Fritz Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 Det ligger på soi 8 mittemot Flipper. Allting har "rätt" pris där, öppet 24/7 Tack för det, den soien har jag nog aldrig spatserat på mina morgonpromenader men det lär nog bli. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 Tack för det, den soien har jag nog aldrig spatserat på mina morgonpromenader men det lär nog bli. Fritz.. Ca. 100 meter före du kommer ned till Beach road. På höger sida. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 Gravad lax..Mums “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 (ändrad) Pytt i panna, fast jag åt det på en tallrik.. FF Ändrades Oktober 2, 2013 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 Idag blev det en sallad innehållande räkor,kräftstjärtar,rökt lax,keso,paprika,mozzarella,röd lök,tomater,gurka,isbergssallad och vitlöksdressing.Dryck?Naturligtvis minimjölk,otroligt gott och matigt var det Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 Burmesisk mat idag, stekt potatis Curry lök griskött. klart godkänt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 till lunch idag blev det laxburgare med grönsaker o sambal oelek..jättegott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 Chiliconcarne. Och det som blev över gick just åt på smörgås.. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 Det blev västkusträkor och lite stark från Gävletrakten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 Var och köpte lite högrev idag, så det fick bli en filippinsk Kaldereta. Man kan väl i det närmaste jämföra med en asiatisk variant av gulasch, (är dock från början en spansk rätt, om jag inte missminner mig). Detta är väl på ett ungefär vad som behövs, har man inte färska tomater, går det utmärkt med burktomater. Köttet och löken bryntes, tomat, vatten, buljong och kryddor tillsattes, (framförallt soja och paprikapulver). Kokades i ca. 1,5 timmar innan morötterna kom i, och ytterligare ca. 40 min. innan potatisen fick koka med en 20 min eller så. När allt känns färdigt, är det dags för de sista, chili, ärtor, paprika... Ja,det är ju lite koktid, men det sköter ju sig nästan själv... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 Ikväll panerad hoki filé med remoulad sås grabbens favorit hans talrik kom med i bild Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 2, 2013 Dela Inlagd Oktober 2, 2013 Vanlig husmanskost igår. och idag (efter att ha jobbat förra natten) blev det Makaronilåda på resterna och lite annat från kylskåpet! Inte alla dagar jag har lust att stå och "slava" i köket! De dagarna är det skönt att laga till något som sköter sig själv i ugnen! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Pytt i panna, fast jag åt det på en tallrik.. IMG_9043.JPG FF Bara 1 tallrik ??? :ahh: Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Lunchen blir örtmarinerad pannbiff med potatis och kantarellsås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Varit på resaurang Stubben i Örebro,det blev ugnsgrillad fläskkarre med potatis och nån sås.Skyndade mig hem för efterrätten som tillagades av fru Måne igår,och som vanligt superb.Blåbärspaj med marsansås Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Efterrätt 005.jpgEfterrätt 006.jpgVarit på resaurang Stubben i Örebro,det blev ugnsgrillad fläskkarre med potatis och nån sås.Skyndade mig hem för efterrätten som tillagades av fru Måne igår,och som vanligt superb.Blåbärspaj med marsansås Ojjj vilken blåbärs paj, och måne hittade kameran mitt bland lättmjölken Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Ojjj vilken blåbärs paj, och måne hittade kameran mitt bland lättmjölken Minimjölk min bäste herre jag är oftast så hungrig när det är dags att äta så kameran är inte det första jag tänker på och jag drack kaffe till Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Bara 1 tallrik ??? :ahh: Räckte bara till det, var tvungen att ha lite i matlådan också.. Idag blev ärtsoppa med några knäckebröd, pannkakorna hoppade jag över.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Pannbiff med godsaker i bjöd Sue-ellen på i dag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Grymt gott thaislafs bjöd frugan på idag Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Igår blev det grillning Ur led är tiden, en prästkrage som nyss slog ut Lite sallad Trattis sås Chillitorkning pågår i köket Jamaican bell har en hel del hetta i sig Och några Thaichilli är skördade Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Idag vart det restaurang gyllenemåsen. Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Räksmörgåsar med nyskalade räkor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 Det blev väl som för många andra idag, ärtsoppa och pannkaka. Var tvungen att smaka av årets sylt, jordgubb och blåbär. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 3, 2013 Dela Inlagd Oktober 3, 2013 dagens kvällsmat blev ciabatta med gorgonzola, prosciutto, soltorkade tomater o ruccola.fantastiskt gott med ett glas rött från Italien!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu