broder tuk tuk Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Å ännu viktigare, är han i ett land där det är OK att äta potatis? Jag åt Thaimat och för att balansera detta, Tortellini med ostsås, här i utkanten av Göteborg MVH Tommy Att döma av storleken på portionerna skulle jag gissa på Tyskland. Är han i Thailand eller Filipinerna brukar inte portionerna vara så väl tilltagna BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Denna underbara måndagsmorgon gjordes det Kålpudding på den Thailändska landsbygden. Hade ingen Sirap så testade med honung...blev helt ok. Egenkokta cranberry till detta plus en mumsig gräddsås senare idag. Kokta pärer. Vem fan längtar till Sverige!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gustav Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Igår så testade jag ugnen hos gumman. Gjorde potatis, morötter och paprika i ugnen. Stekte några fläskfile bitar och serverade med BBQ sås som jag hittade på Big C . Så här såg det ut när jag var klar Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own http://www.dahlen.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Va du så hungrig så du var tvungen att beställa in två portioner? BTT Tackar men i mitt eget kök behöver jag inte beställa nåt och dessutom finns det mer än en person i detta hushåll. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Aroy mak mak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten83 Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Aroy mak mak Jepp aroi. Mak mak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Färjan från rostock med scandlines. Ocker-priser, broarna hade vart bättre. Tur det bara är vart 20de år man åker här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Yam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Inte än men snart Nykokt blåbärssylt.....nu jäklar ska det bli pannkakor “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Ikväll blev det en böngryta, lite som en pytt i panna , utan potatis... Med köttfärs, finskuret fläsk, färska champinjoner, vita bönor och en hel del kryddgrönt. Serverades med sallad och vitlöksbröd. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Är det för tidigt med lite nattamat? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Hade dålig fantasi idag då jag skulle laga mat. Fick bli en enkel vardagsmiddag, tillagad i ugnen. Ja,ja.som den observante ser så brynte jag köttet i stekpannan först, innan jag lindade på Bacon! Serverades tillsammans med Chili-Bea. :nyam: Sitter nu mätt med en mugg med Kaffe framför mig, och orkar inte göra något mer idag. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Inte idag men igår Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Idag blev det en Panang Gong på Phad Thai - Majorna:-) Panangcurry, cocosmjölk, paprika, lök och limeblad. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Dagens lunch blir fläsknoisette, potatis och sås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Så inne h-lvete gött... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 till lunch idag blev det currykyckling med timjan, kokt potatis serverades till...fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Till midda lagade jag fläsk och löksås Och nu ikväll slängde jag ihop lite pannbiff å gräddsås... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Så inne h-lvete gött... Tja det var inte "småpotatis# Förlåt menar naturligtvis småportion. Ser gott ut. Med vänlig hälsning Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Barnmat idag "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Suck... fattigdom å elände... Kräftor idag igen... Nåja Svenska va dom, men serverades i plasthink... bah... nää tacka vet jag rostfri hink, å.åå tidningspapper på bordet... Plasthink bah.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Suck... fattigdom å elände... Kräftor idag igen... Nåja Svenska va dom, men serverades i plasthink... bah... nää tacka vet jag rostfri hink, å.åå tidningspapper på bordet... Plasthink bah.. Ja snacka om helgerån. Plast usch Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Restmat idag igen! Men det fanns för lite kött kvar för att göra samma maträtt. Så vad göra Skalar, sköljer och delar potatis i mindre bitar. Kokar dessa i buljong och lägger i bland annat köttet från igår. Vips, så har vi en köttgryta klar! Sedan hittade jag lite "gulisar" i kylskåpet som jag stekte upp och strödde ovanpå grytan efter servering! En middag i Kajsa Vargs anda! Man tager vad man haver! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Augusti 14, 2013 Dela Inlagd Augusti 14, 2013 Igår blev det skivor av fläskfile rullade en stund i ostronsås. Sedan stekta i olja och smör. Till det, potastsskivor råstekta i olja och smör och gurka. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Augusti 14, 2013 Dela Inlagd Augusti 14, 2013 Tog en promenad nere vid hamnen idag. Kunde bara inte låta bli att gå in på Rökeriet. Sent inatt blev jag sugen på Räkmackor, så då Gubben kom hem från jobbet var det vad jag bjöd på som "Nattamat". :nyam: Drickat var något som han bjöd mig på! Så nu kommer jag att sova gott hela dagen! :lazy: Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu