Khemmarat Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 små fina fasta. Har var grymt besviken de gånger jag köpt Just det,lila skillnaden Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Just det,lila skillnaden Eller små fina fasta när man köper..? Ha, ha. Vad vet jag... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Lite "äta med sked mat" efter en otroligt hektisk arbetsvecka.. Lite tärnad spansk chorizo av högsta kvalitet... Fräsa ner lite penne (förkokt) med korven.. Sedan svampbuljong, krossad tomat och tomatpuré samt oregano, chili, rosmarin, svartpeppar och vitlök som får puttra tills pastan är "al´dente".... Å det blev smaskens som Ellim63 alltid brukar säga... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Idag var jag och hälsade på farsan i sin grop, förmodligen hälsade han tillbaka... Hur som helst fick det att tänka på tiden... Jag blev jäkligt sugen på "svensk" curry, så som mormor / mamma lagade den förut... ( Jag älskar ju verkligen Thai alt. Indisk curry, men ibland blir man nostalgisk. ) Höns kokt i ca. 1,5 timmar, Kockens Curry, lite potatis och kokt morot, ( för att fylla ut ). Kan väl medge, att jag inte slaviskt följt receptet, och fått rensa bort lite ben, för att "ungarna" ska kunna äta. Men smaken satt där! Serverades oftast med tex. rivna morötter, kokta ärtor, el. dyligt. Då det inte allt för länge sedan enbart fanns färska grönsaker under sommarmånaderna, och frysta eller rotfrukter under resten av året...( Något för dagens generation att tänka på ). Detta blev min nostalgi tripp, behöver jag säga att det blev Uncle bens ris. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Idag var jag och hälsade på farsan i sin grop, förmodligen hälsade han tillbaka... Hur som helst fick det att tänka på tiden... Jag blev jäkligt sugen på "svensk" curry, så som mormor / mamma lagade den förut... ( Jag älskar ju verkligen Thai alt. Indisk curry, men ibland blir man nostalgisk. ) Höns kokt i ca. 1,5 timmar, Kockens Curry, lite potatis och kokt morot, ( för att fylla ut ). Kan väl medge, att jag inte slaviskt följt receptet, och fått rensa bort lite ben, för att "ungarna" ska kunna äta. Men smaken satt där! Serverades oftast med tex. rivna morötter, kokta ärtor, el. dyligt. Då det inte allt för länge sedan enbart fanns färska grönsaker under sommarmånaderna, och frysta eller rotfrukter under resten av året...( Något för dagens generation att tänka på ). Detta blev min nostalgi tripp, behöver jag säga att det blev Uncle bens ris. 1.JPG Mvh. borje222 Först kom Enis med Flygande Jakob å så kommer du med Svensk hönsragu i curry.... Nu är min kulinariska sentimentalresa komplett.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Komplett och komplett... Jag tror säkert många av oss sitter på kulinariska skatter...Delge oss!! Det finns massor av "bortglömda" maträtter, på gott och ont, men jag är helt säker på att det finns pärlor där ute... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Komplett och komplett... Jag tror säkert många av oss sitter på kulinariska skatter...Delge oss!! Det finns massor av "bortglömda" maträtter, på gott och ont, men jag är helt säker på att det finns pärlor där ute... Mvh. borje222 Du har absolut rätt Borje.. Det finns många sentimentala skatter därute att upptäcka.. Dessa två rätter var i alla fall mina smaklökars uppvaknande eftersom curry och ris introducerades i min värld på den tiden.... Kanske inte känns så speciellt idag men gud va spännande det var med ris då.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Komplett och komplett... Jag tror säkert många av oss sitter på kulinariska skatter...Delge oss!! Det finns massor av "bortglömda" maträtter, på gott och ont, men jag är helt säker på att det finns pärlor där ute... Mvh. borje222 Har en på i minnet direkt. måste handla först bara "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Har en på i minnet direkt. måste handla först bara Hoppas vi kan involvera fler !! Även jag hade en tanke, eller två... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 (ändrad) Idag var jag och hälsade på farsan i sin grop, förmodligen hälsade han tillbaka... Hur som helst fick det att tänka på tiden... Jag blev jäkligt sugen på "svensk" curry, så som mormor / mamma lagade den förut... ( Jag älskar ju verkligen Thai alt. Indisk curry, men ibland blir man nostalgisk. ) Höns kokt i ca. 1,5 timmar, Kockens Curry, lite potatis och kokt morot, ( för att fylla ut ). Kan väl medge, att jag inte slaviskt följt receptet, och fått rensa bort lite ben, för att "ungarna" ska kunna äta. Men smaken satt där! Serverades oftast med tex. rivna morötter, kokta ärtor, el. dyligt. Då det inte allt för länge sedan enbart fanns färska grönsaker under sommarmånaderna, och frysta eller rotfrukter under resten av året...( Något för dagens generation att tänka på ). Detta blev min nostalgi tripp, behöver jag säga att det blev Uncle bens ris. 1.JPG Mvh. borje222 Kokt höns i curry har jag inte ätit sen skolan,en av dom bättre rätterna man minns Din höna ser väldigt god ut Börje. Ändrades Juni 14, 2013 av ola med b Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Lugnar ner nerverna med lite 9.2% öl, ost, kex och marmelad efter. Ja efter vadå.. kommer nog i dagens tjej om en liten stund. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Nu jävlas ni bara för att få karma, skalad potatis is the shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Lite "äta med sked mat" efter en otroligt hektisk arbetsvecka.. Lite tärnad spansk chorizo av högsta kvalitet... fredagskrubb 001.JPG Fräsa ner lite penne (förkokt) med korven.. fredagskrubb 002.JPG Sedan svampbuljong, krossad tomat och tomatpuré samt oregano, chili, rosmarin, svartpeppar och vitlök som får puttra tills pastan är "al´dente".... fredagskrubb 003.JPG Å det blev smaskens som Ellim63 alltid brukar säga... fredagskrubb 004.JPG "Å det blev smaskens som Ellim63 alltid brukar säga"...det har jag aldrig sagt, men det ser fantastiskt gott ut!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 "Å det blev smaskens som Ellim63 alltid brukar säga"...det har jag aldrig sagt, men det ser fantastiskt gott ut!! Precis fantastiskt gott he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Normalt äter jag inte potatis till bruna bönor men stekt färskpotatis får gå som delikatess. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 (ändrad) Har varit ett jädra tjat om Månes brytna revben... så det blev jag sugen på ... inte månes då... smaskens /ENis Ändrades Juni 15, 2013 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 I kväll blev det endast två stekta ägg, för att ja åt en en av de nya mackorna med skinka ost och bacon under dagen.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Satan maitan. dina nya mackisar ... ser mumsiga ut... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 För andra gången i rad åt jag krokodilbiff i Korat. Väldigt gott! De som har för vana att vara grova i truten kan ju prova på att äta lite av den tvål som tillagas på denna restaurang. . Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Satan maitan. dina nya mackisar ... ser mumsiga ut... Och dom skulle bli helt underbara, om du fixade en smörgåsgrill tänk er osten smälter, brödet blir fräscht och mackan underbart god så fixa en sådan smörgåsgrill så man kan välja på varm eller kall macka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Satan maitan. dina nya mackisar ... ser mumsiga ut... Tackar Enis, ja tycker de smackar kanon gött.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Och dom skulle bli helt underbara, om du fixade en smörgåsgrill tänk er osten smälter, brödet blir fräscht och mackan underbart god så fixa en sådan smörgåsgrill så man kan välja på varm eller kall macka Hahahahahahahaah för fan Pingis den är på gång, har gått en del satanger under renoveringen. Tipa på om ca 2 till 3 veckor finns den i köket..... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Kokt höns i curry har jag inte ätit sen skolan,en av dom bättre rätterna man minns Din höna ser väldigt god ut Börje. Håller med. Det var faktisk en av de få rätterna som var riktigt bra i skolan.. Hmmm, hade lite otur när jag tänkte där.... "Fantastisk gott" är ju vad du brukar skriva.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Inte åt men snart så ligger dom här i grillpannan Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 En middag här i Svedala som jag kommer att tillaga Förrätten. Äkta Parmaskinka från Italien då dottern tog det med sig vid hennes besök här Honungsmelon Middagen Nypotatis från Abbekås Bacon Fläskkotlett, med ben, alltså riktig kotlett Hemlagad vitlökssmör med äkta Thaichili pulver köpt på Big C Extra Efterrätt, Svenska jordgubbar. F-n trott det, smakade Polska Med vaniljsås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu