Enis Inlagd Oktober 27, 2010 Dela Inlagd Oktober 27, 2010 Ett par dagar i skogen.. och nu kan man man göra svampsås hela vintern luf/luft värmepumpen och en X-tra patlom går på högtryck för att torka dessa. Maitan skall jag faxa över några "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Oktober 27, 2010 Dela Inlagd Oktober 27, 2010 Va e de .. Kronärtskocka. Kokas och sedan dras bladen av. Botten av bladen (köttigt) doppas i t.ex en vitlöksmör/örtsmör och bits av. Smarrig plockmat! Recept finns t.ex på http://www.alltommat.se/recept/kron%C3%A4rtskocka-6388 Efter, eller till, smakar det gott med en nyhämtad Leo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
V Power Inlagd Oktober 27, 2010 Dela Inlagd Oktober 27, 2010 Kronärtskocka. Kokas och sedan dras bladen av. Botten av bladen (köttigt) doppas i t.ex en vitlöksmör/örtsmör och bits av. Smarrig plockmat! Recept finns t.ex på http://www.alltommat...A4rtskocka-6388 Efter, eller till, smakar det gott med en nyhämtad Leo. Det gick snabbt att få LEO`n levererad Då är det bara att njuta för fullt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Oktober 27, 2010 Dela Inlagd Oktober 27, 2010 Det gick snabbt att få LEO`n levererad Då är det bara att njuta för fullt Jajamen! De kom en dag tidigare än väntat. Risken är att jag får beställa fler i morgon redan. Tack för tipset! Nu är nästa projekt att få tag i San Mig Light. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Ett par dagar i skogen.. och nu kan man man göra svampsås hela vintern luf/luft värmepumpen och en X-tra patlom går på högtryck för att torka dessa. Maitan skall jag faxa över några Enis, Kan inte du skicka över ett par kantarellsmörgåsar till mig också.. Blev snuskigt sugen på kantareller nu.. Ha en go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Enis, Kan inte du skicka över ett par kantarellsmörgåsar till mig också.. Blev snuskigt sugen på kantareller nu.. Ha en go dag! Förutom dillkaviar är kantareller det jag numera saknar mest. Dillkaviar förser mig mina grannar och bekanta som kommer ner, med. Så det är lugnt. Men kantareller ska ju finnas i Thailand men var. Den som svarar " i skogen" åker på en propp. I Hua Hin / Cha-Am har jag inte sett några. Finns de att köpa i BKK ? Och var isf. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Frukost framför morgon TV Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Har du slutat jobba????Sena morgnar länge nu Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Har du slutat jobba????Sena morgnar länge nu Njet tog ledigt ett par dar gjorde 232 timnmar förra månaden komp du vet! Ska iväg imorgon sen blir det Finland söndag! Ha det MVH Svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 (ändrad) Dagens middag efter ännu en dag på jobbet i Bangkok Och idag blev det Pad kaprao moo med ris och ett glas vatten eller som vi säger på Thai ผัดกะเพราหมูมะเขือยาว Totalkostnad 40 Baht för middag / person Ha en kanonbra dag! Ändrades Oktober 28, 2010 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Ett par dagar i skogen.. och nu kan man man göra svampsås hela vintern luf/luft värmepumpen och en X-tra patlom går på högtryck för att torka dessa. Maitan skall jag faxa över några Tänk om kunde faxa kantareller, nu drömmer jag..... Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Smålänska Isterband,Dillstuvad Potatis & Rödbetor Tyvärr ingen bild redan magsmält!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Smålänska Isterband,Dillstuvad Potatis & Rödbetor Tyvärr ingen bild redan magsmält!!! Har du ingen gastroskopikamera Dagens middag. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Har du ingen gastroskopikamera Dagens middag. Fattigmanskost i dag När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 Har du ingen gastroskopikamera Dagens middag. Såg gör gött ut Enis. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 28, 2010 Dela Inlagd Oktober 28, 2010 ja i dag fanns ju lite å fira När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 29, 2010 Dela Inlagd Oktober 29, 2010 Kvällens mat blev fläskfile, fylld med soltorkade tomater o vitlöksost o hemmalagde klyftsar.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 29, 2010 Dela Inlagd Oktober 29, 2010 Kebabpizza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 29, 2010 Dela Inlagd Oktober 29, 2010 FF!! Var är grönsakerna?? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 29, 2010 Dela Inlagd Oktober 29, 2010 Kära nå'n vilka gormander vi har på forumet. Här ligger man minsann i lä. Här hemma blir sällan några gastronomiska utsvävningar, vi har knappt råd med rester ens, så illa är det. Vi gör ibland några tappra försök till Thaikäk. Hustrun har gått några kurser och vi har köpt på oss wok med tillbehör. Tyvärr är det ju inte alltid så enkelt att hitta rätt ingredienser här i Sverige. Suck, önskar jag satt på Charoen Krung Road och åt Kaeng Khieo Wan Kai. Cheers! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 29, 2010 Dela Inlagd Oktober 29, 2010 FF!! Var är grönsakerna?? Om du du kan läsä , är det mesta gömt framför fläskfilen FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 30, 2010 Dela Inlagd Oktober 30, 2010 Dagens Brunch hemma i Bangkok - Omelett (ägg, ost, gullök, tomat, livets krydda dvs Chilli) - Korv (German Sausage inköpt på Tesco / Lotus) - Två klickar Dijon senap (Remia Moutarde de Dijon inköpt på Tesco / Lotus) - Två glas vatten - Kaffe Kostnad 62 Baht Omelett à la Terack Ya Och här till mina kunskaper i matlagning: - Fyll en kopp med vatten. - Sätt i microvågsugnen max effekt två minuter. - Tillsätt en påse "Tesco 3 in 1 Coffe mix EXTRA STRONG" - Rör om fyra gånger till vänster och tre gånger till höger med en tesked. - Njut.. Ha en go lördag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 30, 2010 Dela Inlagd Oktober 30, 2010 Fick i mig kyckling med klippig ris, ingen höjdare. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 30, 2010 Dela Inlagd Oktober 30, 2010 Just släng i mig en leverpastej macka, dansk hemma gjord gött. Maitan. Ps. Eftersom den ligger i magen kan ja ej ta om bilden, sorry. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu