Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Har varit sugen på kåldolmar under en länge tid, FF brukar visa fina bilder på dessa, och senast var det väl Hua Hin...

Pratade med frugan, -jo...jättegott..

Jag pratar ju om kåldolmar...

-Jo...jag vet Thaimat...Jätte gott...-!

Same, same...?

post-7126-0-80140800-1379536669.jpg

post-7126-0-60596800-1379536682.jpg

post-7126-0-13902100-1379536695.jpg

post-7126-0-77563300-1379536711_thumb.jp

Mvh. borje 222

Ändrades av borje222
Dela på andra sajter

Ta några Mariekex till,det höjer smakupplevelsen enormt  :thumbsup:

Tycker nog att han skall ta hela Marie istället.

Säkert en mysig upplevelse. :thumbsup:

Med vänlig hälsning  Leadbelly

Dela på andra sajter

Några rediga fläskkotletter med ben och stekt potatis, men kommer inte upp i lika mycke potatis som FF

sen lite hemgjord tomatsallad och lök-sky

post-5552-0-04718000-1379607908_thumb.jp

har vart lite dåligt med tid för att lägga upp matbilderna här

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Pepparstek med pottgratäng på personal matsalen Beefeater snabbt och gott

//K

post-3645-1379607935,95_thumb.jpg

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

Pepparstek med pottgratäng på personal matsalen Beefeater snabbt och gott

//K

kan du inte lägga in några bilder på hur det ser ut efter renoveringen, om du har möjlighet :wai:

Dela på andra sajter

Håller just nu på att verkställa en Caol Ila-spetsad Älggryta. 

Ni som känner mej vet att jag har en viss ovilja för stekar i alla dess former, så jag skar ner en Fransyska av årets första skörd (putsade som fan) till Grytbitar. Nu står dom såta vännerna: Morot, Gul lök, Rotselleri, en halv panna Valpolicella Ripasso och ett dricksglas Caol Isla 18år å gonar till sej liksom.

Resultatet låter ju som bekant vänta på sej, men en liten försmak kan jag ju få vid 20-20,30 tiden ikväll efter det att ett gäng Karl Johan anslutit till partyt. För sen ska skapelsen stå svalt över natten för att sedan avnjutas i morgon.

Men f-n va de e svårt att hälla single´n i grytan utan att provsmaka liksom... Måste ju känna proportionerna ju...Hick...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Kunde inte motstå skrubborna i fiskdisken i dag. halva priset som rödspätta men lika goda. :thumbsup:

Ja dom e fördjävla goda... Men dom ser väl inte så aptitliga ut i levande tillstånd... eller??

Dela på andra sajter

Ja dom e fördjävla goda... Men dom ser väl inte så aptitliga ut i levande tillstånd... eller??

Tja skrubban ser väl nåtsånär ok ut men piggvaren ser för gävlig ut, Men som sagt gott

Dela på andra sajter

Hällt i mig två glassbåtar, Kevin fick smaka lite på den ena så det berättigar nog till en till... när inte Lillkrabban ser.

Dela på andra sajter

Ni som känner mej vet att jag har en viss ovilja för stekar i alla dess former, så jag skar ner en Fransyska av årets första skörd (putsade som fan) till Grytbitar. Nu står dom såta vännerna: Morot, Gul lök, Rotselleri, en halv panna Valpolicella Ripasso och ett dricksglas Caol Isla 18år å gonar till sej liksom.

Resultatet låter ju som bekant vänta på sej, men en liten försmak kan jag ju få vid 20-20,30 tiden ikväll efter det att ett gäng Karl Johan anslutit till partyt. För sen ska skapelsen stå svalt över natten för att sedan avnjutas i morgon.

Men f-n va de e svårt att hälla single´n i grytan utan att provsmaka liksom... Måste ju känna proportionerna ju...Hick...

Läges rapport..

Köttet är mört som leverpastej men lite surt, nu ska grytan stå till´s imorron em å marinera. Då tillsätter jag ssv. Karl johan-svamp i stora bitar, Röd vinbärs gelé, och (hör och häpna) MESSMÖR...Å därefter en halvliter Grädde som får koka ner utan lock på relativt hög värme i 20-25 minuter...

Återkommer i ämnet.

Dela på andra sajter

Såg nyss premiären av Niklas mat på SVT1 och det var ett riktigt kul program som man givetvis blev hungrig av

Tyckte det var mycket sevärt och ett stort plus ++++++++ ingen reklam

http://www.svt.se/niklas-mat/se-program/

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Läges rapport..

Köttet är mört som leverpastej men lite surt, nu ska grytan stå till´s imorron em å marinera. Då tillsätter jag ssv. Karl johan-svamp i stora bitar, Röd vinbärs gelé, och (hör och häpna) MESSMÖR...Å därefter en halvliter Grädde som får koka ner utan lock på relativt hög värme i 20-25 minuter...

Återkommer i ämnet.

Ett tips hoppa över messmöret tar ju bort alla andra smaker
Dela på andra sajter

Ett tips hoppa över messmöret tar ju bort alla andra smaker.

Hehe Jag gillar inte Messmör, jag äter det inte.. Men i såser å grytor så är det en underbar resurs, en sån jäkla smakförhöjare fins inte utan E-epitet.

Dela på andra sajter

inte vad vi åt idag men min lunch o frugans matlåda imorgon blir köttfärslimpa med fetaost, soltorkade tomater o timjan, serveras med kokt potatis o gräddsås.

post-6750-0-90196600-1379620197_thumb.jp

post-6750-0-31905200-1379620228_thumb.jp

o eftersom det är torsdag blev det lite ost o kex med ett gott glas rött till..fantastiskt gott!!!!!!!

post-6750-0-66581900-1379620250_thumb.jp

Dela på andra sajter

Helgerån :13:  :police:    :13:

Caol Ila är enbart för invärtes bruk.

Vad säger man om dessa okunniga bönder :patsak:  :ahh:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Dela på andra sajter

Till gästernas ära var jag inne hos Nilssons och köpte lite kött!

Ost- och senapsfyllda lövbiffar serverade med RIS, grönsaker och en kall chili/gräddfilssås ("lånade" receptet från Kenneth4618 utan hans vetskap) :crazy:

post-9833-0-10706300-1379632041_thumb.jp

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...