Krallas Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 Inte dagens med detta var ju Lördagens lunch.. Årets varmaste dag firades med Svenska nykokta färska kräftor, Västerbottenost och Innis and Gun, mycket god öl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 Frugans supergoda svampsoppa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 Nja inte idag men i morgon! Köttet inköpt kött kvarnen framtagen å i morgon blir det till att göra pannbiff. Start kl 06:00 senast innan det blir för varmt i köket. Ha en trevlig kväll Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 Korv stronganoff med ris, hur gott är det på en skala 1-10, kanske en 2a.. Tyvärr köper FFF en billig variant på korven, som är laktosfri, för dagbarnen, nästan oätbar enligt FF.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 Korv stronganoff med ris, hur gott är det på en skala 1-10, kanske en 2a.. Tyvärr köper FFF en billig variant på korven, som är laktosfri, för dagbarnen, nästan oätbar enligt FF.. IMG_6826.JPG FF En Stroganoff med s.k normal korv skulle nog hamna på en 7:a på min skala If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 En Stroganoff med s.k normal korv skulle nog hamna på en 7:a på min skala Och en riktig biff stroganoff med lite drag i skulle jag kunna ge en 9:a Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 Tog mig ett återfall i gamla synder Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 Tog mig ett återfall i gamla synder ImageUploadedByMaipenrai1375817512.596442.jpg Enis Dill krydda på pommen, exakt så som det ska vara! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 Och en riktig biff stroganoff med lite drag i skulle jag kunna ge en 9:a En Stroganoff gjord på Hellströms goda hamnar på en 12:a på en 10-gradig skala... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 (ändrad) Korv stronganoff med ris, hur gott är det på en skala 1-10, kanske en 2a.. Tyvärr köper FFF en billig variant på korven, som är laktosfri, för dagbarnen, nästan oätbar enligt FF.. IMG_6826.JPG FF Ett litet påpekande i all välmening. Vill inte vara petig men de flesta korvarna på marknaden idag är faktiskt laktosfria (även de av riktigt hög kvalitet).. Ett smart drag av producenterna tycker jag, eftersom en ännu större del av befolkningen kan köpa deras produkter.. Huruvida en korv är laktosfri eller ej påverkar inte smaken utan det är köttkvaliteten, kryddningen samt valet av en del övriga tillsatser som avgör.. Rent tekniskt sett så skulle egentligen en korv av lägre kvalitet innehålla laktos eftersom det är en billig tillsats och utfyllnad.. Ha det bäst min vän.. Ändrades Augusti 7, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Men hallå Det är väl 33:an som är potatis-maffia-boss ??? 33,an är BIG BOSS him self. Jag bistår bara vid utvalet av diverse aspiranter. Har beslutat att Tentamen kommer att bestå av 3 delar: 1/ Skalning 2/ Polering 3/ tvättning Den som verkligen visar att Han, Hon eller Hen bemästrar alla 3 diciplinerna kommer av Sam Sip Sam utnämnas till medlem av Potatis-maffian. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 33,an är BIG BOSS him self. Jag bistår bara vid utvalet av diverse aspiranter. Har beslutat att Tentamen kommer att bestå av 3 delar: 1/ Skalning 2/ Polering 3/ tvättning Den som verkligen visar att Han, Hon eller Hen bemästrar alla 3 diciplinerna kommer av Sam Sip Sam utnämnas till medlem av Potatis-maffian. För det första så är BIGBOSS en annan medlem ! För det andra så bör "skrapning av potatis ingå som diciplin" också För det 3:e så skiner solen idag också Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Falu råg rut, smör, hemlagad pannbiff och hem gjord salt gurka. Kanon gott! Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Lunchen blir ostgratinerad torskrygg med gräslökscreme och smörslungade rotfrukter och därtill skalad potatis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Japp, gött var det..... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Pasta med skink- och kantarellsås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Pasta med skink- och kantarellsås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Det blev visst 2 portioner! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 För det första så är BIGBOSS en annan medlem ! För det andra så bör "skrapning av potatis ingå som diciplin" också För det 3:e så skiner solen idag också Du avser väl BBJ ? Bra att du anmäler dig till avdelningen: Polering Hur är det med dom andra kunskaperna ? Och även här skiner solen idag. Avvaktar att fler ska anmäla sig till uttagningarna för att få ingå i Potatis-maffian. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Grillade ett par goa korvar och en karréskiva till middag idag.. Enkelt men ack så smaskens... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Kalops på rasta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Isterband på 9:an... Dom kom från nåt Charkuteri i Vallentuna å var fan dom godaste jag smakat sen tidigt 70:tal.. Jag kände mej tvungen att gå in å snacka med chefskocken å gratulera till bra val av råvaror, å då berättade han om att han hade köpt korv därifrån ganska länge. Å allt höll tydligen samma höga kvalitutte, så nu ska jag lokalisera å prova sortimentet... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Ja, idag blev det lite fisk, som var vardagsmat när jag var liten...nu har det mer eller mindre blivit festmat... Torsk med ägg och persiljesås. Var till min mor och fick lite grönsaker direkt från jorden...redan här är man lycklig! När man kokar fisk, glöm ej lite syra... Mycket sås blev det...men det är ju trots allt halva rätten... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Augusti 7, 2013 Dela Inlagd Augusti 7, 2013 Gasvarning!! Lyckades överraska Gubben idag! Han trodde vi skulle äta något helt annat till Sorundafläsket idag. Men jag blev till min egen förvåning sugen på något vi inte ätit på länge... En genuin Svensk maträtt som man antingen älskar eller vägrar att äta! En bild på första portionen! OBS!!! Ingen potatis till Brunabönorna!!! Tur att jag tillagade mycket mat idag! Renslickade tallrikar och "matkoma" blev resultatet! :nyam: Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu