Hua Hin Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 I kväll blev det revbenspjäll med kokt potatis och en whisky sås Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 Ett par grillade fläskisar med råstekta potäter, lite köpbea till detta, se på fan lite tomatos också.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 Mat klar 1381509502288.jpg F..n vad jag saknar att kunna äta rivna morötter! Ser gott ut! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 Vad kallar man "potatisbullar" utan POTATIS Grönsaksbullar eller vad Gjorda på Blomkål och Broccoli! Och naturligtvis några ägg! Serveras tillsammans med Sorunda-bacon och Lingonsylt! Inte sista gången jag tillagar denna rätt! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 (ändrad) Lättlunch. Fläsk m löksås, Tom kah gai, Padpet nuea, friterad kyckling m sötsursås, äggnudlar m biff å grönsaker och gaeng karee... Allt från dagens buffé i vår restaurang/lunchhak! mmm. buffet.jpg Kongo24 var på besök härom dagen förresten, trevligt! MVH Tommy Igår åt jag bara lite Ärtsoppa å en pannkaka på lunchhaket (gott, om jag får säga det själv). När vi kom hem hade frugan tagit med lite thaimat (för utvärdering av mej, om skatteverket läser i denna tråd)... Det var "Pad king moo", eller wokad gris med ingefära, jag åt efter att frugan knoppat, 20.00 eller så, det var fantastiskt gott... Jag gick ner och väckte henne å sa "hur kommer det sej att maten du lagar på jobbet bättre än den du lagar hemma???" "Bättre spis" svara hon och somnade om, lycklig. Hon frågade idag om jag menade allvar? JA, det gjorde jag. Så här skrev en av mina FD kollegor på Facebook efter ett besök hos oss häromdan: Min (och i vissa fall våran ) gamle kollega Tommy med fru har öppnat en Thai krog på Järnstångsvägen i Partille Thai House RIKTIGT GOD MAT. Att få äta mat som inte bara smakar en sak utan att man känner smaken av alla ingredienserna också bra Tommy och lycka till med krogen. Till alla er andra vill jag ge rådet ÅK DIT. Ordagrant... Han är en mycket finsmakad Skåning, så det värmde! Det ser gott ut, men ser kanske liiiite för syrligt ut för min smak, jag hade nog haft i en skvätt Kelda eller liknande, Grädde kanske? MVH Tommy Ändrades Oktober 11, 2013 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 (ändrad) F..n vad jag saknar att kunna äta rivna morötter! Ser gott ut! Du får ursäkta en nyfiken, men varför saknar du det? Alltså vad hindrar dej? Rivna morötter... Jag har svårt för det, jag får kväljningar av dem... Så svårt att jag tog bort det från vår salladsbuffé, ersatte med morotsstavar, som på "Sizzlers" i Thailand... De rivna kommer tillbaka på Måndag efterfrågat av några gäster som saknade dem (som ju du gör), jag fattar det inte (jag tycker det är rätt vidrigt), men va fan det är ju enkelt att göra, mycket lättare än att skära stavar... MVH Tommy Ändrades Oktober 11, 2013 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 Meckade ihop en lasange i dag på blandfärs, tärnad bacon och plommontomater samt paprika, lök och vitlök "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 Tack husse, för att jag ej behövde se lingon på denna eminenta maträtt! Mvh. borje222 Var finns minuskarman när man bäst behöver den ;-) Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 Det ser gott ut, men ser kanske liiiite för syrligt ut för min smak, jag hade nog haft i en skvätt Kelda eller liknande, Grädde kanske? MVH Tommy Ja, det är väl svårt att förmedla smakupplevelser på nätet...jag brukar ofta lägga ut hela kokprocessen, mer eller mindre...Jag gav er två bilder.Tyvärr framgår det ej att de är söta, egenodlade tomater som utgör basen, även mejeriprodukter, vilket du säkert kan skönja i salladen, användes... Dock ingen parrad rätt, men det blev mat idag också... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 Du får ursäkta en nyfiken, men varför saknar du det? Alltså vad hindrar dej? Rivna morötter... Jag har svårt för det, jag får kväljningar av dem... Så svårt att jag tog bort det från vår salladsbuffé, ersatte med morotsstavar, som på "Sizzlers" i Thailand... De rivna kommer tillbaka på Måndag efterfrågat av några gäster som saknade dem (som ju du gör), jag fattar det inte (jag tycker det är rätt vidrigt), men va fan det är ju enkelt att göra, mycket lättare än att skära stavar... MVH Tommy För ett antal år sedan fick jag en häftig ALLERGISK reaktion (astmaanfall, nässelfeber och andnöd) som resulterade i en resa med "pling-plong-taxin" till akutmottagningen där ett läkarteam tog hand om mig! Har inte kunnat äta morötter, äpplen eller nötter sedan dess. Måste ha allergimedicin i kroppen om jag ska vara i samma rum som någon som skalar Morötter eller äpplen. För att inte tala om dammet från nötter som någon äter i samma rum som jag vistas i. Så starkt reagerar jag. Så alla som serverar mat, var noga med att ange om det finns morötter i maten. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 Lunch blev hamburger buffé som en kund bjöd på På eftermiddagen blev det lite go cart med jobbet med efterföljande matintag på detta trevliga ställe http://www.pipesofscotland.se/uppsala/ Fish and chips blev det och det var kanongott Tvärr ingen bild då jätten Gluffs Gluffs var hungrig som bara den Osmart att ta bilen när drickamenyn ser ut så här Får återkomma utan bil nästa gång Här ska finnas något för alla! Vi har ett stort sortiment av drycker. Hos oss finns 21 olika sorters öl på fat och 120 sorter på flaska. Vi erbjuder även en mängd olika sorters whisky. FATÖL Twisted Thistle IPA St: Eriks bryggeri Sigtuna bryggeri Slottskällans Carlsberg Export Falcon Export Boddington Staropramen Lager Staropramen Granat Staropramen Dark Stella Artois Samuel Adams Lager Samuel Adams Säsongsöl Marstons Oyster Stout Budvar Weihenstephaner Weissbier Hobgoblin Pilsner Urquell Guinness Kilkenny Leffe Blond FLASKÖL0.33 cl Brooklyn Lager Brooklyn IPA Brooklyn Brown Ale Newcastle Brown Ale Nils Oscar India Ale Nils Oscar Barley Wine Nils Oscar Imperial Stout Samuel Adams Latitude 48 IPA Samuel Adams Honey Porter Samuel Adams Imperial Stout Samuel Adams Imperial Wee Heavy Anderson Valley Boont IPA Anderson Valley Boont Amber Andreson Valley Boont ESB Anderson Valley Boont Oatmeal Stout Brasserie Dieu De Ciel Aprodisiaque Brasserie Dieu De Ciel Rosé de Hibiscus Sierra Nevada Pale Ale Sierra Nevada Torpedo IPA Sierra Nevada Wissebier Sierra Nevada Porter Sierra Nevada Stout Sierra Nevada Big Foot (vid säsong) Flying Dog Doggie Style Pale Ale Flying Dog Wild Dog (ekfatslagrad porter) Flying Dog Gonzo Flying Dog Snakedog IPA Flying Dog Raging Bitch Timmermans Kriek Timmermans Hallon Liefman Fruitesse Lindemans Peach Lindemans Apple Duvel Leffe bruin Innis & Gunn Innis & Gunn RUM Kwak Trippel Karmeliet Maredsous 6 Maredsous 8 Maredsouds 10 Westmalle Dubbel Westmalle Trippel La Trappe Dubbel La Trappe Trippel La Trappe Blond La Trappe Witte La Trappe Quadruppel Duchesse De Bourgougne Coopers Sparkling Ale Coopers Pale Ale Coopers Extra Vintage Ale Hoegaarden wit Anchor Porter Anchor Steam Beer Anchor Liberty Ale Slottkällans Imperial Stout Budwieser Kronenburg Peroni Nastro Azurro Miller Sol Red Stripe Singha Victoria Bitter 0.50 Slottskällan Uppsala Slottskällan London Ale Slottskällan Svart Circle Master King Goblin St Peters IPA Old Empire IPA Newcastle Brown Ale Banana Bread Beer Belhaven St Andrews Ale Belhaven Scottish Stout Spitfire Premium Bitter Bishops finger Old Specked Hen Krusovice Gambrinus Kingfisher Weihenstephaner Hefeweissbier alkoholfri Weihenstephaner Dunkel Fuller’s ESB Fuller’s IPA Fuller’s London Pride Aecht Schlenkerla Rauchbier Bombardier 56,8 cl Bombardier Burning Gold Old Jock Border Gold Merlins Ale Black Douglas Younghs Double Chocolate Stout CIDER Somersby Pear Xide Mandrin/Chilli Xide Wasabi/Lemon Xide Mango/Hibiscus Xide Urban Xide Jungle Xide Citrus Fizz Weston Medium Dry VIN VITT Santa Carolina Sauvignon Blanc RÖTT Santa Carolina Cabarnet Sauvignon CHAMPAGNE OCH MOUSSERANDE Moet Carrington Brut WHISKEY Blended whiskey Chivas Regal 12 yr J&B The Famous Grouse Ballantine’s Johnnie Walker Red Johnnie Walker Black Grant’s Single MAlt Highland Dalwhinnie Edurador 10yr Glenmorangie 10yr Glenmorangie 18yr Glenmorangie Quinta Glenmorangie Lasanta Glenmorangie Nectar D’or Oban Glenfarclas 15yr Tomatin 12yr Single Malt Lowland Auchentochan 10y Glenkinchie 10y Single Malt Islay Ardbeg 10y Bowmore 12y Bowmore 15y Darkest Bowmore 18yr Lagavulin 16 y Laphroaig 10y Laphroaig Quarter Cask Laphroaig Cask Strenght Laphroaig 18yr Caol Ila 12yr Caol Ila Cask Strength Single Malt Speyside Abelour 10yr Ben Riach 12yr Cragganmore 12yr Glendronach 12yr Glenfiddich 12yr Glenlivet 12yr Glenlivet 15yr Glenlivet 18yr Macallan Fine Oak 12yr Macallan Fine Oak 18yr Glen Moray 12yr Glen Moray 16yr Tormore 12yr Single Malt Skye Talisker 10yr Talisker 18yr Single Malt Isle of Orkney Highland Park 12yr Hihgland Park 18yr Scapa 16yr Isle of Jura Isle of Jura 16yr Vatted Malt Black Ribbon Irlänsk Whiskey Jameson Jameson 18yr Bushmills Asiatisk Whisky Yamasaki 12yr Yamasaki 18yr Mekong Thai Svensk Whisky Mackmyra Amerikansk Whiskey/Bourbon Jack Daniel’s Jack Daniel’s Single Barrel The Gentleman Jack Jim Beam Bourbon Jim Beam Black 8 yr Makers Mark Wild Turkey Rye Woodford Reserve Four Roses “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 11, 2013 Dela Inlagd Oktober 11, 2013 idag var det äntligen dags att äta lite gott med riktigt goa gamla vänner, kompisen som är fotbollsintresserad (o ville sitta framför tv:n om ett par timmar) kom o hämtade oss i en ovanligt fin färdtjänstbil.. hursom så kom det in en riktigt god öl... o lite nybakt bröd med lite goda såser.. polarns tjej åt en FF som såg jättegod ut.. medans vi andra tog en fantastiskt god entrecote med potatisgratäng o café de parissmör! sen fick vi skjuts hem igen efter ett par timmars trevlig samvaro, så nu sitter vi här o kan inget annat.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 Lunch blev hamburger buffé som en kund bjöd på På eftermiddagen blev det lite go cart med jobbet med efterföljande matintag på detta trevliga ställe http://www.pipesofscotland.se/uppsala/ Fish and chips blev det och det var kanongott Tvärr ingen bild då jätten Gluffs Gluffs var hungrig som bara den Osmart att ta bilen när drickamenyn ser ut så här Får återkomma utan bil nästa gång Här ska finnas något för alla! Vi har ett stort sortiment av drycker. Hos oss finns 21 olika sorters öl på fat och 120 sorter på flaska. Vi erbjuder även en mängd olika sorters whisky. FATÖL Twisted Thistle IPA St: Eriks bryggeri Sigtuna bryggeri Slottskällans Carlsberg Export Falcon Export Boddington Staropramen Lager Staropramen Granat Staropramen Dark Stella Artois Samuel Adams Lager Samuel Adams Säsongsöl Marstons Oyster Stout Budvar Weihenstephaner Weissbier Hobgoblin Pilsner Urquell Guinness Kilkenny Leffe Blond FLASKÖL 0.33 cl Brooklyn Lager Brooklyn IPA Brooklyn Brown Ale Newcastle Brown Ale Nils Oscar India Ale Nils Oscar Barley Wine Nils Oscar Imperial Stout Samuel Adams Latitude 48 IPA Samuel Adams Honey Porter Samuel Adams Imperial Stout Samuel Adams Imperial Wee Heavy Anderson Valley Boont IPA Anderson Valley Boont Amber Andreson Valley Boont ESB Anderson Valley Boont Oatmeal Stout Brasserie Dieu De Ciel Aprodisiaque Brasserie Dieu De Ciel Rosé de Hibiscus Sierra Nevada Pale Ale Sierra Nevada Torpedo IPA Sierra Nevada Wissebier Sierra Nevada Porter Sierra Nevada Stout Sierra Nevada Big Foot (vid säsong) Flying Dog Doggie Style Pale Ale Flying Dog Wild Dog (ekfatslagrad porter) Flying Dog Gonzo Flying Dog Snakedog IPA Flying Dog Raging Bitch Timmermans Kriek Timmermans Hallon Liefman Fruitesse Lindemans Peach Lindemans Apple Duvel Leffe bruin Innis & Gunn Innis & Gunn RUM Kwak Trippel Karmeliet Maredsous 6 Maredsous 8 Maredsouds 10 Westmalle Dubbel Westmalle Trippel La Trappe Dubbel La Trappe Trippel La Trappe Blond La Trappe Witte La Trappe Quadruppel Duchesse De Bourgougne Coopers Sparkling Ale Coopers Pale Ale Coopers Extra Vintage Ale Hoegaarden wit Anchor Porter Anchor Steam Beer Anchor Liberty Ale Slottkällans Imperial Stout Budwieser Kronenburg Peroni Nastro Azurro Miller Sol Red Stripe Singha Victoria Bitter 0.50 Slottskällan Uppsala Slottskällan London Ale Slottskällan Svart Circle Master King Goblin St Peters IPA Old Empire IPA Newcastle Brown Ale Banana Bread Beer Belhaven St Andrews Ale Belhaven Scottish Stout Spitfire Premium Bitter Bishops finger Old Specked Hen Krusovice Gambrinus Kingfisher Weihenstephaner Hefeweissbier alkoholfri Weihenstephaner Dunkel Fuller’s ESB Fuller’s IPA Fuller’s London Pride Aecht Schlenkerla Rauchbier Bombardier 56,8 cl Bombardier Burning Gold Old Jock Border Gold Merlins Ale Black Douglas Younghs Double Chocolate Stout CIDER Somersby Pear Xide Mandrin/Chilli Xide Wasabi/Lemon Xide Mango/Hibiscus Xide Urban Xide Jungle Xide Citrus Fizz Weston Medium Dry VIN VITT Santa Carolina Sauvignon Blanc RÖTT Santa Carolina Cabarnet Sauvignon CHAMPAGNE OCH MOUSSERANDE Moet Carrington Brut WHISKEY Blended whiskey Chivas Regal 12 yr J&B The Famous Grouse Ballantine’s Johnnie Walker Red Johnnie Walker Black Grant’s Single MAlt Highland Dalwhinnie Edurador 10yr Glenmorangie 10yr Glenmorangie 18yr Glenmorangie Quinta Glenmorangie Lasanta Glenmorangie Nectar D’or Oban Glenfarclas 15yr Tomatin 12yr Single Malt Lowland Auchentochan 10y Glenkinchie 10y Single Malt Islay Ardbeg 10y Bowmore 12y Bowmore 15y Darkest Bowmore 18yr Lagavulin 16 y Laphroaig 10y Laphroaig Quarter Cask Laphroaig Cask Strenght Laphroaig 18yr Caol Ila 12yr Caol Ila Cask Strength Single Malt Speyside Abelour 10yr Ben Riach 12yr Cragganmore 12yr Glendronach 12yr Glenfiddich 12yr Glenlivet 12yr Glenlivet 15yr Glenlivet 18yr Macallan Fine Oak 12yr Macallan Fine Oak 18yr Glen Moray 12yr Glen Moray 16yr Tormore 12yr Single Malt Skye Talisker 10yr Talisker 18yr Single Malt Isle of Orkney Highland Park 12yr Hihgland Park 18yr Scapa 16yr Isle of Jura Isle of Jura 16yr Vatted Malt Black Ribbon Irlänsk Whiskey Jameson Jameson 18yr Bushmills Asiatisk Whisky Yamasaki 12yr Yamasaki 18yr Mekong Thai Svensk Whisky Mackmyra Amerikansk Whiskey/Bourbon Jack Daniel’s Jack Daniel’s Single Barrel The Gentleman Jack Jim Beam Bourbon Jim Beam Black 8 yr Makers Mark Wild Turkey Rye Woodford Reserve Four Roses Kingfisher men ingen LEO? Jag passar. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 äggmackor...jättegott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 äggmackor...jättegott! Och Allehanda,men den åt du väl inte hoppas jag Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 äggmackor...jättegott! jA NU BLEV JAG SUGEN PÅ EN ÄGGAMACKA ooops Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 SC samma som igår ocvh det var j-vligt gött, eller vd tycker du Biker?....... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 SC samma som igår ocvh det var j-vligt gött, eller vd tycker du Biker?.... Förlåt ingen mjölk idag utan nått annat..... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 Dijonfylld strömming med en fantastisk potatismos. Gott så in i helvete. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 Vad brukar FF o FFF äta när det är fest, gott är det o mätta blev vi båda 2.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 (ändrad) barnbarn och barn bestämde så blev helgmat, ugnstekt falukorv med potatismos Ändrades Oktober 12, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 barnbarn och barn bestämde så blev helgmat, ugnstekt falukorv med potatismos En annan av min mammas paradrätter.. Me like.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 Idag blev det något jag inte ätit på länge! Sorunadfläsk med stuvad BLOMKÅL! Tänker inte be "potatismaffian" om ursäkt för att jag uteslöt Potatisen i dagens middag! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 12, 2013 Dela Inlagd Oktober 12, 2013 Idag blev det något jag inte ätit på länge! Mat 009.jpg Sorunadfläsk med stuvad BLOMKÅL! Tänker inte be "potatismaffian" om ursäkt för att jag uteslöt Potatisen i dagens middag! inga problem så länge du håller dig ifrån den vidriga biaframaten ris hu valet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu