Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Jaa joo helt rätt kan tänkas, men jag har suttit i norra Dalarna med en säck Mandelplugg å bara salt å torkad dill att tillgå. 4 mil till affären å ett gäng hungriga jägare på ingång, Ja jag hade föredragit färsk Dill, men då så smakade det f-n så mkt. bättre med torkad Dill än utan till Hellströmmarna...

du är dålig på att planera ,det är hela felet med dig , glömma att köpa färsk dill ,tur jag inte var en av  jägarna ,då hade det kunnat bli en hagelsvärm  i röva på dig ha ha

Dela på andra sajter

Ha,ha...Du får nog ta över ledningen som den bittraste gubben på forumet...Enligt Odin var jag innehavare av denna titel tidigare,( eller åtminstone en väldigt bitter bakåtsträvande  filur..)

Det senaste jag läste var vanilj arom utvanns ur anus på bävrar...sug på den du...Torkad dill bara blaha, blaha :14:

Mvh. borje222

Nä nu jävlar, nu får du väl för helvete skärpa dej... Jag har väl aaaldrig kritiserat dej (fast du säkert har gjort dej förtjänt av det) jag vet din (sås)kapacitet så det skulle never komma i min tanke att ens  säga  nåt.. Puss på dej jaala sur/pizzagubbe..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Tja,, sätter ca 10 löpmeter dill varje år. Hälften skördar jag  vid midsommar och fryser in (när dillen e ca 30 cm hög). Bara o klippa o frysa in, Kanondill

Resten låter jag gå upp i blom så man har till kräftorna :54: .

Dela på andra sajter

Tja,, sätter ca 10 löpmeter dill varje år. Hälften skördar jag  vid midsommar och fryser in (när dillen e ca 30 cm hög). Bara o klippa o frysa in, Kanondill

Resten låter jag gå upp i blom så man har till kräftorna :54: .

stackare

Dela på andra sajter

Nej inte stackare, snarare REALIST...

tina upp den dillen och lägg den på en räkmacka ,servera den 30 min senare och dillen är svart tillika rutten ,nej tack ,klarar mig utan rutten dill

Dela på andra sajter

tina upp den dillen och lägg den på en räkmacka ,servera den 30 min senare och dillen är svart tillika rutten ,nej tack ,klarar mig utan rutten dill

VA?? 30min. gamla räkor?? nää Räkor severas a´la minute...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Där har du fel ,,När du skördar dillen o fryser in typ frystorkat , Kanondill hela vintern , Inte nån rutten dill här inte,,

Dela på andra sajter

Där har du fel ,,När du skördar dillen o fryser in typ frystorkat , Kanondill hela vintern , Inte nån rutten dill här inte,,

precis torkat ut dom ,smaken sitter ju i saften , jo rena dyngan om man jämför med färsk

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Dagens lunch!

Ungsbakad korv med råstekt potatis.

Tillbehör bostongurka och syltlök.

Gott var det.

post-5141-0-57908300-1379306269_thumb.jp

Solen är full och jag skiner

Dela på andra sajter

Jaa joo helt rätt kan tänkas, men jag har suttit i norra Dalarna med en säck Mandelplugg å bara salt å torkad dill att tillgå. 4 mil till affären å ett gäng hungriga jägare på ingång, Ja jag hade föredragit färsk Dill, men då så smakade det f-n så mkt. bättre med torkad Dill än utan till Hellströmmarna...

Man kan inte förstöra en Hellströmmare med dill, nej inte en mandelplugg heller, den smaken är bäst naturell :13:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Blev nudlar med fläsk och kantareller i matlådan och frun friterade fisk stark som satan och luktar fan ;)

post-3557-0-92072500-1379331103_thumb.jp

post-3557-0-54166900-1379331117_thumb.jp

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Var neråt Limhamn i ett ärende o då när jag är där i krokarna brukar jag äta dagens ute i småbåtshamnen . Blev inte missnöjd denna gången heller,

Stekt sill med mos ,, Kan rekommendera det stället. :thumbsup: Tja bilden blev inte den bästa,

post-7060-0-12129700-1379331976_thumb.jp

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Var neråt Limhamn i ett ärende o då när jag är där i krokarna brukar jag äta dagens ute i småbåtshamnen . Blev inte missnöjd denna gången heller,

Stekt sill med mos ,, Kan rekommendera det stället. :thumbsup: Tja bilden blev inte den bästa,

Var går gränsen där Strömmingen blir till Sill??

Dela på andra sajter

Måndagmorgon på den Thailändska landsbygden serverades detta: Homemade hamburgare,stekta ägg,bacon,stekta plugg samt Boston-gurka.

Till detta dracks det kall FANTOMEN-dricka.

post-8709-0-54602900-1379334028.jpg

Dela på andra sajter

Var går gränsen där Strömmingen blir till Sill??

K-sund typ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Måndagmorgon på den Thailändska landsbygden serverades detta: Homemade hamburgare,stekta ägg,bacon,stekta plugg samt Boston-gurka.

attachicon.gif002.JPG

Det där kan jag äta tre gånger om dagen!!

Dela på andra sajter

attachicon.gif002.JPG

Frukost!?!

Jesus Christ!

Det var en frulle värd en konung!

Idag blev det enkel korv stroganof med ris o sallad till lunch. Samma som hemma igår. Det är det tråkiga med matlåda...det blir aldrig någon överraskning.

Dela på andra sajter

Frukost!?!

Jesus Christ!

Det var en frulle värd en konung!

Idag blev det enkel korv stroganof med ris o sallad till lunch. Samma som hemma igår. Det är det tråkiga med matlåda...det blir aldrig någon överraskning.

Man jag jobbade på ett bygge för länge sedan brukade vi byta matlådor med varandra osett. Alltid kul att se vad man fick

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...