ola med b Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 Inte så gott och mätt blev man inte heller.. Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 Det finns ju ingen tråd vad ska du äta imorgon men jag har förberett morgondagens gryta då jag var sugen på en sådan och den tar dryga 2 timmar. Först grovbitade jag ett stycke fläskkött och brynte. Sedan fick det puttra i buljong, chilisås och en grillsås med hickory, lite grönsaker, salt och peppar i ca 2 timmar. För att kolla om köttet är färdigt tar jag upp en bit och trycker till med baksidan på en sked, det ska då bli som "pulled pork". Fräser sedan rökt skinka med svamp och häller i grytan med lite grädde. Har inte bestämt mig om det blir potatis eller korngryn till grytan imorgon, det enda som är klart är att det blir några baljor rött! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Augusti 8, 2013 Dela Inlagd Augusti 8, 2013 Det finns ju ingen tråd vad ska du äta imorgon men jag har förberett morgondagens gryta då jag var sugen på en sådan och den tar dryga 2 timmar. Först grovbitade jag ett stycke fläskkött och brynte. Sedan fick det puttra i buljong, chilisås och en grillsås med hickory, lite grönsaker, salt och peppar i ca 2 timmar. För att kolla om köttet är färdigt tar jag upp en bit och trycker till med baksidan på en sked, det ska då bli som "pulled pork". Fräser sedan rökt skinka med svamp och häller i grytan med lite grädde. Har inte bestämt mig om det blir potatis eller korngryn till grytan imorgon, det enda som är klart är att det blir några baljor rött! Ser väldigt gott ut så det vore ju synd att förstöra med korngryn,självklart ska du ha potatis Fast gillar du det andra mer så är det ju det du ska ha! Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Kanske dags att testa detta: BACONSALT - Couse everything should taste like bacon !! http://baconsalt.com/ Eller detta? Baconmajonäs. http://extremefood.se/default.asp?lid=5&ulid=100&show=1 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Eller detta? Baconmajonäs. http://extremefood.se/default.asp?lid=5&ulid=100&show=1 Samma producent. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 (ändrad) Dagens lunch blir skomakarlåda med bacon och potatismos och ostronsås. Ändrades Augusti 9, 2013 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Samma producent. Jag vet. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Köttbullar med päramos o lite morötter till det.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Något enkelt men gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Bruna Bönor, Ärtsoppa, Kåldolmar, Kålsoppa och stuvad Blomkål mm. Är eller har blivit Svenska klassiker, och att förneka detta är ungefär som att förneka sitt ursprung. (som jag ser det iaf...) Nu har du väl tagit på dig "dumstruten" på riktigt. Jag blir äcklad av brunabönor har aldrig ätit dom gör det mig till mindre Svensk än dig? Men dina andra rätter äter jag även om dom inte är favoriter förutom kålpudding.. Men att insinuera att jag är mindre Svensk än dig. Jag kan inte annat än småle åt dumstruten på dig. Med vänlig hälsning Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 (ändrad) Idag prövades en nu rätt som kanske kommer att serveras snart, och den kommer att kallas för Rockpytt...innehållande av kycklingfile, bacon, pannbiff, lök, sen rödbeta inlagd gurka, och lingonsylt....och kanske lite live musik till men detta återkommer ja till senare..... F-n glömde ägget...solly.. Ändrades Augusti 9, 2013 av Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Inte åt men snart så, var hos Taylor & Jones idag. Frågan är lite av allt eller bara några och fortsätta imorron ? Korvkoma blir det hursomhelst Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Idag prövades en nu rätt som kanske kommer att serveras snart, och den kommer att kallas för Rockpytt...innehållande av kycklingfile, bacon, pannbiff, lök, sen rödbeta inlagd gurka, och lingonsylt....och kanske lite live musik till men detta återkommer ja till senare..... F-n glömde ägget...solly.. Rock on och självklart ska den serveras med denna! http://youtu.be/iVQD7dze8CM Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Rock on och självklart ska den serveras med denna! http://youtu.be/iVQD7dze8CM Heheheheheheh den var goooooooooo.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Inte åt men snart så, var hos Taylor & Jones idag. Frågan är lite av allt eller bara några och fortsätta Lite nyfiken på vad BLANDANNAT är ?? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Lite nyfiken på vad BLANDANNAT är ?? Vad vet jag , men här står att läsa : http://www.synonymer.se/?query=bland+annat Fast det var jo, "bland annat" Skall fråga dom vem som står för märkningen nästa vecka Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Nu har du väl tagit på dig "dumstruten" på riktigt. Jag blir äcklad av brunabönor har aldrig ätit dom gör det mig till mindre Svensk än dig? Men dina andra rätter äter jag även om dom inte är favoriter förutom kålpudding.. Men att insinuera att jag är mindre Svensk än dig. Jag kan inte annat än småle åt dumstruten på dig. Med vänlig hälsning Leadbelly Försök inte tolka in nåt i det jag skriver som inte står där. Jag skrev - förneka sitt ursprung, eller hur? Vet du vad din farsa åt dagarna innan du tillverkades? Nä trodde inte det heller, men det är mycket troligt att någon eller några av mina omskrivna rätter stod på menyn... Av ärtsoppa är du kommen. Hehe Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Eller detta? Baconmajonäs. http://extremefood.se/default.asp?lid=5&ulid=100&show=1 Lika korkat som dillkaviar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
otto Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 När puckstången försvann, slutade jag äta glass...Skäms GB ! Namnlös.jpg Mvh. borje222 jag kommer ihåg när en sådan pinne hette femtio (efter priset) vad kostar den nu? Har inte käkat glass på cirka tio år på grund av diabetes. Otto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Min lunch blev en muffins eller två med kaffe en kollega som bakat gott men nu är det dags att förbereda kvällens middag nåt från grillen med lite öl kanske Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Blev lite friterad kyckling idag Dubbelpanering med japanskt ströbröd Torka lite så det inte blir så flottigt klart att käka Gjorde en gul currydip till Melon till efterrätt Å lite kvar till kattan Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 (ändrad) Försök inte tolka in nåt i det jag skriver som inte står där. Jag skrev - förneka sitt ursprung, eller hur? Vet du vad din farsa åt dagarna innan du tillverkades? Nä trodde inte det heller, men det är mycket troligt att någon eller några av mina omskrivna rätter stod på menyn... Av ärtsoppa är du kommen. Hehe Vad min farsa åt har väl ingen betydelse det är väl snarare vad du inte har ätit. Du verkar att ha näringsbrist. Laga till dig lite kålpudding så skall du se att det blir bättre i tänkeriet. Har du gott om tid kan du få recept på kroppkakor. Med vänlig hälsning Leadbelly Ändrades Augusti 9, 2013 av leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Frun var på rymmen så det fick bli något lätt.. Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 Jag blev bjuden på en Persisk Lammgryta med Aubergine och berberiris av en arbetskompis. Tyvärr har jag inga bilder på det. Men Lammet smälte i munnen och grytan var lite subtilt kryddad med lite citron korianderfrön samt gurkmeja. Hon hade en torkad habanero i så styrkan kom lite smygande. Riset var Persiskt Basmatiris med lite saffran och Berberisbär. Det var gudomligt gott. köttet smälte i munnen och riset var fluffigt och smakrikt. Riktigt intressant att äta andra kulturers mat.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 9, 2013 Dela Inlagd Augusti 9, 2013 vaniljglass med trädgårdens bär..fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu