Enis Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Ärtsoppa med fläsk samt nygräddade pankisar med sylt och grädde är ju inte fel på en Torsdag. men det får bli en annan vecka idag så blev jag inspirerad av ellim63 Lite rött bubbel med trädgårdens jordgubbar att dricka... en tallrik med småplock... lite lufttorkad skinka och olika korvar, några olika ostar samt grönpepparmarinerade jordgubbar... fick det bli JÄTTEGOTT /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 eftersom vi hade lite att fira blev det smörgåstårta (med lax, räkor o kräftstjärtar) till kvällsmat...fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Kommer du ihåg vad det var för speciellt med tingsrydsölen ? Otto Var det inte dom som var i papp/plast förpackningar såg ut nästan som en handgranat, där man ryckte ringen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Kommer du ihåg vad det var för speciellt med tingsrydsölen ? Otto nää men jag minns dom med välbehag. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Var det inte dom som var i papp/plast förpackningar såg ut nästan som en handgranat, där man ryckte ringen Jo bla dom ,fanns många sorter som var förpackade så ,dom skulle förmultna på kort tid he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Finns det nån här som kommer ihåg gamla Tingsryds öl IIB ? Dom va ju stora innan God all mighty förbjöd 2B.. Jo då dom minns man med välbehag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Jo bla dom ,fanns många sorter som var förpackade så ,dom skulle förmultna på kort tid he he 555 ja så gick det med dom http://www.hallekis.com/arkiv2/xx071218a.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
otto Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 nää men jag minns dom med välbehag. Det var det bryggeriet som började med rivöppnare på burkarna i Sverige, innan fick man ha en burköppnare med sig så det va flasköl som gällde på den tiden. Otto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Bratwurst med dillstuvad potatis + tillbehör. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 jordgubbar o champagne...fantastiskt trevligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 jordgubbar o champagne...fantastiskt trevligt! Du verkar ha något riktigt stort att fira . Grattis vad det än är If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 27, 2013 Dela Inlagd Juni 27, 2013 Gubben bestämde sig för att åka till vår lokala kötthandlare innan jag vaknade idag. Då jag vaknar ser jag detta på köksbänken! Han hade redan hunnit att skala och polera Vitlöken! Han slänger i kryddor och pressad vitlök i gjutjärnspannan tillsammans med smöret innan han bryner köttet c:a 4 min på varje sida. Hinner inte ta något foto, för under tiden står jag och skrapar Potatisen. Sedan får jag ta över resten av matlagningen. In i Ugnen med stektermometer och sedan får köttet stå framme inlindad i folie en stund. Dags att ta fram en vass kniv! Färdigt att servera... ..tillsammans med vitlökssmör och lite annat smått och gott! Köttet räckte även till en "köttoman" som var på besök! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 En helt underbar köttgryta som puttrat i flera timmar. Gjord på kalv fond och kantarell fond. Skalad kokt potatis till grytan. Ha en bra dag! Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 (ändrad) Gubben bestämde sig för att åka till vår lokala kötthandlare innan jag vaknade idag. Då jag vaknar ser jag detta på köksbänken! Han hade redan hunnit att skala och polera Vitlöken! Han slänger i kryddor och pressad vitlök i gjutjärnspannan tillsammans med smöret innan han bryner köttet c:a 4 min på varje sida. Hinner inte ta något foto, för under tiden står jag och skrapar Potatisen. Sedan får jag ta över resten av matlagningen. In i Ugnen med stektermometer och sedan får köttet stå framme inlindad i folie en stund. Dags att ta fram en vass kniv! Färdigt att servera... ..tillsammans med vitlökssmör och lite annat smått och gott! Köttet räckte även till en "köttoman" som var på besök! Å det var inte jag som var på besök om ngn trodde det.... Även om man hade önskat det, för satan i gatan vad det såg smarrigt ut... Ändrades Juni 28, 2013 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Gratis smörgåsbuffe på högbytorp även tårta serverades heja Google Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 (ändrad) Lunchen blir lövbiff, stekt potatis, portersås, o vitlökssmör och till dagen i ära en öl. Specialframtagen åt ett par restauranger i Gamla Stan. Namn Old town förstås. Ändrades Juni 28, 2013 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Mamma fruns köttbullar med sås o potatis o lingon.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Å det var inte jag som var på besök om ngn trodde det.... Även om man hade önskat det, för satan i gatan vad det såg smarrigt ut... Och vet du vad det bästa är Vi vet vilken ko köttet kommer ifrån, hur gammalt den var, vilken gård den kommer ifrån och vad den har fått äta! Och den kommer från en gård mindre än 5 km härifrån! Gubben känner också ägaren! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Och vet du vad det bästa är Vi vet vilken ko köttet kommer ifrån, hur gammalt den var, vilken gård den kommer ifrån och vad den har fått äta! Och den kommer från en gård mindre än 5 km härifrån! Gubben känner också ägaren! Var ni och hälsade på innan ni käkade upp damen , eller har ni bara sett henne på kort ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Var ni och hälsade på innan ni käkade upp damen , eller har ni bara sett henne på kort ? Inte jag, men Gubben passerar gården 6 nätter i veckan. Så att han skulle ha missat "damen" är uteslutet! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Inget... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 (ändrad) Inget... Ser påvert ut Maitan. ett broderi kanske kan lätta upp stämningen Dagens lunch var en tripp ner längs memory lane En äkta Gävlebo känner väl till detta värmeskåp http://www.expressen.se/nyheter/har-bevapnar-man-restauranggasterna/ Restaurangen är nu rikskänd, då det ingår en pistol till måltiden så man kan skjuta av oönskade närgångna gäster Men minnen skall man nog låta vara minnen, denna mixtgrill smakade då inte som jag kom ihåg den då varken MCDonalds eller MAX fanns i våran stad. /Enis Ändrades Juni 28, 2013 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Har varit sugen på pepparot några dagar, så det var bara att gräva i "pepparots hinken", de var inte stora, men smakrika. Om det är någon som tänkt odla själv, sätt det inte på friland, då det sprider sig värre än kvickrot !! Hade tänkt pepparots kött, men hittade inget fint, så det fick bli köttkorv med pepparots sås. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Restaurangen är nu rikskänd, då det ingår en pistol till måltiden så man kan skjuta av oönskade närgångna gäster Har dom kopierat namnet av en gammal och bra Stockholms krog ? "Tennstopet"... det är nära helgerån Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 28, 2013 Dela Inlagd Juni 28, 2013 Det är jobbigt att fuskgrilla , fy tusan vad trött man blir .. Lite päror i fritösen blev det också.. Mätt o belåten blev man också.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu