Guest Fredman Inlagd Juli 1, 2013 Dela Inlagd Juli 1, 2013 Slängde ihop en pizza. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 1, 2013 Dela Inlagd Juli 1, 2013 För ett par timmar sen kom frugan hem tillsammans med en snubbe bärandes på en grillad spädgris som hon köpt. Därefter kom det minst 10 pers som hon bjudit hem på middag varav en hade med sig färskpotatis från Sverige. Jag fick knalla iväg till butiken och inhandla drycker lämliga att inta till denna goda måltid. Mitt löfte från igår om en vit vecka efter utflykten till Phuket sprack med besked men vad gör väl det, man är väl flexibel. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 1, 2013 Dela Inlagd Juli 1, 2013 Meny nr 3 på KFC med en stor pommes till... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 1, 2013 Dela Inlagd Juli 1, 2013 Stekt falukorv med ägg och färskpotatis,tillagat av grabben till det ett glas minimjölk.Oj,glömde.slotts starka oxå Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 1, 2013 Dela Inlagd Juli 1, 2013 snart blir det grillad karré, hängmörad såklart från icamaxi 39.90kr kilot. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Juli 1, 2013 Dela Inlagd Juli 1, 2013 Blev bjuden på årets första för mig kantarell toast små och smörstekta på Ljusterö i dag Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juli 1, 2013 Dela Inlagd Juli 1, 2013 Enkel lättlagad vardagsmat! Ost och kryddfyllda åker rulladerna in i ugnen. Hade kvar lite kantareller som jag steker upp serveras med lite annat smått och gott. Och naturligtvis även med RiS! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 1, 2013 Dela Inlagd Juli 1, 2013 ja. det blev ju i alla fall hela kostcirkeln idag också....fantastiskt gott o jättetrevligt o sitta på uteplatsen o sippa på ett glas rött o se solen gå ned. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Det blev en pulled porksandwich på en lokal sylta, lite mycket bröd annars fullt godkänd... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Blev bjuden på årets första för mig kantarell toast små och smörstekta på Ljusterö i dag Var på Ljusterö var du ? Där har bott, i Nolsjö. Sommarboende sedan 1947 sedan permanentboende sedan1986. 2006 tröttnade jag på svenskvädret och flyttade till Hua Hin i Thailand. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Viltfärsbiffar på matbaren E18/ E20 Arroi mak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Ingen har påstått något annat än att du köpt det bästa köttet du kunnat hitta Undrar bara! Har du smakat fläskkött från en gris som du varit med om att slakta och hängmöra själv! En gris som du eller någon du känner har fött upp Och i vetskap om vad den grisen är uppfödd på för föda En gris som fått gå i en inhägnad ute och inte varit stressad av att bo trångt och varit instängd bland massor av andra grisar Jag lovar dig att smaken är helt annorlunda än i det köttet du köper på COOP, ICA, Villys eller någon annan mataffär. Även om du köpt den bästa köttbiten de haft att erbjuda. Är själv uppväxt med kött från egen gård. Samt även kött från älg och annat vilt! Köttet vi köper hos vår lokale köttaffär är det närmaste i smak jag hittat sedan jag flyttade hemifrån. Nästan snäppet godare, då det är en riktig köttmästare som hanterat köttet! De är ju jätte bra, men jag upptäckte att korven du köpte i sista inlägget innehöll RÖKAROM. Ett gift som sprutas på korven och blandas i köttet för att smaka rök. De gör detta för att då tar det ingen tid och de slipper att röka köttet men de måste tillsätta kemiska hållbarhets ingredienser i stället och plötsligt så är varan en dålig produkt. Köttindustrin har hotat med allt för att inte det skall bli förbjudet, hotar med extra dyra produkter om de behöver röka på gameldagsvis. Kunde inte förstå varför baconen började smaka skit för x antal år sedan tills jag fick reda på orsaken. RÖKAROM. Nu finns det tack och lov fortfarande slakterier som rökar sitt kött som tex Litells där baconen rökat med al. . Lite att tänka på när man handlar kött och korv. MVH goodolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 punschrussinglass..fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Detta fick Maitan i sig idag.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Kokt laxhuvud och rödspätta, nu kokas det. Kokta grönsaker. Tillbehör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Var på Ljusterö var du ? Där har bott, i Nolsjö. Sommarboende sedan 1947 sedan permanentboende sedan1986. 2006 tröttnade jag på svenskvädret och flyttade till Hua Hin i Thailand. Hej jag var i Linanäs har många bekanta runt om på ön som bussföraren Bertan han känner du säkert till då Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karlarpsmetz Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Snitzel med gräddstuvad svamp, potatissallad och friterade räkor Smaksensation komponerad av min fru Mvh Karlarpsmetz Djai yen yen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 De är ju jätte bra, men jag upptäckte att korven du köpte i sista inlägget innehöll RÖKAROM. Ett gift som sprutas på korven och blandas i köttet för att smaka rök. De gör detta för att då tar det ingen tid och de slipper att röka köttet men de måste tillsätta kemiska hållbarhets ingredienser i stället och plötsligt så är varan en dålig produkt. Köttindustrin har hotat med allt för att inte det skall bli förbjudet, hotar med extra dyra produkter om de behöver röka på gameldagsvis. Kunde inte förstå varför baconen började smaka skit för x antal år sedan tills jag fick reda på orsaken. RÖKAROM. Nu finns det tack och lov fortfarande slakterier som rökar sitt kött som tex Litells där baconen rökat med al. . Lite att tänka på när man handlar kött och korv. MVH goodolle Tack! Ska komma ihåg det! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Jag har väl aldrig vart nån jättevän till CocoThai i Örebro det är säkert 2 år sen jag käkade där senast. Väl uppe på stan så tånkte jag varför inte? gick upp för trappan och betalade 90:- jajja hoppades att det var värt pengarna Började med några sushi, räkorna var gummiaktiga laxen helt ok och riset gick att äta. Gick över på varmrätterna, nudlarna var kalla friterade kycklingen var god och vårrullarna helt ok. fläsket med grönsaker var slut och fylldes aldrig på medans jag var där Totalt skulle Jag vlija ge Coco Thai 2 Aroy av 5 möjliga förmodligen kommer det dröja 2 år till innan dom får en ny chans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Idag blev jag helt plötsligt riktigt sugen på Fisk! Var in ock köpte en hel sida färsk Lax! (Fiskar tyvärr inte själv längre) Då jag vill ha fisken skinnfri, var det bara att ställa sig och flå den. Delar den i portionsbitar I ungslådan tillsammans med en Citron och Dillsås och sedan in i ugnen! Serveras med färskpotatis och lite gröna kulor. Resten av Laxen frös jag in i portionsbitar! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Nåt thaislafs från restaurang Saigon i Örebro,2 arroy av 5 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
striden Inlagd Juli 2, 2013 Dela Inlagd Juli 2, 2013 Det blev grillad bläckfisk samt kokt hel fisk i lime sås till middag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juli 3, 2013 Dela Inlagd Juli 3, 2013 En halv special, två stekta ägg, plus gurka inlaggt i sauer cream.. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juli 3, 2013 Dela Inlagd Juli 3, 2013 En risotto med trattkantareller och svart trumpetsvamp (förra årets skörd). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juli 3, 2013 Dela Inlagd Juli 3, 2013 (ändrad) Veckans rester fick det bli eftersom frugan hade pannkakor till barna så fick man själv fixa det.. Klart som tusan att lillpysen ville äta det vad jag åt.. FF Ändrades Juli 3, 2013 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu