striden Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Bytte ni med varandra. och din var full av Plaa Ra /Enis Nej de gjorde vi inte, han var snäll och gjorde en låda åt mig, men jag ska frugan göra en låda med pla ra till han Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Nej de gjorde vi inte, han var snäll och gjorde en låda åt mig, men jag ska frugan göra en låda med pla ra till han Det finns med största säkerhet hemma hos dig nu, när kärringarna har huserat där... Medan du hållit dig på jobbet...Tänk vad jag vet... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 KlartImageUploadedByMaipenrai1371144450.231699.jpg Vad är det i botten ? Har ätit något liknande , då var det kassler , annans , jordnötter och en liknade " sås " över . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Vad är det i botten ? Har ätit något liknande , då var det kassler , annans , jordnötter och en liknade " sås " över . Rätten heter Flygande Jacob... en svensk klassiker Skall vara bitar från en grillad kyckling i botten... jag hade tärnad stekt kycklingfilé och fläskfilé Kryddade traditionsenligt med salladskrydda. sedan skivade bananer Vispad grädde med chilisås och currykrydda 20 min ugn sedan på med knaperstekt bacon och jordnötter Mums. Och här har Egyptens gräshoppor varit framme dvs Mor, Far och bror som hade ringt två timmar tidigare... Vi åker från Vås snart ... du kan väl fixa ihop något. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 eftersom det är torsdag bara en gång i veckan så blev det fläskfilé med kantareller, färskpotatis o tzatziki. till efterrätt en bit williamstårta o en liten sipp konjak.fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 eftersom det är torsdag bara en gång i veckan så blev det fläskfilé med kantareller, färskpotatis o tzatziki. 002.JPG till efterrätt en bit williamstårta o en liten sipp konjak.fantastiskt gott!! 004.JPG Ok , såg mycket gott ut ! Måste prova att laga det någon gång . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
striden Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Det finns med största säkerhet hemma hos dig nu, när kärringarna har huserat där... Medan du hållit dig på jobbet...Tänk vad jag vet... Mvh. borje222 Var en jävla tur att man var på jobbet då, så man slapp lukten och surret Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Rätten heter Flygande Jacob... en svensk klassiker Skall vara bitar från en grillad kyckling i botten... jag hade tärnad stekt kycklingfilé och fläskfilé Kryddade traditionsenligt med salladskrydda. sedan skivade bananer Vispad grädde med chilisås och currykrydda 20 min ugn sedan på med knaperstekt bacon och jordnötter bild 1 (44).JPG Mums. bild 2 (42).JPG Och här har Egyptens gräshoppor varit framme dvs Mor, Far och bror som hade ringt två timmar tidigare... Vi åker från Vås snart ... du kan väl fixa ihop något. /Enis S V E S K ? ? ? Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Geng Kha le Gung på det lokala haket. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 S V E S K ? ? ? Tja uppfunnen av en Svensk publicerad i Allt om Mat 1976 Men säkerligen inspiration från världens alla hörn då skaparen jobbade med flygfrakt /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Tja uppfunnen av en Svensk publicerad i Allt om Mat 1976 Men säkerligen inspiration från världens alla hörn då skaparen jobbade med flygfrakt FESTFR~1.JPG /Enis Nä...är den inte en minst 600 år gammal maträtt, så är den inte en klassiker... ( Tacka vet jag svensk korv, hamburgare, pizza och annan äkta vara...) Mvh. borje 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Frukost ett hårdkokt ägg, lunch Jägarbiff med gräddsvampsås och sallad, middagen bestod av scrambled egg med bacon och broccoli.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Vi blev hungriga och fixade en "nattamacka". Använde: Vitt bröd, hemgjorda hamburgare, bacon och stekta ägg som pålägg! Mums! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Pannbiff med sedvanliga tillbehör.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Börjar få humbug på sallad, så idag två stekta ägg, lte bacon, plus lite kycklingsfile.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Frugan har gjort någon slags chilli röra med fisk. Vet inte om jag törs smaka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Gräsänklingsmat på landet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Tja uppfunnen av en Svensk publicerad i Allt om Mat 1976 Men säkerligen inspiration från världens alla hörn då skaparen jobbade med flygfrakt FESTFR~1.JPG /Enis He he he man blev änna sentimental av den receptbilden som måste varit från 70-talet.. Vill minnas att morsan hade ett sådant receptblad också och jag minns när jag åt Flygande Jacob första gången.. Vilken smaksensation det var.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 (ändrad) Hikkori marinerad fuskgrillad fläskfile med klyftisar, vitlökssmör med lite grönt fick det bli till middag.. FF Ändrades Juni 14, 2013 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Börjar få humbug på sallad, så idag två stekta ägg, lte bacon, plus lite kycklingsfile.... De där va en riktig LCHF-lunch, så nu käkar vi samma diet vännen. Ingen jäkla potatis, ris, frukt eller bröd... Men de ger snabbt avsevärda resultat Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Gick förbi Fiskdisken i affären idag. Kunde inte låta bli några fiskar som låg där! In i ugnen tillsammans med Smör, Gräslök och naturligtvis Grädde! Färdiga resultatet! Serveras med dillkokt färskpotatis. Tvättad, skrapad, men inte polerad (någon måtta på tokigheterna får det vara) Börjar med att rensa fisken Sen är det bara att lägga upp potatisen och hälla över lite av gräddsåsen. :nyam: Mätt och belåten ska jag nu åka till jobbet. Gubbens kommentar var "jaså, så man ska bli intelligent nu??? " Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Gick förbi Fiskdisken i affären idag. Kunde inte låta bli några fiskar som låg där! Mat 004.jpg In i ugnen tillsammans med Smör, Gräslök och naturligtvis Grädde! Mat 007.jpg Färdiga resultatet! Mat 010.jpg Serveras med dillkokt färskpotatis. Tvättad, skrapad, men inte polerad (någon måtta på tokigheterna får det vara) Mat 008.jpg Börjar med att rensa fisken Mat 011.jpg Sen är det bara att lägga upp potatisen och hälla över lite av gräddsåsen. :nyam: Mat 012.jpg Mätt och belåten ska jag nu åka till jobbet. Gubbens kommentar var "jaså, så man ska bli intelligent nu??? " Ahh the queen of fish. Röding... Förr när jag tokfiskade så var det kutym att åt man Röding som dog för mer än 10 minuter sen, så var det gammelfisk... hehe Så fort fisken var ur sjön så rensades den och saltades lätt, sen virade man in den i folie å slängde den på elden i 2-4 minuter.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Hmm.. Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Ahh the queen of fish. Röding... Förr när jag tokfiskade så var det kutym att åt man Röding som dog för mer än 10 minuter sen, så var det gammelfisk... hehe Så fort fisken var ur sjön så rensades den och saltades lätt, sen virade man in den i folie å slängde den på elden i 2-4 minuter.. Det är många år sedan jag fiskade röding, men de var små fina fasta. Har var grymt besviken de gånger jag köpt hos fiskhandlaren, stora och sladdriga firrar... Jo, jag vet de är odlade, men nja, är nog tvungen att dra de själv, innan jag tycker de är röding... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 14, 2013 Dela Inlagd Juni 14, 2013 Dagens kvällsmat, från början Hacka chilli, vitlök, gullök fint Svetta lökhakket lite lagom i med köttfärsen å bryn den svagt I med tomater från burk, här var det körsbärstomater Vita bönor från Heinz kidney och nån annan böna åkte med idag Blanda runt lite försiktigt Å vips så va chillieconcarnen färdig äts helst med lite rostbröd för att lindra den värsta hettan Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu