Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Frugans mat igen :)

Idag blev det grön curry (Gaeng Kiow Wan) och ris. Och efter middagen en liten stänkare (denna gång utan att blanda med Pepsi) :drinks:

post-4239-031545100 1286717439_thumb.jpg

post-4239-061788700 1286717835_thumb.jpg

Ha en go söndagskväll!

:wai:

Har du is i whiskyn, så kan du ju lika gärna dricka en Red Label.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Jag är på rätt väg.. Förra gången var det Blue Label med is och Pepsi :whoco5: Nu bara is.. ;) Nästa gång kanske.. :)

Kanske tom investerar i riktiga whiskey glas.

Ha en go kväll!

Ändrades av stjp8729
Dela på andra sajter

Jag är på rätt väg.. Förra gången var det Blue Label med is och Pepsi :whoco5: Nu bara is.. ;) Nästa gång kanske.. :)

Kanske tom investerar i riktiga whiskey glas.

Ha en go kväll!

Härligt!

Köp då kupade glas och prova att dricka din Blue Label rumstempererad med några droppar vatten i.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Dom står ute vid buffen och skär upp köttet ala minut , så bilden är tagen ute i restaurangen Mait

Kallskänken' Arne

Blodpudding det är ju lördag

Puddingen Arne

Puddingen Arne :rotfl::rotfl::rotfl:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Gulaschsoppa passar bra när man är sliten.. Och till det kall mjölk.. :great:

post-5548-080170600 1286740684_thumb.jpg

lika rörigt so vanligt ser ja :rotfl::rotfl: undrar om her dems har lika dant :crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Städning är överskattat.. :crazy:

De e dags nu å skaffa en darling så det blir lite ordning på torpet :P:fie::dirol:

Dela på andra sajter

Sist jag hade whisky hemma var det en Johnnie Walker black label, men eftersom whisky smakar fan så använde jag den till att göra sås.

mvh. Lars

ps. det blev sk*t god sås.

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

Jo knepet jag har, är att jag tuggar tills jag tycker jag har fått all "saften" ur maten - sedan sväljer resten jag med en mun vatten till hjälp.

Tack, ska försöka med det.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Ja, inte va det mycket., det var den minsta portion jag sett på länge. ;)

Ha en bra dag!

han hann inte ta fram kameran förrän det var nästan slut :whistle: .

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

De e dags nu å skaffa en darling så det blir lite ordning på torpet :P:fie::dirol:

Det tyckte jag oxå för 17 år sedan,så nu är det jag som sköter hela hemmet :diablo: Kvinnans list övergår mannens förstånd :suicide: Mvh Måne som precis har städat :whistle:PS nu blir det en lamai64-special:pyttipanna med ägg och rödbetor,mums

Ändrades av måne

Måne

Dela på andra sajter

Det tyckte jag oxå för 17 år sedan,så nu är det jag som sköter hela hemmet :diablo: Kvinnans list övergår mannens förstånd :suicide: Mvh Måne som precis har städat :whistle:PS nu blir det en lamai64-special:pyttipanna med ägg och rödbetor,mums

Flytta till Thailand, Måne!

Här får du städat hela huset för 500 Baht.

Städtanten kommer varje söndag kl 08 00 och håller på till 16 00 och RENT blir det överallt.

Jag är glad och frun är glad. Finns väl inte mycket som är tråkigare än städning och som kan orsaka så mycket tråkigheter och konflikter i ett förhållande som städning ( skulle isf vara pengar).

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Frugans mat idag igen :)

Pat Krapao Moo, ris och ett glas vatten, kostnad 65 Baht för två personer :)

Allt inköpt på den lokala marknaden vid Min Buri.

post-4239-075522900 1286803959_thumb.jpg

Ha en god kväll

Schysst att se en khapao med lite grönsaker. Vi brukar också köra med morötter, blomkål och broccoli till, men det trodde jag va lite försvenskning av receptet. Har aldrig fått det serverat så på resturang i Thailand.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

post-3082-005393800 1286817657_thumb.jpg

Poisson frites du thaï

Vitlöksfräst räk- och grönsaksblandning

Stuvad spenat.

Det blev en salig röra men jag tittade mig i spegeln nyss och såg ganska glad ut så jag får vara ganska nöjd. :)

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

så sant så sant vi är nog för snälla Måne :wub: :sFun_duh: :giggle:

Dela på andra sajter

Chrille Columbus

De är ju därför man inte ska dricka litervis med läsk och mjölk i stället för vatten Mjölk innehåller 6-7 vikt % socker och läsk 8-11 vikt % socker så på några liter blir det en del. vissa energidryker kan innehålla 14 % socker ( men en burk då och då är normalt ingen fara).

:offtopic: blev en kötbullmacka idag orkade inte slabba vid spisen ;)

post-5399-056017500 1286824730_thumb.jpg

post-5399-032108100 1286824756_thumb.jpg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

Flytta till Thailand, Måne!

Här får du städat hela huset för 500 Baht.

Städtanten kommer varje söndag kl 08 00 och håller på till 16 00 och RENT blir det överallt.

Jag är glad och frun är glad. Finns väl inte mycket som är tråkigare än städning och som kan orsaka så mycket tråkigheter och konflikter i ett förhållande som städning ( skulle isf vara pengar).

Håller med dig fullt,och kommer att flytta till Thailand(iaf.halvårsvis)bara grabben klarar sig själv(förhoppningsvis om 4-5 år.Nu är det ju inte så jävligt att städa 84 kvm.men att komma igång.suck.Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Ja, inte va det mycket., det var den minsta portion jag sett på länge. ;)

Ha en bra dag!

han hann inte ta fram kameran förrän det var nästan slut :whistle: .

mvh. Lars

Tack ska ni ha jag får önska detsamma. Men, det var ju bara ett smakprov från damens mat, med lite Somtam:

Sen kom min mat fram och det blev lite mer. Klyftpotatis, Bratwurst, räksallad och senap, med en Mariestad (OK det är 3,5% men jag ska jobba dan efter) att dricka till:

Men båda rätterna var goda :great: och Lars hade rätt, det tog snabbt slut ;)

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Kokte en soppa på överbliven brunsås och lite ansjovis, garnerade med lite Kalaspuffar.

Vardagshjälten Arne

Dela på andra sajter

Kokte en soppa på överbliven brunsås och lite ansjovis, garnerade med lite Kalaspuffar.

Vardagshjälten Arne

Det går ju inte att toppa.. får trösta mig med ett par kvällsmackor

post-3356-004702800 1286835940_thumb.jpg

En med gulingar och skinka å en med vitmöggelbrie och rödlöksmarmelad.

:whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...