Bihanget Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Yes idag vart det Fiskpinnar,pulvermos & inköpt remuladsås!!!!!!!!!! Simpelt Ä Gött Ibland? ?? MINUS-karma i kubik. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 På tal om köttkvalitet så har vi ett bra ställe ett par mil från sommarstugan. Skönero kött föder upp sina egna djur och hängmörar dem. Vi får se vad jag ska hitta på med dagens fynd senare då jag är för mätt att tänka på mat just nu. {style_image_url}/attachicon.gif ImageUploadedByMaipenrai1372942533.614952.jpg {style_image_url}/attachicon.gif ImageUploadedByMaipenrai1372942564.251661.jpg {style_image_url}/attachicon.gif ImageUploadedByMaipenrai1372942628.157935.jpg {style_image_url}/attachicon.gif ImageUploadedByMaipenrai1372942668.529075.jpg {style_image_url}/attachicon.gif ImageUploadedByMaipenrai1372942705.749900.jpg Kviga var ett bra val mkt gott kött Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Kviga var ett bra val mkt gott kött Men hyfsat dyrt 400:- kg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Som vanligt så sitter man inte vid burken varje dag, så här kommer 3 dagars matlagning I tisdags så blev det dubbelpanerade strömming med potasi kul moppe jag träffa på i Lördags, Valianten bakom är säkert med å åker i V Ås i helgen här, härlig lack Panering av fisken på gång Klart för stekning I stekpannan, blev riktigt smarrigt Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Idag blev det marinerade kycklinglår med lis. Åsså lite köpta jordgubbar till det, våra egna är nästan slut nu Med grädde och pilsner, riktigt smarrigt Samtidigt satte jag fart på en kycklinggryta till i morron kväll Rikligt med lök som får svettas lite i grytan innan chilli, paprika och vitlök åker i i grytan resten kommer någon annan dag Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Det blev lite grillat från Skönero och jag använde bara salt och peppar men det är ju upp till var och en. Kryddsmör med egenodlad oregano och blasten från färsk lök och massor med vitlök. Sköljdes ned med ett par baljor rött. Imorgon ska jag prova min nya leksak och röka en karré men nu till grannen för hot tube och brännvin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Dagens lunch intogs på en rastplats mellan Sala och Västerås. Lite medhavd thaislafs. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Dagens lunch intogs på en rastplats mellan Sala och Västerås. Lite medhavd thaislafs. 1.JPG 2.JPG Mvh. borje222 Vad har ni för cruisingbil? /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Det blev lite grillat från Skönero och jag använde bara salt och peppar men det är ju upp till var och en. Kryddsmör med egenodlad oregano och blasten från färsk lök och massor med vitlök. Sköljdes ned med ett par baljor rött. Imorgon ska jag prova min nya leksak och röka en karré men nu till grannen för hot tube och brännvin. ImageUploadedByMaipenrai1372958349.159518.jpg ImageUploadedByMaipenrai1372958396.321818.jpg Vet inte var jag fått det ifrån, men dom där maskinhackade köttbitarna ser ut å bara innehålla senor å brosk, ofta City gross som har dom, kanske för att dölja ett sämre kött Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Vad har ni för cruisingbil? /Enis Du har ju den i bakgrunden...finns inte många av den sorten kvar! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Vart nästan helt tomt i kylen förutom lite sidfläsk,potatis ,cf och kryddor. En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juli 4, 2013 Dela Inlagd Juli 4, 2013 Gubbens tur att fixa middagen! Detta blev resultatet! Lättlagat och snabbt att fixa. Inte mycket disk heller att ta hand om för Gubben! Senare i natt ska efterätten avnjutas! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Gubben var inte helt nöjd med förra nattens mackor! Han åkte iväg och handlade här. och köpte detta! Självklart fick jag ställa mig och skala Räkorna. Under tiden kokade han några Ägg och gjorde i ordning mackorna i väntan på att jag skulle ha skalat färdigt Fick min Räkmacka serverad av Gubben han drack naturligtvis Öl till mackan, men i natt blev det en annan sort! Han säger att han gett sig fanken på att göda mig! Lycka till säger jag bara!! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Vet inte var jag fått det ifrån, men dom där maskinhackade köttbitarna ser ut å bara innehålla senor å brosk, ofta City gross som har dom, kanske för att dölja ett sämre kött Det var varken senor eller brosk i dem. Har aldrig blivet besviken på Sköneros kött. Ska du ha bättre får du handla från Fällmans, Johan i Hallen eller liknande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Från Sköneros vårmarknad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Ja i kväll blev det rabarberpaj med vanilj glass och dom små skålarna är till pojkarna. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Jag visste inte att man kunde köpa rabarber i Thailand. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Ja dessa skålar är till pojkarna. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Mycket rabarber ska det vara. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Gubben var inte helt nöjd med förra nattens mackor! Han åkte iväg och handlade här. Vardagsmat 019.jpg och köpte detta! Vardagsmat 001.jpg Självklart fick jag ställa mig och skala Räkorna. Vardagsmat 003.jpg Under tiden kokade han några Ägg och gjorde i ordning mackorna i väntan på att jag skulle ha skalat färdigt Vardagsmat 004.jpg Fick min Räkmacka serverad av Gubben Vardagsmat 005.jpg han drack naturligtvis Öl till mackan, men i natt blev det en annan sort! Vardagsmat 006.jpg Han säger att han gett sig fanken på att göda mig! Lycka till säger jag bara!! Fan,du är värd mer karma än Lamai och maiten tillsammans! Sicket gott käk på alla era bilder! Ha en trevlig Sommar!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Gammal hederlig stekt svensk falukorv. Finns det något smaskigare. Man vill gärna tro att det är bland det svenskaste man kan käka. Säkert, om man skulle forska kring det så upptäcker man att korven kom från nå´n förort till Wiesbaden i Tyskland som heter Faulen eller liknande. Bäst att inte forska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 En mjukglass med noisette på Biltema... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Dagens gourmemiddag fiskpinnar och färdigstvuvad spenat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Dagens gourmemiddag fiskpinnar och färdigstvuvad spenat Bara en karma för att det så äckligt med fuskpinnar.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 5, 2013 Dela Inlagd Juli 5, 2013 Från Sköneros vårmarknad.ImageUploadedByMaipenrai1373001624.104347.jpg Du får det att vattnas i munnen på en gammel kötthandlare... Det här är porr för mig.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu