Tommy Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 (ändrad) Lite kött å potäter till midda 1381673809191.jpg Tvi vale, svenskslafs med sönderkokt potatis¨å geggiga morötter Smaka kanske bra ändå? MVH Tommy Ändrades Oktober 13, 2013 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Tvi vale, svenskslafs med sönderkokt potatis¨å geggiga morötter Smaka kanske bra ändå? MVH Tommy Inga sönderkokta potatisar utan jag som gått till attack på dom... Och morötterna var inte geggiga heller utan alldeles perfekt kokta... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Spagetti m köttfärssås och en folköl till middag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Inga sönderkokta potatisar utan jag som gått till attack på dom... Och morötterna var inte geggiga heller utan alldeles perfekt kokta... Ville bara få in ordet svenskslafs i ett inlägg. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Blev så jäkla sugen på en "15 minuter en kvart" så det fick bli en sån idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j-p Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Pad khapao moo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Blev så jäkla sugen på en "15 minuter en kvart" så det fick bli en sån idag uploadfromtaptalk1381676562379.jpg Ahaaa.Bakismat?? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Tvingade i mig lite mat jag ochså idag. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Ahaaa.Bakismat? ? Nja, ingen större fara idag däremot så blev jag otroligt trött efter pizzan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Det blev kålpudding med sås o potatis till, lite lingon också.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 inte än men visst är det vackert, kryddat med nymortlade dill o senapsfrön...det kommer att bli fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 I dag blev det lite makaronipudding. Stekte lite fläsk och korv, som åkte ner med makaronerna. På med äggstamning, och mer ost, in i ugnen. Efter ca. 40 minuter klart, enkelt och gott. Ja, det blev mat idag också... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Undervikt är ingen garanti för att inte drabbas av diabetes med åtföljande hjärt- och kärlsjukdomar. Men om du har bra blodsockervärde och blodtryck så är du bara att gratulera. Kör på som vanligt! Kollade nyss upp mig! ALLA mina värden är toppen! Bihanget gör vad han kan för att höja mitt låga blodtryck, så jag har inget att klaga på! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Haj kaj äter ris he he och lyckliga stjärnan potatis Jag äter också ris, i princip dagligen, men inte fasen har jag blitt smalare av det... Får sluta äta de där j*vla potatisarna... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Gillar den här bilden Morsan, ser genuint gott ut. Om man som jag älskar stekt mat så är detta ett paradnummer.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 (ändrad) I dag blev det lite makaronipudding. Stekte lite fläsk och korv, som åkte ner med makaronerna. 1.JPG2.JPG På med äggstamning, och mer ost, in i ugnen. 3.JPG4.JPG Efter ca. 40 minuter klart, enkelt och gott. 5.JPG Ja, det blev mat idag också... 6.JPG Mvh. borje222 Grymt! Har du ett recept du vill dela med dej av? EDIT: äsch jag kör ICAs recept de är bra! http://www.ica.se/recept/makaronipudding-716752/ Ett bra sätt att använda rester... MVH Tommy Ändrades Oktober 13, 2013 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Grymt! Har du ett recept du vill dela med dej av? MVH Tommy Ja, något exakt recept har jag ej, men ungefär så här: Korv / skinka / bacon...eller vad man har, steks med 1-2 lökar, paprika brukar jag tillsätta på slutet, lite buljong sätter mer smak. Koka 6 dl. makaroner i ca. 5 minuter,(underkokta), blanda ihop, (enligt bild) Gör en äggstammning på 4 stora ägg 1 liter mjölk, ca. 2 dl riven ost, (snåla inte på ostkvaliteten...) Toppa med lite ost. In i ugnen ca. 40 minuter, på 200 grader, efter halva tiden brukar jag övergå till enbart undervärme, svårare än så är det ej. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Jag äter också ris, i princip dagligen, men inte fasen har jag blitt smalare av det... Får sluta äta de där j*vla potatisarna... MVH Tommy Tycker synd om dig ,äta den driten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Kvällsmacka Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Tycker synd om dig ,äta den driten Men va f-n. varför hacka på det livsmedel som överträffar potatisen bigtime i kolumnen som basmat för människan. Ska vi alla rätta in oss i ditt tycke och smak??? Nu ska jag fan gå ut i köket å tugga på en rå oskalad potatis... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Men va f-n. varför hacka på det livsmedel som överträffar potatisen bigtime i kolumnen som basmat för människan. Ska vi alla rätta in oss i ditt tycke och smak??? Nu ska jag fan gå ut i köket å tugga på en rå oskalad potatis... Ni får väl äta vad fan ni vill ,upp till dig om du vill äta driten men jag har min åsikt och den kan ni aldrig i hellvete ta ifrån mig pronto ,vad rädd om tänderna råa plugg är hårda he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Kvällsmacka ImageUploadedByMaipenrai1381690999.809679.jpg Enis Mmmmmm lägger sej som bomull runt hjärtat! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Tycker synd om dig ,äta den driten Tycker ibland lite synd om dej som missar så många fantastiska smakupplevelser, att dömma ut all mat som inte är svensk begränsar ju urvalet en hel del, fast oftast tycker jag "Som nam naa" (skyll dej själv). Att inte äta Thaimat, är fullkomligt ofattbart för mej, inskränkt till på köpet, det finns tillåmed rätter som innehåller skalad potatis... Massaman, tillexempel. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Tycker ibland lite synd om dej som missar så många fantastiska smakupplevelser, att dömma ut all mat som inte är svensk begränsar ju urvalet en hel del, fast oftast tycker jag "Som nam naa" (skyll dej själv). Att inte äta Thaimat, är fullkomligt ofattbart för mej, inskränkt till på köpet, det finns tillåmed rätter som innehåller skalad potatis... Massaman, tillexempel. MVH Tommy Njae äter det mesta i europa + lite annat utanför också ,så äckligt thaislafs klar jag mig utan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 13, 2013 Dela Inlagd Oktober 13, 2013 Ni får väl äta vad fan ni vill ,upp till dig om du vill äta driten men jag har min åsikt och den kan ni aldrig i hellvete ta ifrån mig pronto ,vad rädd om tänderna råa plugg är hårda he he Nää, å fortsätt gärna ha den åsikten, det kommer ingen att försöka ändra på, men tjata inte på andra som har annan åsikt, jag tycker det börjar bli tjatigt och trist med samma påhopp hela tiden om dessa maträtter Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu