Fibromorsa Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Gillar den här bilden Morsan, ser genuint gott ut. Om man som jag älskar stekt mat så är detta ett paradnummer.. Var gott också! Köttet bara smälte i munnen! Du får gå in på "Nilssons" då du är här i närheten och köpa lite själv! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Nää, å fortsätt gärna ha den åsikten, det kommer ingen att försöka ändra på, men tjata inte på andra som har annan åsikt, jag tycker det börjar bli tjatigt och trist med samma påhopp hela tiden om dessa maträtter Det tycker jag också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Njae äter det mesta i europa + lite annat utanför också ,så äckligt thaislafs klar jag mig utan Jag brukar undvika de rätter som jag testat och som visat sej vara äckliga, för det mesta räcker det att titta och lukta för att få en aning om vad rätten smakar. Men Europeiska specialiteer går an, grodlår, gräshoppor, ostron, och annat... Surströmming, det finns väl inget vämjeligare? Du är välkommen till Järnstångsvägen 1 i Partille om du har vägarna förbi, riktigt bra Thaimat, men även nåt "svenskt" i buffen varje dag, bra med parkering även för långtradare... En stammis säger att det finns bara 2 Thaihak i Göteborg som passar honom (långtradar chaffis), vårt och ett i Lindome, för parkeringens skull. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Det tycker jag också Du är som en finne i arslet.. (P3,FF å Ronny i röven) hehe. Jag vet och du vet att du är en ``tastejunky`` Försök inte snacka för då ska jag överbevisa dej bildligt... Jag älskar åxå potatis Sss, men äter dom alltmer sällan tyvärr då dom har en avsevärd effekt på mitt kroppsomfång. MEN. Du älskar smaker likväl som jag, å ibland känns det jävligt fattigt utan potatis. MEN inte alltid... Käka kanel, mjölk å potatis på Julaftonsmorgon å ring mej å säg att det är gott... Sov gott din jala agitator.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Jag brukar undvika de rätter som jag testat och som visat sej vara äckliga, för det mesta räcker det att titta och lukta för att få en aning om vad rätten smakar. Men Europeiska specialiteer går an, grodlår, gräshoppor, ostron, och annat... Surströmming, det finns väl inget vämjeligare? Du är välkommen till Järnstångsvägen 1 i Partille om du har vägarna förbi, riktigt bra Thaimat, men även nåt "svenskt" i buffen varje dag, bra med parkering även för långtradare... En stammis säger att det finns bara 2 Thaihak i Göteborg som passar honom (långtradar chaffis), vårt och ett i Lindome, för parkeringens skull. MVH Tommy Snacka inte så mycket om surströmming... Om du inte har smakat så äger du inte rätten att ha en åsikt... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Jag brukar undvika de rätter som jag testat och som visat sej vara äckliga, för det mesta räcker det att titta och lukta för att få en aning om vad rätten smakar. Men Europeiska specialiteer går an, grodlår, gräshoppor, ostron, och annat... Surströmming, det finns väl inget vämjeligare? Du är välkommen till Järnstångsvägen 1 i Partille om du har vägarna förbi, riktigt bra Thaimat, men även nåt "svenskt" i buffen varje dag, bra med parkering även för långtradare... En stammis säger att det finns bara 2 Thaihak i Göteborg som passar honom (långtradar chaffis), vårt och ett i Lindome, för parkeringens skull. MVH Tommy Jo har tänkt mig att göra ett besök Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 till söndagsmiddag serverades fläskfilé med trattkantarellsås o ugnsrostade rotfrukter, en liten klick köpt chilibearnaise fanns också på tallriken.. till efterrätt blev smörstekta äpplen med kanel o muscovadosocker, serverades med en god vaniljglass..fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Ja, som sagt, i morgon ska jag på en kulinarisk mini-semester, vilket innebär en tidig bussresa. Så det får bli en macka att ta med och börja morgonen med... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Snacka inte så mycket om surströmming... Om du inte har smakat så äger du inte rätten att ha en åsikt... Har smakat, men kanske felaktigt, tog lite på en gaffel och satte på tungan, äckligt! Nu är jag inte nån fiskälskare överhuvudtaget men det där var inte gott alls. Så jag avstår, efter att ha testat. Tycker att det är en viss skillnad på att välja att inte äta surströmming till att kalla all mat från Thailand för thaislafs och löjliggöra allt som inte passar till skalad potatis. Vi hade förresten ett rådjur i trägårn i 2 timmar idag, små horn, såg rätt fin ut, men jag fick inte skjuta det för frugan... Blödig Thai... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Har smakat, men kanske felaktigt, tog lite på en gaffel och satte på tungan, äckligt! Nu är jag inte nån fiskälskare överhuvudtaget men det där var inte gott alls. Så jag avstår, efter att ha testat. Tycker att det är en viss skillnad på att välja att inte äta surströmming till att kalla all mat från Thailand för thaislafs och löjliggöra allt som inte passar till skalad potatis. Vi hade förresten ett rådjur i trägårn i 2 timmar idag, små horn, såg rätt fin ut, men jag fick inte skjuta det för frugan... Blödig Thai... MVH Tommy Att äta surströmming är ju lite speciellt...men även om jag själv inte älskar den jästa varianten av den underbara fisken, har jag lärt mig att tycka om den... Du har rätt, tungan drar ihop sig, och det är då de övriga tillbehören smakar extra bra! Döm inte ut surströmmingen efter endast en gång, ha gärna en "surströmmingsälskare" som får "lära" dig att äta denna ferrmeterade rätt, ej rutten som många säger... På den igen! Det är ju en stor del av vår kultur... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Stega nöra lammkörvar+ grovbröd me skagenröra+5,9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 Till kvälls mat blev det en liten varm macka, med fläskfile.....yummy. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 Pepparrotskött Kan man ha pepparrotskoma ?? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 Idag blev det viltbord på Ekerölinjen, 240 kronor, klart prisvärt. (trots att man fick tampas med rullator maffian...) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 Idag blev det viltbord på Ekerölinjen, 240 kronor, klart prisvärt. (trots att man fick tampas med rullator maffian...) 1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG 5.JPG Mvh. borje222 Dom har fruktansvärt goo mat på Eckerölinjen och låter man rullatorfolket stressa in först så fyller dom på med färskt lite senare Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 Dagens kvällsmat, men idag va jag bara fotograf, nån gång ska man väl få käket serverat också Lite spenat En blandning av chilli, vitlök, soja, olja och kryddor några spillbitar kött som skärs tunt Ingefära brukar vara poppis i den här rätten Ris av det rätta virket, eller hur 3333333 Ja så här blev det när det va klart, snabbt å enkelt fast lite gick sönder också, men det ser värre ut än det är Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 Måndag. Det innebär kvarterskinesen. Tror nog att jag tar en pizza idag. Det tar lite längre tid, men jag är inte så jävla hungrig just nu. Ett förhandsbetyg kommer på pizzan. En spya av fem möjliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 Bihanget klagade sist jag tillagade thaimat, att det var för svagt för hans smak. (Jag tycket det var precis lagom starkt den gången, och jag gillar äkta Thaimat!) Så idag tog jag LITE extra röd curry och en extra rågad sked med currypasta i grytan. Lät det fräsa tillsammans med oljan innan kött, grönsaker och resten av kryddorna tillsattes. Ingen cocosmjölk i grytan idag, då den brukar dämpa styrkan i maten. Nu skulle Bihanget få lite "hetare" mat, så jag får tyst på hans gnäll! Serverades tillsammans med risnudlar! Måste erkänna att jag lyckades över förväntan! Phet Mak var omdömet enligt Bihanget.. Men jag märkte att det var Pheeeet Deee Mak. Han får äta detta själv! Men smaken var det annars inget fel på! Bara min mage som protesterade! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 Pepparrotskött {style_image_url}/attachicon.gif Pepparrotskött.jpg Kan man ha pepparrotskoma ?? Mums Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 I går blev det Grekiska biffar med salsa sås och tzatziki Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 Pepparrotskött Pepparrotskött.jpg Kan man ha pepparrotskoma ?? Gallans pepparrotskött är gott, men hann inte dit idag, på fredag ska jag försöka käka lunch där, när det är strömmingsflundra Moset är riktigt, inget pulver där inte Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Oktober 14, 2013 Dela Inlagd Oktober 14, 2013 I kväll blev det friterad fisk filé med riktigt mos och remoulad sås räckte även till morgondagens matlåda Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Oktober 15, 2013 Dela Inlagd Oktober 15, 2013 Började med en tom LEO flaska 5 skivor rostat bröd och en påse. Lite våld Och så har man ströbröd. Potatis och lök Potatisen skalad och i klyftor I med olja, vitlök, grillkrydda och oregano. Upplagt i formen hällde över oljan och kryddorna på löken. In i ungnen på 225 grader. Och här vart det vitlöks smör med lite grillkrydda i. Tog även en riktigt kall LEO Och vad f-n ska idi*ten göra nu då? Jo si det blev mer våld. = bankad fläsk kottlett Fram med mjöl, ägg och ströbrödet Rikligt med smör i pannan Stekes på medelvärme Och ja vad ska jag säga! Jo gott som bara den med lite vitlöks smör till. Detta var det godaste jag ätit på mycket länge. Ha en bra dag. Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 15, 2013 Dela Inlagd Oktober 15, 2013 Äntligen tisdag och raggmunk med fläsk till lunch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 15, 2013 Dela Inlagd Oktober 15, 2013 Den vanliga rundan har startat, så idag blev pannbiff med sås o skalade potäter.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu