Khemmarat Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Frun var på rymmen så det fick bli något lätt.. o gött Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Fick bli sista resterna av köttbullarna till ett par mackor.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Blev lite friterad kyckling idag Dubbelpanering med japanskt ströbröd Mat 002.JPG Mat 003.JPG Torka lite så det inte blir så flottigt Mat 004.JPG klart att käka Mat 005.JPG Gjorde en gul currydip till Mat 006.JPG Melon till efterrätt Mat 007.JPG Å lite kvar till kattan Mat 001.JPG Ser skitgott ut husse,men vad är japanskt ströbröd? Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Chicken vindalo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Ser skitgott ut husse,men vad är japanskt ströbröd? En sorts ströbröd med avlånga brödflisor, eller hur man ska försöka förklara http://veggies.co.uk/2012/12/18/blue-dragon-panko-breadcrumbs/ Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Ser skitgott ut husse,men vad är japanskt ströbröd? Testa den här länken : http://www.google.com/search?hl=sv&q=japanskt+str%C3%B6br%C3%B6d&rlz= tänk vad man kan få veta med lite ...nånting Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Medan ni andra "smörjer kråset" med allehanda läckerheter, fick min Gubbe nöja sig med en vardagsmiddag så här i början av helgen! Enkelt och snabbt var viktigt då jag inte hade mycket tid på mig med matlagning idag. Har som många andra "fruntimmer" varit och försökt tömma lönekontot idag! Ja, jag tycker om rödbetor i mängder! Även om det inte var en "gourmé middag" så blev vi mätta även idag! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Medan ni andra "smörjer kråset" med allehanda läckerheter, fick min Gubbe nöja sig med en vardagsmiddag så här i början av helgen! Enkelt och snabbt var viktigt då jag inte hade mycket tid på mig med matlagning idag. Har som många andra "fruntimmer" varit och försökt tömma lönekontot idag! Ja, jag tycker om rödbetor i mängder! Mat 001.jpg Även om det inte var en "gourmé middag" så blev vi mätta även idag! En pytt är en pytt hur man än vrider på det och ligger allitid på topp fem hos mig Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Hej Vi var två familjer med barn som tillbringade en heldag på en mindre ö igår, vi solade, badade och hade det skönt, dessutom snorklade vi och plockade musslor och Japanska jätteostron, på väg till och från ön drog vi upp 15 makrillar, barnen badade till och från hela dagen och övade sig på att simma i det kristallklara vattnet som var behagligt varmt med svenska mått sett. På kvällen kom Steven ifrån Yasothon på besök, vi grillade makrill och frugan kokade musslor och ostron som vi sedan doppade i en stark chilisås och det smakade gott, våra grannar kom också till oss och käkade så vi blev ganska många och några groggar och lite vin blev det också. Med vänlig hälsning Isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Lunch idag Köttsoppa med lite creme fraiche..sååååååå gott “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Idag ska snappsen från från frysen, för här har det lagats västerbottenpaj med gulingar i Degjäveln i maskin Lite gulingar som måste finstädas å delas Klä en form med deg Lite annat som ska va med i smeten Persilja i botten Sen i med gulingarna som nu är smörstekta Nu raskt in med byttan i bullteven Å så här ser den ut efter 40 minuter i värmen Å nu börjar kineserna röra på sig å bli sörplade också Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Idag ska snappsen från från frysen, för här har det lagats västerbottenpaj med gulingar i Degjäveln i maskin Västerbottenspaj 002.JPG Lite gulingar som måste finstädas Västerbottenspaj 003.JPG å delas Västerbottenspaj 005.JPG Västerbottenspaj 006.JPG Klä en form med deg Västerbottenspaj 007.JPG Lite annat som ska va med i smeten Västerbottenspaj 008.JPG Persilja i botten Västerbottenspaj 009.JPG Sen i med gulingarna som nu är smörstekta Västerbottenspaj 010.JPG Nu raskt in med byttan i bullteven Västerbottenspaj 011.JPG Å så här ser den ut efter 40 minuter i värmen Västerbottenspaj 012.JPG Å nu börjar kineserna röra på sig å bli sörplade också Västerbottenspaj 013.JPG F-n Husse nu ligger du illa till...vilken kanon rätt.. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Idag har vi provat en Ragsonpytt, vi får se vad som händer med den...gött var det..mums. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Nu har du väl tagit på dig "dumstruten" på riktigt. Jag blir äcklad av brunabönor har aldrig ätit dom gör det mig till mindre Svensk än dig? Men dina andra rätter äter jag även om dom inte är favoriter förutom kålpudding.. Men att insinuera att jag är mindre Svensk än dig. Jag kan inte annat än småle åt dumstruten på dig. Med vänlig hälsning Leadbelly Förolämpa inte dumstruten. Den kan bara delas ut av de som är med i dumstrutskommitén och den har inte beslutat att Odin skall föräras den.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Lika korkat som dillkaviar He he jag vet men allt smakar bättre med bacon brukar de säga.. Har inte testat det själv. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 FF bjöd flickkottarna på hamburgare tallrik med kalkonkött det kan FF rekommendera gott som tusan är det.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 He he jag vet men allt smakar bättre med bacon brukar de säga.. Har inte testat det själv. Jo men då ska det vara bacon och inte baconpulver ,som med dillkaviaren. ,då tar man vanlig kaviar och klipper på lite färsk dill på ,inte färdigblandat i tuben Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Beställde hem lite flygplansmat. Mumma! Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Igår hade vi lite kräftor och räkor, i all enkelhet. Men det är nu vi brukar prata i denna tråd om att ej slänga skalen, men jag är ej så säker på att gemene man har koll på vad vi pratar om... Ska man göra en perfekt buljong, krävs skalen, rotfrukter, rostat med tomatpure, kokat...det blir jättebra, men orkar man...? Detta enkla sätt vill jag slå ett slag för...Koka skalen i ca. 30 min. Slå av, och reducera till lagom mängd. ( Det luktar inte gott, men uppblandat i tex. en fiskgratäng är denna buljong oslagbar! ) Klar att användas, eller frysas. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Idag blev det något vi inte ätit på länge. Soppa! Tom Yum Sorundakorv närmare bestämt! Gott med mat som är Pet Mak Mak tycker vi båda två! :nyam: Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 thaispagetti...jättegott!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 (ändrad) Jo men då ska det vara bacon och inte baconpulver ,som med dillkaviaren. ,då tar man vanlig kaviar och klipper på lite färsk dill på ,inte färdigblandat i tuben Håller med dig men man får ju ha lite humor åt det hela.... Ändrades Augusti 10, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Håller med dig men man får ju ha lite humor åt det hela.... Absolut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Säga vad man vill men det är få saker som går upp emot en hemmagjord pizza... Västerbottenost, rökt skinka, bacon och en fantastisk sremska från Sävedalens chark.. Fantastiskt gott.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Augusti 10, 2013 Dela Inlagd Augusti 10, 2013 Säga vad man vill men det är få saker som går upp emot en hemmagjord pizza... Västerbottenost, rökt skinka, bacon och en fantastisk sremska från Sävedalens chark.. Fantastiskt gott.. tack så hemskt jävla mycket för den inbjudan skillsmässa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu