Enis Inlagd Oktober 2, 2010 Dela Inlagd Oktober 2, 2010 Dagens lunch från Jomtien beach, detta är STOR skillnad från Enis mat.. Nummer 1: Inte tillagad själv.. Nummer 2: Smakade inte lika gott.. Nummer 3: Inte samma bildkvalite... Nummer 4: Men jag är lika lycklig ändå.. Ha en go lördag kväll.. Vem vet...kanske är det bara skådebröd. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 2, 2010 Dela Inlagd Oktober 2, 2010 Stekta potäter ,falukorv och ägg mumma det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Efter att ha genomlidit 10 svenskfrukostar i rad hemma hos farsan, och en på Airberlin var det underbart med en thaifrukost i morse... Tom kah gai, panaeng gai, wokade grönsaker sen var det nån 3dje kylling också... Mums! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Dagens frukost intagen hos Maitan. Den goa Pannfiffs mackan, kan starkt rekommenderas Ha en go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Den mackan ska provas denna vinter Vi tog en liten tur till grannstaden Helsingfors över helgen så fredagsmyset blev en skaldjurssupé Lördagens frukost som även Mr Lamai kunnat äta....skumpa till frukost Midag fick bli lite gott & blandat och lite fint kött “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 3, 2010 Dela Inlagd Oktober 3, 2010 Den mackan ska provas denna vinter Vi tog en liten tur till grannstaden Helsingfors över helgen så fredagsmyset blev en skaldjurssupé Lördagens frukost som även Mr Lamai kunnat äta....skumpa till frukost Midag fick bli lite gott & blandat och lite fint kött Fyf-n Kenneth Absolut Citron otroligt gött Nej detta såg kanon ut, hur kom du in i köket? Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Balut Power Inlagd Oktober 5, 2010 Dela Inlagd Oktober 5, 2010 Inte idag, men för två veckor sen. Smörgåstårta på G-Punkt i Manila. Mums Mums http://www.balut-power.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Oktober 6, 2010 Dela Inlagd Oktober 6, 2010 Inga roliga idéer idag så det fick bli ugnsstekt fläskfile med pommes frites och bearnaisesås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Oktober 6, 2010 Dela Inlagd Oktober 6, 2010 Idag blev det lite pasta ... förresten Balut Power det såg gott ut och det är ju alltid kul med lite från andra ställen i syd asien alternativa semesterresmål Men detta är ju ett thailandsforum så det är ju lite tabu.. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Oktober 6, 2010 Dela Inlagd Oktober 6, 2010 Kokt torsk med äggsås och kokt potatis, knäckebrödsmacka med ost + en bira till. Efterrätten blev stekta bananer med vaniljglass och sirap. Nu är jag mätt! Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Balut Power Inlagd Oktober 6, 2010 Dela Inlagd Oktober 6, 2010 (ändrad) Idag blev det lite pasta ... förresten Balut Power det såg gott ut och det är ju alltid kul med lite från andra ställen i syd asien alternativa semesterresmål Men detta är ju ett thailandsforum så det är ju lite tabu.. Har sett många bilder på svenska maträtter tagna i Sverige, vad har det att göra med Thailand ? Tycker det är lite mer ovanligt med smörgåstårta i Flappis än i Sverige därför skrev jag var jag åt den. Ändrades Oktober 6, 2010 av Balut Power http://www.balut-power.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Oktober 6, 2010 Dela Inlagd Oktober 6, 2010 Har sett många bilder på svenska maträtter tagna i Sverige, så vad är skillnaden ? Ingen det är ju bara det att jag uppskattar info från andra ställen i Asien som är lite som Thailand varmt och gott mumms... viss svensk mat är ju god och dit hör smörgåstårta annars så gillar jag italiensk tysk och nordamerikansk mat. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 6, 2010 Dela Inlagd Oktober 6, 2010 E prexis färdig med ca: 2l. Hemkokt kräft "stock" efter 1,5 timmars idogt arbete, som jag hoppas ska bli utsökta soppor och såser i framtiden. Tråkigt men ändå givande förarbete. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 6, 2010 Dela Inlagd Oktober 6, 2010 (ändrad) Har sett många bilder på svenska maträtter tagna i Sverige, vad har det att göra med Thailand ? Tycker det är lite mer ovanligt med smörgåstårta i Flappis än i Sverige därför skrev jag var jag åt den. Det har inget som helst med Thailand att göra,men de som bor i LOS får lite tips om vad man kan tillaga för göttis även i Thailand Även om det e gött att bo där så är lite annan mat gott ibland Ändrades Oktober 6, 2010 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 Bor i Pattis och käkade en av mina favoriter: stuvade makaroner med stekt falukorv. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 Dagens blev färdiglagat Pizza från Resaturang Remo som gör de godaste här i stan (tycker jag) “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 Dålig diciplin på tanten..inget uppdukat när man kom hem så man fick lite snabbt fixa till. Briéfylld kycklingfilé med potatispure samt en kall sås innehållande lök, gurka, äpple, creme fraise samt div kryddor. Till maten trillade denna ner för strupen Får man lång hals av denna? /enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 Käkade också fläskfile med kantarellsås i helgen, mums mums Idag blev det färsk fettucini med gräddstuvade köttbullar Håller me Jens När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 Mätt och belåten.. En Billy å mjölk fy farao När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 Du bör nog åka till mamsen innan jobbet i morgon lilla vän.. Det där är inte mat för en riktig man.. Håller me Jonny stakarn där uti skogen När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 Efter att ha genomlidit 10 svenskfrukostar i rad hemma hos farsan, och en på Airberlin var det underbart med en thaifrukost i morse... Tom kah gai, panaeng gai, wokade grönsaker sen var det nån 3dje kylling också... Mums! MVH Tommy välkommen till Götet När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 Den mackan ska provas denna vinter Vi tog en liten tur till grannstaden Helsingfors över helgen så fredagsmyset blev en skaldjurssupé Lördagens frukost som även Mr Lamai kunnat äta....skumpa till frukost Midag fick bli lite gott & blandat och lite fint kött Huga kenneth frugan är stor i maten också ser ja När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 välkommen till Götet Tack! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 Inga roliga idéer idag så det fick bli ugnsstekt fläskfile med pommes frites och bearnaisesås. Trodde först de va Äpellkaka å vaniljsås Blinde arne När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd Oktober 7, 2010 Dela Inlagd Oktober 7, 2010 Den mackan ska provas denna vinter Vi tog en liten tur till grannstaden Helsingfors över helgen så fredagsmyset blev en skaldjurssupé nu blev man riktigt sugen på buffen på viking line. en plussa på att du väckte fina minnen. Lördagens frukost som även Mr Lamai kunnat äta....skumpa till frukost Midag fick bli lite gott & blandat och lite fint kött memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu