,,,,,,,,,,Skitjakt på er

Dela på andra sajter

Yepp det e ju så,,,o efter det blir det Korvgrillning ,,,,,,,,,,Skitjakt på er

same same, Jag stannar inte i skogen utan åker hem å hämtar min tokjobbande fru från jobbet... Å åker ut till marken på Söndag igen... D e lite tråkigt men samtidigt skönt att komma hem å duscha å ladda pejlar mm.

Dela på andra sajter

attachicon.gifDSC02422.jpg

Fredagsmys

/ENis

Nä fy fan,det var enna taskigt att visa ett sån bild...

Ser ju skitgott ut

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Dela på andra sajter

Idag serverades..

Geng kee-o-wahn Guy Phak (osäker på stavningen) tillsammans med Cow

post-9833-0-45253300-1382728173_thumb.jp

Då jag insett att Thaimat i Svenska recept är milda och ganska smaklösa, tillsatte jag extra grön currypasta, hackad färsk curry och fördubblade mängden "green curry cooking sause".

Ändå blev Bihangets kommentar "barnmat" och jag måste hålla med honom!

Tacka vet jag "äkta" thaimat! :nyam:

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...