L200 Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Blev en pannbiff på Rådhuskällaren i Söderköping. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Blev en pannbiff på Rådhuskällaren i Söderköping. Satan vad god den såg ut Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Fläskfilégryta med curry och magno chutney Fantastiskt gott , Snedseglarn stod för maten idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Han bjöd även på färska gubbar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Blev lite grillat och en otroligt god maräng bakelse efter maten med kaffe och Baileys Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Grillbuffe På Öregrund Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 En förrädiskt enkel vardagsmiddag på en Söndag. Biffarna innehåller bl.a. förvälld blandsvamp som jag körde i mixern innan den blandades i smeten. Saftigt och gott! Gjorde en sås på resten av svampen! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Idag lurade jag 15 minuter/en kvart... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Grillad fläskkarre med färskpotatis i från trädgården, kryddsmör och en kantarellsås med gulingar "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Lamm vindaloo på lilla karachi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Dagens lunch blev på Rigoletto rimmad lax med dillstuvad potatis och loka lite dyrt för dagens 155:- med kaffe och loka men otroligt gott Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Krabb & Räkkakor Stekt Rödtunga på rökeriet. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 dagens lunch o en matlåda till frugan blev renskavsgryta med svart trumpetsvamp o kantareller, serverades med potatis o rårörda lingon....magiskt gott!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Undrar ibland om Gubben är tankeläsare. Bestämde mig för dagens middag efter att han åkt och jobbat. Träffar honom på "Byn" efter mitt besök på "Nilssons Köttaffär" och han bara visste vad jag inköpt! Men hur jag skulle tillaga detta kött hade han ingen aning om! Det blev något enkelt och lättlagat! Ostfylld (blåmögelost blandat med vitlök/kryddgrönt) lövbiff, stekta i vitlökssmör. Serveras tillsammans med stekta vitlöksklyftor, stekta hela champinjoner och hemgjorda klyftpotatisar (endast skrapade, inte skalade! Och jag struntar fullständigt vad "Potatismaffian" säger om det). Till det serverade jag också Chilibea (gjord i affären idag). :nyam: En helt vanlig middag för oss på vardagarna då jag är ledig! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Idag blev det enkel måndags mat, korv stroganoff. Ja, det blev mat idag också... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Undrar ibland om Gubben är tankeläsare. Bestämde mig för dagens middag efter att han åkt och jobbat. Träffar honom på "Byn" efter mitt besök på "Nilssons Köttaffär" och han bara visste vad jag inköpt! Mat 001.jpg Men hur jag skulle tillaga detta kött hade han ingen aning om! Det blev något enkelt och lättlagat! Ostfylld (blåmögelost blandat med vitlök/kryddgrönt) lövbiff, stekta i vitlökssmör. Serveras tillsammans med stekta vitlöksklyftor, stekta hela champinjoner och hemgjorda klyftpotatisar (endast skrapade, inte skalade! Och jag struntar fullständigt vad "Potatismaffian" säger om det). Till det serverade jag också Chilibea (gjord i affären idag). :nyam: Mat 002.jpg En helt vanlig middag för oss på vardagarna då jag är ledig! ser kanongott ut men jag trodde du tillhörde potatismaffian..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 ser kanongott ut men jag trodde du tillhörde potatismaffian..... Nja! Maten ska se aptitlig ut och då det gäller "gammal/vinterpotatis" skalar jag den. Men det är ett helgerån att skala färskpotatis. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Din jävla miljöbov. Är du helt omedveten att ekologisk öl finns att införskaffa? T. Haha! Det hade jag ingen aning om. Är det gott? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Hemlagad pizza, en variant för de små å en för de äldre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Finns nästan ingen godare doft av ett mustigt buljongkok som puttrat ett par timmar Kuttiyao med egna groddar och koriander Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 ser kanongott ut men jag trodde du tillhörde potatismaffian..... Det är jag som bestämmer vilka som får tillhöra "potatis-maffian". Tentamen och utprovning sker med ojämna mellanrum. Nästa gång det kan komma att ske är på Uppsala-träffen. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 Det är jag som bestämmer vilka som får tillhöra "potatis-maffian". Tentamen och utprovning sker med ojämna mellanrum. Nästa gång det kan komma att ske är på Uppsala-träffen. Men hallå Det är väl 33:an som är potatis-maffia-boss ??? Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 En semesterfrukost på altanen Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 Falukorv med stuvad blomkål Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu