svampen Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Idag skall det bli rotfruktsgratäng & fläskfile mums! Och förhoppningsvis en kantarelimacka till kvällen då frugan dragit till skogs idag??? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Det bidde en gräsänkigt frukost eller heter det brunsh men nu står man sig några timmar FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Isterband är fan inte de sämsta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Och detta var min mat idag....makrill i den ena och svamp i den andra skål på er fanns en sommarlätt nån stans..... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Isterband är fan inte de sämsta. 1380973301158.jpg Men var fan är rödbetorna och den goa senapen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Men var fan är rödbetorna och den goa senapen? Rödbetor och senap till isterband?? Aldrig hört talas om.. haha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Ska steka lövbiffar idag och det brukar aldrig bli lika bra som jag tänkt En ska ha en jävla värme i pannan innan man börjar eller? Och bara salt och peppar på? Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Rödbetor och senap till isterband?? Aldrig hört talas om.. haharödbetor är gott till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Nu har Herr Chang fått komma in igen, och städat alla skålar, fattar inte att katta blir som tokig när han känner köttfärslukten Mat 001.JPG Här rullar både Sillen å jag för fullt Mat 002.JPG Mat 003.JPG Väntar på stekning Mat 004.JPG Färdiga att käka Mat 005.JPG Å lite skalad potatis å lingonsylt till, smakade mumma Såg så gott ut så det blir det för grabben och mig idag Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Så jävla skönt med utkörning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Hoj Alloj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 måste väl vara samma som vi åt..moo nam took(stark fläsköttsallad med mynta o koriander)...helt fantastiskt gott!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Börjar bli lite tjatigt med thaislafs så en fick ställa sig själv vid spisen idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Kebab med bröd. Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Potatis gratäng med svamp gratinerad fläskkotlett och lite grönt under bart gott en regnig Lördags kväll och nu blir det en Baileys Coffey Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 vad gör man när svensk entrecote kostar 99;- kg på City Gross kom hem med över 3 kg Jag tvivlar inte en sekund på att den av dej tillagade Entrecote´n smakade förträffligt. Men hehe. City Gross kör den ena reklamkampanjen efter den andra där dom slår sej för bröstet å säger: vi har Sveriges färskaste kött?? Vem f-n vill ha färskt kött? I min värld ska kött vara välhängt, minst 40 dygnsgrader men helst uppåt 60 dygnsgrader. Man letar ju lite efter leverantörer av hängmörat kött men det verkar ju gå åt samma dag som det kommer in,funderar lite vad du menar med dygnsgrader,har inte hört talas om den enheten - innebär det 40dygn med 1gr. celsius alternativt åt andra ändan - 1dygn med 40gr celsius. En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Lat som jag är plockar jag fram några köttfärsbiffar från frysen. Det får bli Ostgratinerade köttfärsbiffar Ser lite torrt ut, så jag gör en sås av följande ingredienser... ja, lite grädde och kryddor ska naturligtvis också ingå i såsen. Serverat och klart att äta! Självklart så serveras RIS till! Mätt och belåten sitter jag här med min kopp kaffe. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Man letar ju lite efter leverantörer av hängmörat kött men det verkar ju gå åt samma dag som det kommer in,funderar lite vad du menar med dygnsgrader,har inte hört talas om den enheten - innebär det 40dygn med 1gr. celsius alternativt åt andra ändan - 1dygn med 40gr celsius. Ungefär så ja. Fyra dygn med 10 grader blir 40 dyngsgrader,men dygnet har ju varierande temperatur så sunt förnuft gäller. Och så är ju grejen att det ska hinna "sätta till sig"och det gör det ju knappast i ett dygn i 40 grader Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Ungefär så ja. Fyra dygn med 10 grader blir 40 dyngsgrader,men dygnet har ju varierande temperatur så sunt förnuft gäller. Och så är ju grejen att det ska hinna "sätta till sig"och det gör det ju knappast i ett dygn i 40 grader Om det nu är svårt att köpa hängmörat kött och man måste köpa "nytt kött" i butiken - hur gör ni då? Förmodar att man måste köpa ett större köttstycke och låta det hänga en tid på ett svalt ställe för att därefter skära bort dom yttre delarna innan man steker och äter upp härligheten. En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 5, 2013 Dela Inlagd Oktober 5, 2013 Idag blev det Creps, med en svamp och skink fyllning. Kostade på mig lite Västerbotten ost. Ja, det blev mat ikväll också... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Ungefär så ja. Fyra dygn med 10 grader blir 40 dyngsgrader,men dygnet har ju varierande temperatur så sunt förnuft gäller. Och så är ju grejen att det ska hinna "sätta till sig"och det gör det ju knappast i ett dygn i 40 grader Ja, undrar vart man hittar sånt kött, saluhallen ? finns inte ens en köttbutik där längre... Domtagrisen 5 mil bort mot Enköping, ja om man vill ha gott grisskött, men 200;- kg för fläskkarren. http://domtagrisen.se/ nja jag tycker det va ett fynd på City gross och fint fettmarmorerat va köttet också Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thainenne Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Stekt fiskfilé med stekta potäter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Detta blev min middag idag hemmalagad Panäeng med kyckling. gött blev det. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Oktober 6, 2013 Dela Inlagd Oktober 6, 2013 Bjöd brorsonen på käk idag för att han nyligen fyllt år . Jag tog kalvschnitzeln , och Coca Cola-kiden tog en hamburgare. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu