Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Nä J666 det är fortfarande sommartid

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Var på MK  i Lördags Gött

post-3240-0-99783400-1380177152_thumb.jp

post-3240-0-16490400-1380177071_thumb.jp

post-3240-0-53021300-1380176935_thumb.jp

/Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Dela på andra sajter

För en gångs skull bjöd arbetsgivaren på frulle.

Händer ungefär en gång varje decennium.

Kokt ägg, yoghurt, apelsinjuice och ostfralla.

Väldigt basic.men gratis är ibland väldigt gott!

Dela på andra sajter

Ville överaska Aya lite idag då hon var ledig å tänkte att hon skulle slippa laga mat. Så jag gick in till Sveriges minsta fiskhandlare på Ö-malm/Gärdet å inhandlade: Ny-kokta Havskräftor (fortf. varma), hemgjord Skagenröra med handpillade räkor, ett par strömmingsflundror och ett par Räkcrepes + en stor Avocado.

Allt ovanstående är sånt som lilla frugan gillar, så jag ringde hem å sa till det lilla stycket att inte göra nån mat utan att vänta tills jag kommer hem. -Vaddå jag står å lagar mat nu och är jättehungrig ``har inte ätit nåt sen frukost´´ säger hon. Jamen 10 minuter kan du väl vänta replikerade jag, laga klart din mat å ställ den i kylen... Ok. 10 minuter klick.

Så när jag kommer hem ställer jag kassarna på köksbordet och går in å byter om å tvättar händerna, när jag kommer ut från muggen står Aya å rotar i påsarna och frågar var är maten?

-Den ligger ju där ser du väl älskling. Jag sa ju att jag är hungrig fräser hon tbx. 

Ja haha du blir garanterat mätt på det här gumman ta det lugn nu... Då börjar hon bryta i locket till kräftorna å jag säger, vi tar dom sist gumman dom är fortfarande varma ju - JAG ÄR HUNGRIG...

Jamen vänta en minut darling, så kommer jag med förrätterna, okok delade Avokadon fort som f-n å på med (den underbara) skagenröran och serverade i ett rasande tempo..

Efter ett par tuggor frågade jag Arroy mae tee ragg? (tycker du om det älskling) svaret blev en blick som skulle få Fantomen att frysa till is och tystnad...

Ok jag insåg att goda råd är jävligt dyra nu, så jag sprang å hämtade Strömmingsflundror och hårt bröd till henne (som jag vet att hon älskar) hon äter men säger fortf. inget,

Nämen vaffan jag hämtar dom nu ljumma kräftorna (ställer hela hinken på bordet) okok dom är lite varma gumman men vi äter dom nu ändå då du är så hungrig, hon tar en (den minsta) och gnager i sej den fortfarande tyst som i graven.

Därefter det första hon säger - är det bra nu? - Ja jag kan inte tvinga dej om du inte vill.

Då springer hon ut i köket å hämtar sina j-a nudlar med två kilo chilli, å sätter sej å äter som hon aldrig sett mat förr...

Efter avslutad måltid tittar på mej å ler å säger ``Öööh aroy mak tee ragg, jag svarar inte...

Kontentan av detta då? Joo försök inte impa på en (hungrig)  Thaitjej med nåt j-a farrangslafs... Hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

En hungrig thaitjej ska ha mat NU så är det bara, för dom är hungriga NU :crazy:

Det blev ju mera gottis till dig Odin :thumbsup:

En lite fråga bara

"Sveriges minsta fiskhandlare".....Hur lång/kort är han ??

;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

En hungrig thaitjej ska ha mat NU så är det bara, för dom är hungriga NU :crazy:

Det blev ju mera gottis till dig Odin :thumbsup:

En lite fråga bara

"Sveriges minsta fiskhandlare"..Hur lång/kort är han ??

;)

hehe Butiken heter så... Sveriges minsta fishandlare, åtminstone står det så på skylten...

Dela på andra sajter

Inte idag men i veckan fick det duga med gulaschsoppa till Lunch..

post-5021-0-21925100-1380222888_thumb.jp

post-5021-0-51620500-1380222906_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

hehe Butiken heter så... Sveriges minsta fishandlare, åtminstone står det så på skylten...

fisk eller fishandlare?

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Dela på andra sajter

Håller med att deras slogan inte är den bästa och någonstans gick de fel när de tänkte.

Egentligen är tanken att de skall syfta till att de alltid har nystyckat kött i butiken men det blev inte helt rätt...

Vet att vi levererar mörat nötkött till dem, så det är ju inte färskt i den bemärkelsen..

Precis så har jag uppfattat det att det är nystyckat Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Precis så har jag uppfattat det att det är nystyckat

Jag tycker för min del att att deras kött här i Gefle är av god kvalitet, fiskdisken är jag inte lika imponerad av...

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Precis så har jag uppfattat det att det är nystyckat

Varför skrev dom inte nystyckat då? Fan ska man behöva tolka reklamen nu åxå?

Vi har Sveriges lägsta priser, Nääe dom menar nog att dom är miljömedvetna??

Dela på andra sajter

Jag tycker för min del att att deras kött här i Gefle är av god kvalitet, fiskdisken är jag inte lika imponerad av...

Mvh. borje222

Samma omdöme som dig på min lokala city gross
Dela på andra sajter

Mvh. borje222

Fisken city cross i Nyköpng har hållit riktigt bra kvalite´, dom gånger jag köpt.

Köttet finns 2 det 2 affärer som är bra city o Ica knyten..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Började med dagens middag redan igår! :thumbsup:

Först köttet och lite "vätska" att koka köttet i!

post-9833-0-34177600-1380229337_thumb.jp

Bryner köttet i stekpannan och sedan ner med allt i gjutjärnsgrytan, där det får stå och puttra några timmar tillsammans med några buljongtärningar. :nyam:

post-9833-0-63510900-1380229547_thumb.jp

Efteråt så lägger jag ner lite "nyttigheter" :crazy:

post-9833-0-71554100-1380229555_thumb.jp

Idag så har allt fått stå och puttra ett par timmar igen.

post-9833-0-86492700-1380229672_thumb.jp

Inte så färgglatt, men doften mina vänner! Doften! :14:

Serverad tillsammans med RIS!

post-9833-0-96704900-1380229877_thumb.jp

Då Gubben tillhör "potatismaffian" blev det vilda protester :ahh:

Men han fick äta det jag serverade i alla fall! :crazy:

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

Mvh. borje222

Jag har ingen aning om deras kött är bra eller dålig... Men Deras reklam suger.  Sveriges färskaste kött...

Dela på andra sajter

Mvh. borje222

Jag har ingen aning om deras kött är bra eller dålig... Men Deras reklam suger.  Sveriges färskaste kött...

Ja, nu gick titeln tillbaka...Som surgubbe...Ha, ha.gumman din var hungrig, svälj det och gå vidare, så du kopplar rätt i morgon!

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Mvh. borje222

Tyvärr är det så denna reklam säljer.

Här säljer vi 3-4 veckor gammalt hängmörat kött

Undrar bara hur mycket kött dom skulle sälja då..

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Tyvärr är det så denna reklam säljer.

Här säljer vi 3-4 veckor gammalt hängmörat kött

Undrar bar hur mycket kött dom skulle sälja då..

FF

Det är ju sant, föruttnelsen är ju mörningsprocessen , tänkte inte på att det kan verka frånstötande...

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...