Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Gräsänklingsfrukost fick det bli, lite råstekta pärer bacon o liten stella till detta..

post-5021-0-37585300-1379752103_thumb.jp

post-5021-0-28557200-1379752123_thumb.jp

post-5021-0-56452800-1379752141_thumb.jp

post-5021-0-06486900-1379752160_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Dagens lunch avklarad

Gårdagens långkok. En mustig varm och med lite sting man tager vad man haver gryta som fått götta till sig sedan gårdagen

post-3485-0-98332600-1379757170.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Dagens lunch avklarad

Gårdagens långkok. En mustig varm och med lite sting man tager vad man haver gryta som fått götta till sig sedan gårdagen

attachicon.gifGryta.jpg

fan va avundsjuk jag blir, igår grillad kycklinglever och idag resterna efter veckans gulashsoppa, vilka gourmander vi har här :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Rökningen gick snabbare än beräknat så det blev tidig middag bestående av: rökta drumsticks som marinerat i chipotlesås.

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Dela på andra sajter

snåljåp som har ris till :ahh:

Lis är dyrt numera :crazy:

Liksom Cassava som fugan köpte här om dagen. Cassava brukar kallas fattigmanspotatis men är 4 gånger dyrare än potatis

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Lis är dyrt numera :crazy:

Liksom Cassava som fugan köpte här om dagen. Cassava brukar kallas fattigmanspotatis men är 4 gånger dyrare än potatis

Ja då är det ju jävligt korkat att ha ris till om det är dyrt

Dela på andra sajter

Lite grillad fläskfile med råstekta potäter mätta blev vi båda..

post-5021-0-42242600-1379782442_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

snåljåp som har ris till :ahh:

Men Ris är riktigt lättskalad, till skillnad mot potäter

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Har inte ätit det ännu men jag kommer laga till paneng muu, vilket är lite ironiskt eftersom muu betyder fläsk som ni redan vet. :giggle:

Blir säkert gott, det brukar det bli när jag gör det själv..

Givetvis skall det serveras med Sam sip sams favorittillbehör.. :ironi:  :lol:

Nämligen ris.. :nyam:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Men Ris är riktigt lättskalad, till skillnad mot potäter

ja men fan så vidrigt att äta , tur man inte är så lat ,så man orkar skala några potatisar

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Ugnstekt falukorv med potatis(skalad)en dijonsenapssås blev kryddan på det hela  :thumbsup: Till det,naturligtvis minimjölk  :14: PS,sonen var beställare av maten och jag fick kocka som vanligt DS Och grädde i såsen naturligtvis ,fantastiskt gott  :nyam:

Måne

Dela på andra sajter

Sen frugan öppnade thaihaket för drygt åtta månader sedan har jag i stort sett livnärt mig på hennes mat. Inget att ångra precis - tvärtom, men som inbiten svensk husmanskostälskare har jag sedan i somras börjat drömma om pannbiff med lök, isterband med stuvad potatis, rödspätta med kokt potatis och skirat smör med lingon och pepparrot etc. etc..

Det senare slog jag näven i bordet och tillagade idag. Behöver väl inte säga mer med nubbe och en kall därtill. 

post-3517-0-95703500-1379784030_thumb.jp

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

Ugnstekt falukorv med potatis(skalad)en dijonsenapssås blev kryddan på det hela  :thumbsup: Till det,naturligtvis minimjölk  :14: PS,sonen var beställare av maten och jag fick kocka som vanligt DS Och grädde i såsen naturligtvis ,fantastiskt gott  :nyam:

Hur vore det om du tog emot lite hjälp från din son, och fixade en bild på anrättningen, ja mjölken kan du låta bil, vi har sett vita kossor förr

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...