Enis Inlagd Oktober 14, 2010 Dela Inlagd Oktober 14, 2010 Såg lite snålt ut eller så var det en mycket STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOr tallrik.. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 14, 2010 Dela Inlagd Oktober 14, 2010 Medda... Panerad fläskabit med potatisgratäng och en sås full av experimetlusta Lök, trattisar, gulingar, creme fraise, grädde, coca cola och slutligen en rökig wirre laphroaig. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Oktober 14, 2010 Dela Inlagd Oktober 14, 2010 Medda... Panerad fläskabit med potatisgratäng och en sås full av experimetlusta Lök, trattisar, gulingar, creme fraise, grädde, coca cola och slutligen en rökig wirre laphroaig. Du hade väl inte alla ingredienser ovan i din experimentsås hoppas jag, vore ju slöseri med god wisky och cola Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Oktober 14, 2010 Dela Inlagd Oktober 14, 2010 Du hade väl inte alla ingredienser ovan i din experimentsås hoppas jag, vore ju slöseri med god wisky och cola Wirren och colan var nog till kocken Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Oktober 15, 2010 Dela Inlagd Oktober 15, 2010 Tja, mina måltider är väl inte så intressanta (fråga Drivern ). Men jag kan ju visa vad fru Chang lagade till i kväll. En fisk i kastrullen hon normalt använder för ris? Fru Chang är skicklig med kniven, vilket gör mig lite nervös. Lite chili, lök och vitlök behövs också. Nu färdigt att äta! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarunya Inlagd Oktober 15, 2010 Dela Inlagd Oktober 15, 2010 Vi åt i Thai House, i Gullänget. alltså Örnsköldsvik. Det bästa restaurang jag funnit i Sverige när det gäller Thai mat. I Örnsköldsvik finns 4 thailändska matställe. En sedan många år tillbaka, på nygatan. Heter Tala Thai. De har bara två rätter per dag att välja på. Men det är riktig thai mat, utan fusk. En till finns vid golfklubben. På nygatan har vi också Asia Thai Palace. Fast de är urdåliga för att låga thailändsk mat. Förutom att man får vänta i evighet för att få den serverar och att de inte serverar hela sällskapet samtidigt. Så det hinner bli kall får några innan de andra får sin mat. Fick själv vänta i 40 minuter för att få ett rätt som en proff kock gör på 15 minuter. De fuskar med riset. Man får billig sopparis i stället för jasmin ris i rätter som ska lagar med jasmin ris. Och använder peppar i stället för chili i rätter som egentligen ska smaksättas med chili. De gör mat som inte smakar thailändsk. De tillverkar även kina mat, och japanska rätter, en otroligt stor meny, men är dåliga på det flesta. De är däremot bättre på vietnamesisk mat. Antar att kocken är från vietnam men försöker göra thailändsk mat, för att det de anser att då kan de sälja mer. Men för oss som kan om thailändsmat är det bästa ställe, Thai House. Lite åt sidan. Men inga fusk, mat som ska smaka när man gör thailändsk mat. Sedan är det fråga i fall man gillar riktig thailändsk mat eller om man tycker om nya skapelser som man tillverkar med thailändska namn och som är exotiska, inte enbart för svenskar utom även för thailändare. Maten i Thai House var riktig thai mat. Otrolig god. Kunde vara ganska stark, men det ska vara stark om det är thailändskt. Nu har vi varit där tre dagar i råd. Att beställa pataj där, eller sångtam, eller grillade seafood med bläckfisk. mums. Kyckling med cashenöter. Också mums. Än av de bästa restauranger jag känner till. För att inte nämna deras buffée. I buffee mellan 5 och 7 rätter och de fyller på hela tiden. Mest populär i buffen verkar vara kycklingspets i jordnötsås, folk köade där. Bäst att vara där efter 14.00 då lunchkunderna har återgått till jobbet. Då kan man sitta i lugn och ro. I buffe wokade bambu, biff och grönsaker. Kyckling soppa, eller ananas, lax och grönsaker i rödcurry, friterade frukter, friterade fläsk, äggnuddlar, glassnuddlar, en vegetarisk wok, sallad och riktig jasmin ris (jag fragade och det var Royal Umbrella, bland det bästa thailändska jasmin ris). Till det kunde man dricka kaktusdrickar, granadäppeldricka, vatten med lime, eller/och vanlig läsk eller lätt öl. Kaffe, kex och godis. Även bröd och smör, fast det brukar jag inte vara intresserade i. På lunch tid fick man äta av detta på 80 kronor, otrolig billig när man tänker att man kunde äta så mycket man orkade. Då fyllde på hela tiden. Hela tiden fräsch mat. Stället är känd för att servera fräsch mat. Och så god är den. Fryterad banan med glass, också mycket god. Åker ni förbi här, finns det gott om asiatiska ställe, och även en del thailändska. Men jag rekommenderar med hela mitt hjärta, gå till Thai House. Rent praktisk har ätit kycklingspets i jordnötsås varje dag i Thai House i Gullänget. Förra veckan åt buffe i Asia Thai Palace. Men det var fusk smakade inte thailändsk och sedan dess äter aldrig mer där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 15, 2010 Dela Inlagd Oktober 15, 2010 (ändrad) Såg lite snålt ut eller så var det en mycket STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOr tallrik.. Det var en minus 10 Kg tallrik och glöm inte att man får inte mer för 53 Baht... PS! Det är inte lätt att vara lokalanställd och få betalt i Baht nu när Kronan har gått up så mycket.. Ha en go dag! Ändrades Oktober 15, 2010 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Oktober 15, 2010 Dela Inlagd Oktober 15, 2010 Efter 5 dagars förberedelse har man nu gjort sin första egentillverkade "Hleba". Alltså tjeckiskt surdegsbörd med kummin. Mumma! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 15, 2010 Dela Inlagd Oktober 15, 2010 (ändrad) Det här kvällens måltid grillad fläskfile med med hemlagade klyftisar med vitlökssmör.. Och till din underbara måltid dracks det dunkvin, mät och nöjd blev jag o frugan FF Ändrades Oktober 15, 2010 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 16, 2010 Dela Inlagd Oktober 16, 2010 Dagens lunch i ett regnande Bangkok Denna gång inte frugans mat utan inköpt mat hos den lokala kycklinggrillaren. - Gai Yang - Kao Neaw - Nam Yim - LEO öl Kostnad Mat 120 Baht Öl 47 Baht Tot 167 Baht Ha en bra lördag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 16, 2010 Dela Inlagd Oktober 16, 2010 Färsk pasta i en het tomat och svampsås.till detta ryggbiff och lite parmesan. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 16, 2010 Dela Inlagd Oktober 16, 2010 Färsk pasta i en het tomat och svampsås.till detta ryggbiff och lite parmesan. Enis, Jag börjar blir trött på se din mat hela tiden Gissar att det smakar lika gott som det ser ut... Avundsjuk = ja... Ha en go lördag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 16, 2010 Dela Inlagd Oktober 16, 2010 Enis, Jag börjar blir trött på se din mat hela tiden Gissar att det smakar lika gott som det ser ut... Avundsjuk = ja... Ha en go lördag! Tjo.... det finns en enkel förklaring http://www.maipenrai.se/forum/t/10686-dagens-subtitle-movie/page__view__findpost__p__236155 Trevlig kväller . "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 16, 2010 Dela Inlagd Oktober 16, 2010 Tja, mina måltider är väl inte så intressanta (fråga Drivern ). Men jag kan ju visa vad fru Chang lagade till i kväll. En fisk i kastrullen hon normalt använder för ris? Fru Chang är skicklig med kniven, vilket gör mig lite nervös. Lite chili, lök och vitlök behövs också. Nu färdigt att äta! Herr Chang har talat. Åt du av fisken Lars När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 16, 2010 Dela Inlagd Oktober 16, 2010 Blodkorv och bacon å krösamos smärrigt värre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 16, 2010 Dela Inlagd Oktober 16, 2010 ja i dag vart man upptagen så det var dåligt me maten.men barnen å husdjuret fick ju sig lite käk När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 16, 2010 Dela Inlagd Oktober 16, 2010 Idag hade mamma lagat till en underbar Massaman Gai. Otrolig god. Med ett glas rött blev denna måltid en underbar njutning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 18, 2010 Dela Inlagd Oktober 18, 2010 God Jul, glad påsk och trevlig midsommar på er.. äh va avslut på en måndagkväller iallafall... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 19, 2010 Dela Inlagd Oktober 19, 2010 Idag blev det köpemat till middag, vi lyxade till det lite grann nämligen - Plaa Nin 130 Baht - Sallad (Inkluderat i pris på fisken) - Hemlagad Kimchi 10 Baht - Två glas vatten (gratis) Totalt kostnad för två personer 140 Baht Imorgon blir dt nog bara ris och Prik Nam Plaa Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 19, 2010 Dela Inlagd Oktober 19, 2010 God Jul, glad påsk och trevlig midsommar på er.. äh va avslut på en måndagkväller iallafall... Gött det där Enis, riktigt väntar att få äta sådant gött igen. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Oktober 19, 2010 Dela Inlagd Oktober 19, 2010 Vi åt i Thai House, i Gullänget. alltså Örnsköldsvik. Det bästa restaurang jag funnit i Sverige när det gäller Thai mat. I Örnsköldsvik finns 4 thailändska matställe. En sedan många år tillbaka, på nygatan. Heter Tala Thai. De har bara två rätter per dag att välja på. Men det är riktig thai mat, utan fusk. En till finns vid golfklubben. På nygatan har vi också Asia Thai Palace. Fast de är urdåliga för att låga thailändsk mat. Förutom att man får vänta i evighet för att få den serverar och att de inte serverar hela sällskapet samtidigt. Så det hinner bli kall får några innan de andra får sin mat. Fick själv vänta i 40 minuter för att få ett rätt som en proff kock gör på 15 minuter. De fuskar med riset. Man får billig sopparis i stället för jasmin ris i rätter som ska lagar med jasmin ris. Och använder peppar i stället för chili i rätter som egentligen ska smaksättas med chili. De gör mat som inte smakar thailändsk. De tillverkar även kina mat, och japanska rätter, en otroligt stor meny, men är dåliga på det flesta. De är däremot bättre på vietnamesisk mat. Antar att kocken är från vietnam men försöker göra thailändsk mat, för att det de anser att då kan de sälja mer. Men för oss som kan om thailändsmat är det bästa ställe, Thai House. Lite åt sidan. Men inga fusk, mat som ska smaka när man gör thailändsk mat. Sedan är det fråga i fall man gillar riktig thailändsk mat eller om man tycker om nya skapelser som man tillverkar med thailändska namn och som är exotiska, inte enbart för svenskar utom även för thailändare. Maten i Thai House var riktig thai mat. Otrolig god. Kunde vara ganska stark, men det ska vara stark om det är thailändskt. Nu har vi varit där tre dagar i råd. Att beställa pataj där, eller sångtam, eller grillade seafood med bläckfisk. mums. Kyckling med cashenöter. Också mums. Än av de bästa restauranger jag känner till. För att inte nämna deras buffée. I buffee mellan 5 och 7 rätter och de fyller på hela tiden. Mest populär i buffen verkar vara kycklingspets i jordnötsås, folk köade där. Bäst att vara där efter 14.00 då lunchkunderna har återgått till jobbet. Då kan man sitta i lugn och ro. I buffe wokade bambu, biff och grönsaker. Kyckling soppa, eller ananas, lax och grönsaker i rödcurry, friterade frukter, friterade fläsk, äggnuddlar, glassnuddlar, en vegetarisk wok, sallad och riktig jasmin ris (jag fragade och det var Royal Umbrella, bland det bästa thailändska jasmin ris). Till det kunde man dricka kaktusdrickar, granadäppeldricka, vatten med lime, eller/och vanlig läsk eller lätt öl. Kaffe, kex och godis. Även bröd och smör, fast det brukar jag inte vara intresserade i. På lunch tid fick man äta av detta på 80 kronor, otrolig billig när man tänker att man kunde äta så mycket man orkade. Då fyllde på hela tiden. Hela tiden fräsch mat. Stället är känd för att servera fräsch mat. Och så god är den. Fryterad banan med glass, också mycket god. Åker ni förbi här, finns det gott om asiatiska ställe, och även en del thailändska. Men jag rekommenderar med hela mitt hjärta, gå till Thai House. Rent praktisk har ätit kycklingspets i jordnötsås varje dag i Thai House i Gullänget. Förra veckan åt buffe i Asia Thai Palace. Men det var fusk smakade inte thailändsk och sedan dess äter aldrig mer där. Släkt, ägare eller bara bra kompis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Oktober 19, 2010 Dela Inlagd Oktober 19, 2010 Idag blev det köpemat till middag, vi lyxade till det lite grann nämligen - Plaa Nin 130 Baht - Sallad (Inkluderat i pris på fisken) - Hemlagad Kimchi 10 Baht - Två glas vatten (gratis) Totalt kostnad för två personer 140 Baht Imorgon blir dt nog bara ris och Prik Nam Plaa Ha en bra dag! Stackare, det måste vara jobbigt att vara lokalanställd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 19, 2010 Dela Inlagd Oktober 19, 2010 Två små canape innan läggdags. Isle of Jura Prophecy flamberad svart trumpetsvamp med lite riven parmesan /enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 20, 2010 Dela Inlagd Oktober 20, 2010 Stackare, det måste vara jobbigt att vara lokalanställd! Ohh.. Ja det är inte lätt att vara lokalanställd skall du veta, igår te.x så regnade det i Bangkok. Och då är det ju svårt att gå till bilen utan att bli blöt. Hela kvällen var förstörd Ha en gör go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 20, 2010 Dela Inlagd Oktober 20, 2010 "Jar mår sen" eller nått sånt. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu