Sam sip sam Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 (ändrad) Thai slaffs vidrigt, människor utan smaklökar äter väl den dyngan Ändrades September 11, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Panerad sej med potatismos och remouladsås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 På lilla nygatan i gamla stan i stockholm ligger denna restaurang vid namn franzen som har gafflar i michelein. Ska man dricka till maten så kostar det en slant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Slafsar lite då Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Ingen pulvermos idag...det blev något annat..gött var det... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Ja, undrar vem som skall äta detta.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Blev det årets sista sommar grillning kanske? Grillpinnar och revben av fläsk. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Thai slaffs Snygg Duk!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 dagens middag blev gräddstuvad ungnötslever med färska champinjoner o ett par klyftor vitlök..fantastiskt gott med kokt potatis(frugan tog ris)! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 dagens middag blev gräddstuvad ungnötslever med färska champinjoner o ett par klyftor vitlök..fantastiskt gott med kokt potatis(frugan tog ris)! Nu blev jag sugen på lever...mkt sugen :thumbsup: Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Blev rester efter gårdagens middag! Ingredienserna! Måste ju bara visa att vi åt hemlagat Potatismos (efter alla skriverier här!) Fick äta ensam idag, då gubben inte hann hem till middagen p.g.a. jobbet. Han får hitta något annat ställe att äta på ! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 dagens middag blev gräddstuvad ungnötslever med färska champinjoner o ett par klyftor vitlök..fantastiskt gott med kokt potatis(frugan tog ris)! Jag är nog en av dessa som skolan förstört, det mesta går ner genom denna strupe, men ren lever...nja. Det är ju tur att smaken är olika! Har för övrigt köpt lite lever som jag ska ha i min pölsa, mest som smaksättare... Där tycker jag mindre mängder hör hemma... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Jag är nog en av dessa som skolan förstört, det mesta går ner genom denna strupe, men ren lever...nja. Det är ju tur att smaken är olika! Har för övrigt köpt lite lever som jag ska ha i min pölsa, mest som smaksättare... Där tycker jag mindre mängder hör hemma... Mvh. borje222 Pölsa oxh stångkorv går snart inte att hitta butikerna,,,tyvärr. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Blev rester efter gårdagens middag! Ingredienserna! Mat 001.jpg Mat 002.jpg Mat 003.jpg Måste ju bara visa att vi åt hemlagat Potatismos (efter alla skriverier här!) Mat 004.jpg Fick äta ensam idag, då gubben inte hann hem till middagen p.g.a. jobbet. Han får hitta något annat ställe att äta på ! PMa mig när inte din man kan passa måltiderna, så kommer jag. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Pölsa oxh stångkorv går snart inte att hitta butikerna,,,tyvärr. Nä, man får göra egen, så man vet vad man får! Och dessutom är det lätt! Kommer förmodligen bilder framåt helgen, på min variant... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Nä, man får göra egen, så man vet vad man får! Och dessutom är det lätt! Kommer förmodligen bilder framåt helgen, på min variant... Mvh. borje222 Det ser jag fram emot att ta del av. Får nog ta å kolla i kokboken snart. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Körv såklart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Panerad torskfile med romsås allt hemlagat förstås Gjorde du creme fraichen, eller vad du gör den på, själv också? Så klart du gjorde, för de köpta är det ju bara massa E-ämnen och skit i Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Jag är nog en av dessa som skolan förstört, det mesta går ner genom denna strupe, men ren lever...nja. Det är ju tur att smaken är olika! Har för övrigt köpt lite lever som jag ska ha i min pölsa, mest som smaksättare... Där tycker jag mindre mängder hör hemma... Mvh. borje222 Vägrade också äta Lever som barn. Men RÄTT tillagad är det gott har jag i vuxen ålder upptäckt. Ska hanterad varsamt vid tillagningen och får på inga villkor stekas för länge! Vill ju inte servera "skosulor" till middagen eller hur Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Vägrade också äta Lever som barn. Men RÄTT tillagad är det gott har jag i vuxen ålder upptäckt. Ska hanterad varsamt vid tillagningen och får på inga villkor stekas för länge! Levergryta (1).jpg Vill ju inte servera "skosulor" till middagen eller hur Jo, så är det säkerligen... Skulle jag bli bjuden, så äter jag naturligtvis, (har trotts allt en god uppfostran...). men tycker det har en sådan pikant smak, att jag har svårt att uppskatta denna styckningsdel... Men, det är ju lilla jag, jag vet att många älskar detta, och inget fel med det! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 dagens middag blev gräddstuvad ungnötslever med färska champinjoner o ett par klyftor vitlök..fantastiskt gott med kokt potatis(frugan tog ris)! Fy satan vad gott Har du provat med lite bacon i ?.....................Förlåt en dum fråga men lever, svamp, grädde och bacon mm är fantastiskt gott “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Jo, så är det säkerligen... Skulle jag bli bjuden, så äter jag naturligtvis, (har trotts allt en god uppfostran...). men tycker det har en sådan pikant smak, att jag har svårt att uppskatta denna styckningsdel... Men, det är ju lilla jag, jag vet att många älskar detta, och inget fel med det! Mvh. borje222 Många blötlägger levern i mjölk för att mildra smaken. Sen så finns det så många olika tillagningssätt! Levergryta t.ex., där är inte leversmaken lika framträdande! Men ska komma ihåg att du inte äter Lever om jag någon gång ska bjuda dig på mat! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Lever är jättegott, men skall/måste tillagas med kärlek. Påpekade för den nya kocken på gallan att levern va lite seg, får till svar att den är bara stekt 2 min på varje sida va tvungen å fråga om han va dum i hela huvet (den kocken jobbar inte kvar nu) Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Enda lever jag äter är leverpastej, det är nog alla E-tillsatser som gör den ätlig och gott är det ju Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd September 11, 2013 Dela Inlagd September 11, 2013 Kalvlever Anglaise... Det är tamefan nästan så att det slår falukorv... Å många här anar kanske vilken korvtorsk jag är.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu