Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Idag blev det lite grillat, började med att göra en filippinsk standard marinad. 7-up har en förmåga att möra det segaste griskött, prova ej på nöt, det blir vidrigt...och sprite funkar inte heller lika bra, (det ska även vara soja, vilket jag glömde på bilden).

post-7126-0-92193300-1372530440.jpgpost-7126-0-83674100-1372530452.jpg

serverades med en bea och coleslaw sallad

post-7126-0-96605000-1372530464_thumb.jp

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Rökt röding med skagenröra och potatis  ;)

post-3557-0-51370600-1372531541.jpg

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Idag blev det lite grillat, började med att göra en filippinsk standard marinad. 7-up har en förmåga att möra det segaste griskött, prova ej på nöt, det blir vidrigt...och sprite funkar inte heller lika bra, (det ska även vara soja, vilket jag glömde på bilden).

attachicon.gif1.JPGattachicon.gif2.JPG

attachicon.gif3.JPG

Mvh. borje222

Segt kött är jag väldigt bra på så du får gärna berätta lite mer om denna supermarinad,är det bara soja och 7up? Lika delar,nej det kan det väl inte vara?

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Dela på andra sajter

Rökt röding med skagenröra och potatis  ;)

Jösses vad det ser gott ut med rökt fisk :thumbsup:

Dela på andra sajter

Segt kött är jag väldigt bra på så du får gärna berätta lite mer om denna supermarinad,är det bara soja och 7up? Lika delar,nej det kan det väl inte vara?

Haha,nu fattade till och med jag! Marinaden är det på den ena bilden+soja..Vojne va dum man är ibland

Dela på andra sajter

Ja, några exakta mått kan jag ej ge dig, då jag brukar höfta...men smaka av marinaden innan du stoppar i köttet, det är absolut det bästa tips jag kan ge!

Som grund ser det väl ut ungefär så här;

En skvätt olja

Lite ketchup

Lite soja

Skuren lök

Några vitlökar

Ett par / tre dl. 7-up

Peppar / (grillkrydda)

Salt efter behag

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Gubben ringde hem från jobbet inatt och ville att jag skulle koka några ägg!! :tele:

Då han frågande så snällt kunde jag inte neka att göra som han ville! :crazy:

Gubbens äggmackor som han gjorde i ordning själv! Nån måtta på servicen får det vara!

post-9833-0-51911000-1372565623_thumb.jp

Jag gjorde i ordning en macka till mig också, men valde en annan kaviar!

post-9833-0-29765900-1372565721_thumb.jp

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

attachicon.gif1.JPGattachicon.gif2.JPG

attachicon.gif3.JPG

Mvh. borje222

Du har inte funderat på att hitta en kötthandlare i din närhet.

Allt för att slippa marinera dåligt kött.

Riktigt behandlat kött behöver enbart salt och peppar innan det skickas ner i pannan.

Med riktigt menar jag hängmörat och INTE sk. vacum-mörat och andra "tokiga" varianter.

Många gånger blir det billigare att köpa kvalite och slippa stå och putsa.  :ahh:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Dela på andra sajter

phitsanulok

I gårkväll fick jag ett synnerligen dåligt infall, nämligen att spisa på MC vid brändåsen, var länge sen och jag visste redan när jag gick in genom dörren hur det skulle sluta.

Detta måste vara sveriges i särklass sämsta resturang i den kedjan, att dom har mage att kalla detta snabbmat är ungefär samma som att jag kallar mig elitidrottare.

Naturligtvis fick man gå och sätta sig och vänta in hälften av maten, och jag satte mig så nära kassorna jag kunde.

Som ett mantra hör jag personalen hela tiden säga följande ord "går det bra att vänta lite" samt " ber om ursäkt att du fick vänta".

Nåja man får väl skylla sig själv när man äter där, men faktum är att inrättningen funnits i ganska många år nu och det har varit likadant hela tiden.

Så ni som är ute och åker och vill ha lite tidsfördriv rekomenderar jag ett besök på nämnda resturang, :14:

mvh walle

Dela på andra sajter

Sam sip sam
I gårkväll fick jag ett synnerligen dåligt infall, nämligen att spisa på MC vid brändåsen, var länge sen och jag visste redan när jag gick in genom dörren hur det skulle sluta.

Detta måste vara sveriges i särklass sämsta resturang i den kedjan, att dom har mage att kalla detta snabbmat är ungefär samma som att jag kallar mig elitidrottare.

Naturligtvis fick man gå och sätta sig och vänta in hälften av maten, och jag satte mig så nära kassorna jag kunde.

Som ett mantra hör jag personalen hela tiden säga följande ord "går det bra att vänta lite" samt " ber om ursäkt att du fick vänta".

Nåja man får väl skylla sig själv när man äter där, men faktum är att inrättningen funnits i ganska många år nu och det har varit likadant hela tiden.

Så ni som är ute och åker och vill ha lite tidsfördriv rekomenderar jag ett besök på nämnda resturang, :14:

mvh walle

Måste väl vara bättre att gå in på restaurangen där och få riktig mat

Dela på andra sajter

Du har inte funderat på att hitta en kötthandlare i din närhet.

Allt för att slippa marinera dåligt kött.

Riktigt behandlat kött behöver enbart salt och peppar innan det skickas ner i pannan.

Med riktigt menar jag hängmörat och INTE sk. vacum-mörat och andra "tokiga" varianter.

Många gånger blir det billigare att köpa kvalite och slippa stå och putsa.  :ahh:

Jo, om man bara vill att det ska smaka salt o peppar...men med en marinad smaksätter du även kött.

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

phitsanulok
Måste väl vara bättre att gå in på restaurangen där och få riktig mat

Har du alldeles förbannat rätt i men kl var ca 22.30 och ett par ggr per år kan man ju klanta till sig med lite mc.

mvh walle

Dela på andra sajter

Lite råstekta pärer med fuskgrillad fläskfile fick det bli till middag..

attachicon.gifIMG_5862.JPG

attachicon.gifIMG_5863.JPG

FF

Hur då ?

Fuskgrillat ???

Haru gjort en 33:a :D

Googlat ???

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Jo, om man bara vill att det ska smaka salt o peppar...men med en marinad smaksätter du även kött.

Mvh. borje222

Kött ska smaka KÖTT och inte marinad!

Skillnaden i smak är enorm och har du ätit bra kött vill du inte äta något annat!

Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid.

Dela på andra sajter

En smarrig och gräddig Tortellini med Carbonara-sås med diverse förstärkningar i såsom lök och svamp och till det en kall Leo

post-3404-0-38276500-1372596013.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Rökt lax och knäckebröd.

Vid 18-tiden blir det pyttipanna med dijon senap, torkad chili och ägg

Dela på andra sajter

Guest Fredman
Kött ska smaka KÖTT och inte marinad!

Skillnaden i smak är enorm och har du ätit bra kött vill du inte äta något annat!

Vart får man tag på regelboken som säger vad det ska smaka? Det är väl samma med allt jävla tjat om hur en potatis ska serveras man kan inte säga till någon annan hur, men man säga så här föredrar jag.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vart får man tag på regelboken som säger vad det ska smaka? Det är väl samma med allt jävla tjat om hur en potatis ska serveras man kan inte säga till någon annan hur, men man säga så här föredrar jag.

potatis ska serveras utan skal precis som morötter,rödbetor,kålrötter osv allt annat är vidrigt äckligt ,Ang marinering så är det väl ok att marinera gris och fågel men att marinera oxfilé ,entrecote eller en shirlone biff är helgerån tycker jag sedan får ni tycka vad ni vill ha en fortsatt bra söndag

Postade en bild

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...