Bibben Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 Självklart. Ska sätta på mig mina läsglasögon oftare. Hehe manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 7, 2013 Dela Inlagd September 7, 2013 världens enklaste nattamat måste ju vara en god delad kokpotatis med kaviar o nymalen svartpeppar.fantastiskt gott!! FP var okokt så det orkade jag inte vänta på. fick bli ett ägg... går ju klart snabbare... och sedan en massa kaviiar "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Inte idag, men igår på Uppsalaträffen! Jag åt Pasta med Lax, klart godkänd. Gubben valde Hamburgare, som fick betyget "ätbart" Har ännu inte bestämt mig för vad vi ska äta idag! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Vad är det här ? Förslag på anrättning Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Igår på den thailändska landsbygden blev det långkok. Nu mer är det svårt att få tag på nötkött här uppe. thaiarna vill inte betala 230-250 baht kg. då köper dom hellre kyckling 50-70 baht kg, gris 110-130 baht kg eller billig fisk. Hittade en säljare som äntligen hade. Ett kg för 230 Baht. Morötter,lök,kryddpeppar,lagerblad har jag hemma. KALLOPS måste det bli idag. Hönsbuljong,kycklingbuljong i tärningar finns överallt men ej köttbuljong. Har hittat denna som är helt ok till nötköttsgrytor. Stekgrytan av gjutjärn jag fick av Poffa! Enl. mig ett måste till grytor,stekar m.m Bryn köttet. krydda med salt,peppar samt köttkryddan.pudra över mjöl rör om och tillsätt vatten. I med lök,morötter,lagerblad 15-20 kryddpeppar korn. Koka upp,skumma av. Detta fick sedan småsjuda under lock i mer än 2 timmar. Färdigtkokt. Köttet så mört så det smälter i munnen. Tyvärr blev den lite tunn. Fixades med en liten topp-redning. Kallops med nykokta plugg och egenkokta rödbetor. En iskall Chang till denna klassiska svenska maträtt. Man har det rätt så bra här i Thailand! Resten åker in i frysen i lagom portionsförpackningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Igår på den thailändska landsbygden blev det långkok. Nu mer är det svårt att få tag på nötkött här uppe. thaiarna vill inte betala 230-250 baht kg. då köper dom hellre kyckling 50-70 baht kg, gris 110-130 baht kg eller billig fisk. Hittade en säljare som äntligen hade. Ett kg för 230 Baht. Morötter,lök,kryddpeppar,lagerblad har jag hemma. KALLOPS måste det bli idag. Hönsbuljong,kycklingbuljong i tärningar finns överallt men ej köttbuljong. Har hittat denna som är helt ok till nötköttsgrytor. Stekgrytan av gjutjärn jag fick av Poffa! Enl. mig ett måste till grytor,stekar m.m Bryn köttet. krydda med salt,peppar samt köttkryddan.pudra över mjöl rör om och tillsätt vatten. I med lök,morötter,lagerblad 15-20 kryddpeppar korn. Koka upp,skumma av. Detta fick sedan småsjuda under lock i mer än 2 timmar. Färdigtkokt. Köttet så mört så det smälter i munnen. Tyvärr blev den lite tunn. Fixades med en liten topp-redning. Kallops med nykokta plugg och egenkokta rödbetor. En iskall Chang till denna klassiska svenska maträtt. Man har det rätt så bra här i Thailand! Resten åker in i frysen i lagom portionsförpackningar. Ett besök hos dig i vinter e nog ett måste Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Idag blev det som ni kommer att se på bilderna.det var ett tag sen, men gött var det. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Söndags frukost då blir det Bacon & Egg med stekt potatis: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 (ändrad) Vad är det här ? DSCF2993 kopia.jpg DSCF2994 kopia 2.jpg Förslag på anrättning Det där är stråå och träden dom växer på har jag massor av. Jag säljer knippen för 20 baht och det går åt som smör i solsken , Thailändarna äter sråå till Nam pik Somtam bland många andra rätter, jag tycker dom är beska! Här nere i södra Thailand växer såna träs överallt , men dom finns inte i Isaan för exempel Ändrades September 8, 2013 av Scandinaviancorner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Idag blev det som ni kommer att se på bilderna.det var ett tag sen, men gött var det. MINUS KARMA TVI VALE SPY Mvh Maitan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Men det är gött att spy ibland med.. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Kan bara instämma. FY för den lede. Tror inte ens att det är sk. mat för "grisar". Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Har inte besökt denna tråd på ett tag men det första man ser är att allt är som det brukar. Mat-talibanen för sin ständiga kamp mot halvfabrikat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Har inte besökt denna tråd på ett tag men det första man ser är att allt är som det brukar. Mat-talibanen för sin ständiga kamp mot halvfabrikat Bara för att du INTE blivit invald i Potatis-maffian. Kanske så kommer din tur nästa år. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Finns ju kålrötter att köpa på Villa Market i Pattaya, heter ju Swede på engelska fast de kommer från Australien. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 (ändrad) Homemade på den Thailändska landsbygden!! Lite bättre färg på mitt rotmos, jämnfört med Maitens Ändrades September 8, 2013 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Bara för att du INTE blivit invald i Potatis-maffian. Kanske så kommer din tur nästa år. Det gick tydligen bra att byta namn Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Det gick tydligen bra att byta namn Puss på dig med. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Klart att hemkokt är godast, och nyttigast, men det är bra att det finns enklare alternativ. När jag sitter i kåken i Thailand, eller husvagnen, där jag inte har riktiga kök, kan jag mycket väl använda påsmos. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Nytt försök med att använda ugnen idag, något bättre resultat än senast Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Fick äta rester från igår. Grillad kalv-entrecote var det. Helt ok även idag, men hade man inte kunnat grilla idag oxå istället för att våldsgrilla igår. Ska tröstdricka bara för detta. Blir det detta? Eller en wirre av något slag? Min Ardbeg är oöppnad. Sent from my analog teleprinter using A4 paper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Det bidde fläskfile men kålrabbit krämfairse ris. gick ner utan protester.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 cola utan färgämnen eller finskt lantvin? ? ? ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 cola utan färgämnen eller finskt lantvin? ? ? ?? Frun som sparar slattar. Bara en gnutta avslagen cola som finns kvar. Om en vecka eller två så slänger hon den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 8, 2013 Dela Inlagd September 8, 2013 Idag blev det barnmat, med fina råvaror och kokt med kärlek. Mycket tomater att ta reda på nu...Går ej att jämföra med krossade tomater på burk... Lite fin buljong från tidigare i veckan... Kryddgrönt från växthuset... Grädde tar fram smakerna... Ja, det blev mat idag också, toppat med lite italiensk parmesan... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu