Krafta Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Vad vet västkustbor om strömming...de finns ju inte ens där..? För övrigt såg det gott ut. Mvh. borje222 Ja just det, strömming eller sill, inte ofta man ser att dom skriver "färsk sill" i fiskdiskarna trots att den kommer ifrån västkusten! En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Ja just det, strömming eller sill, inte ofta man ser att dom skriver "färsk sill" i fiskdiskarna trots att den kommer ifrån västkusten! Sillsorten finns ju i de flesta hav under olika namn, men vår sill , går väl upp till Kalmar kusten, ungefär. Strömmingen norröver...Det är väl samma gener i fisken, men ändå "olika" fiskar, olika mategenskaper, en fet en mager... Här i Gefle, försöker man tex. sälja "böckling" från fångad på Västkusten... Nä funkar inte... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 lite goa ostar med fikonmarmelad, serveras med ett glas(eller 3) fantastiskt gott rödtjut.såskadetvanärlivetärsomsämst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Frugan skulle ha soppa, med båda ungarna hemma blev det även barnmat, pasta med köttfärssås. Själv har jag ätit en banan... 1.JPG 2.JPG Mvh.borje222 Likadan soppa fixa frugan idag. Det var ett jäkla bankande i köket ett tag. Men gott blev det “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Likadan soppa fixa frugan idag. Det var ett jäkla bankande i köket ett tag. Men gott blev det det såg ju gott ut men hur det i verkligheten smakade har ju varken jag eller borje222 nån aning om...tror jag!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 köttslamseavfall i från en restaurant här istan. Frugan lät det puttra i ett par timmar i en underbar gryta Suverän smak bidde det /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 köttslamseavfall i från en restaurant här istan. Frugan lät det puttra i ett par timmar i en underbar gryta Suverän smak bidde det /Enis som sagt ingen bild ingen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 som sagt ingen bild ingen.. Ok tar en tur till ultrajudsmottagingen i morgon biti "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 köttslamseavfall i från en restaurant här istan. Frugan lät det puttra i ett par timmar i en underbar gryta Suverän smak bidde det /Enis hoppsan det blev ju en trots allt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 16, 2013 Dela Inlagd Oktober 16, 2013 Ok tar en tur till ultrajudsmottagingen i morgon biti Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 Har ju träffat på ett antal västkustbor som aldrig skulle tänka sig att äta stömming (förmodligen för att det tidigare har räknats som fattigmansmat ). Medans jag själv tycker att det är en riktigt god fisk så länge som den är färsk! Färsk strömmingsflundra fylld med dillsmör, mandelpotatis samt pepparotsås. Det va en ny variant, dillsmör och pepparots sås, är det för att kompensera den magra sillen, man har såna tillbehör Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 Idag vart det köttgryta med kokt potatis Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 (ändrad) Biff boston till lunch. Jag frågade vad det var och det är nötfärs med bostongurka i. Gick ner utan motstånd.. Ändrades Oktober 17, 2013 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 Idag vart det köttgryta med kokt potatis CIMG6317.JPG Ser riktigt gott ut.Tycker mig också se att du har syltlök till och det är fina grejer. Med vänlig hälsning Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 dagens lunch till mig o frugans matlåda imorgon blev kasslergratäng med soltorkade tomater o timjan...fantastiskt gott!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 till kvällsmat idag blir det en kräftröra som kommer avnjutas med vitlöksbröd o ett gott glas vitt från Alsace! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 Stekta skalade potäter med pannbiffrester fick det till middag.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cobra Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 LEO me gaffel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cobra Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 Stekta skalade potäter med pannbiffrester fick det till middag.. IMG_9154.JPG FF Hade nog snakat battre till Folket.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 Hade nog snakat battre till Folket.se Nu har jag haft blaskan sen 1976, så jag kommer att fortsätta med det.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 Var på CityGross och skulle köpa lite kött, var sugen på lite fläskkare, dock var bitarna bara runt kilot, vilket jag tycker är för smått att stoppa i ugnen. Så jag frågade tjejen i charken om hon inte hade några större, vilket hon ordnade, 2,7 kilo blev det. Enkelt och gott, väl i ugnen sköter det sig nästan självt. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 Var på CityGross och skulle köpa lite kött, var sugen på lite fläskkare, dock var bitarna bara runt kilot, vilket jag tycker är för smått att stoppa i ugnen. Så jag frågade tjejen i charken om hon inte hade några större, vilket hon ordnade, 2,7 kilo blev det. Enkelt och gott, väl i ugnen sköter det sig nästan självt. 1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG Mvh. borje222 Konstigt styckad den ser ut å vara Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 Konstigt styckad den ser ut å vara Hon styckade den så även en bit av kotlettraden kom med. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sid Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 till kvällsmat idag blir det en kräftröra som kommer avnjutas med vitlöksbröd o ett gott glas vitt från Alsace! Det såg helt oemotståndligt ut och fick min potatissallad att vilja gå och gömma sig vid en jämförelse! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 17, 2013 Dela Inlagd Oktober 17, 2013 Förbannade ellim nu blev det en tur ut i köket igen jag ska porta mig själv från den här tråden,blir ju så in i hel..hungrig varje gång jag kikar in här. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu