Kenneth4618 Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Nyvaken och får reda på att jag får äta ensam! Igen lust att stå i köket någon längre stund idag. Vid inventeringen hittar jag resterna av fläskköttet, svampstuvningen och några vitlökar. Hackar köttet och tillsammans med svampstuvningen får det puttra i lite kokosmjölk (finns alltid hemma!). Tillsätter lite mera kryddor! Mat 003.jpg Skalar och delar på vitlöksklyftorna som sedan får steka i smör till de blir mjuka Mat 002.jpg Serveras tillsammans med Spagetti och serveras med riven Parmersanost och den grovhackade stekta vitlöken! :nyam: Mat 006.jpg Och du Odin! Nu använder jag färskriven ost! Mat 005.jpg Vad Gubben får äta då han dyker upp här hemma Pyttipanna med stekt vitlök, stekta ägg och rödbetor! Har du provat ostronsås? En härlig krydda till mycket tycker "lilla" jag “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Har du provat ostronsås? En härlig krydda till mycket tycker "lilla" jag Måste ju variera mig! Och gillar att göra egna såser! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 (ändrad) Måste ju variera mig! Och gillar att göra egna såser! Det är en smaksättare ungefär som fisksås. Har du provat den? Ändrades Juni 12, 2013 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Det är en smaksättare ungefär som fisksås. Har du provat den? Ja, tycker den är god i rätt maträtt! Får sen när jag får ars...et ur vagnen och inköper den Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Tååårtan: Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Blev glad när jag kom hem från jobbet idag. Frugan hade fixat till lite gott. Grabben redo! Så gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Tååårtan: P1010857.JPG Dotter / son ? Stort grattis ! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 dagens lunch blev stekt färskpotatis, rökt skinka, gul lök o ett par ägg...fantastiskt enkelt o gott!! till kvällsmat lillördag o allt blev det en chiabatta med cambozola,parmaskinka,soltorkade tomater o ruccola...frugan bytte ut cambozolan mot en god brie....fantastiskt gott med ett glas rött till!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Nyvaken och får reda på att jag får äta ensam! Igen lust att stå i köket någon längre stund idag. ....................... Vad Gubben får äta då han dyker upp här hemma Pyttipanna med stekt vitlök, stekta ägg och rödbetor! Gubben fick sin mat han också! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 (ändrad) JiveKöper du inte jorven på Naklua, den tyska korvtillverkaren som ligger ca 4-500 meter efter rondellen på vänster sida nästan precis på krönet av backen. Säljer nått som dom kallar för Engelsk korv, den var väldigt bra tycker jag. BeLucky heter butiken ,dom har 100 tals produkter imp kött, ostar ,korvar på längden och tvären ,pålägg bla ,ligger på vänster sida strax efter nya infarten till max New house Den korven som varit närmast smaken till falukorv som jag smakat är nog fleischwurst ,en bild på den korven du brukar köpa Jive kan du lägga in här så man vet hur den ser ut https://m.facebook.com/pages/S-S-Sausage-Belucky-Pattaya/195668440469058?id=195668440469058&_rdr Ändrades Juni 12, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Det är en smaksättare ungefär som fisksås. Har du provat den? Håller helt med dig. Denna "fisksås" dvs oystersauce, är väldens bästa. Investera lite Bathar i den och gör en "nam prik". Jag lovar, änglarna sjunger ikapp. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 BeLucky heter butiken ,dom har 100 tals produkter imp kött, ostar ,korvar på längden och tvären ,pålägg bla ,ligger på vänster sida strax efter nya infarten till max New house Den korven som varit närmast smaken till falukorv som jag smakat är nog fleischwurst ,en bild på den korven du brukar köpa Jive kan du lägga in här så man vet hur den ser ut https://m.facebook.com/pages/S-S-Sausage-Belucky-Pattaya/195668440469058?id=195668440469058&_rdr Hej 33:an! Den korven vi köper på Foodland heter, som du säger, Fleischwurst och är något lite kryddigare än svensk falukorv, men annars ganska lika. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Dotter / son ? Stort grattis ! Mvh. borje222 Nej. Grannens son. Dessutom fyllde hans dotter 20 år samma dag (tjejen i vit topp) Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Idag blir det majskycklingfile med äppelsallad och röra jag glömt namnet på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Favorit i repris. Stuvad blomkål med kabanoss. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Två stekta ägg, plus grönsallad. Men var tvungen att prova en kyckling baguette på dagen som ja dela med Pen....den var görr god.. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Ja, idag var hela familjen ledig, och ungarna ville göra pizza, och enbart för att reta Odin, blev det en bildserie... 1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG Mvh. borje222 Du kan aldrig reta mej med Pizza, jag älskar pizza. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 (ändrad) Två stekta ägg, plus grönsallad. Men var tvungen att prova en kyckling baguette på dagen som ja dela med Khan....den var görr god.. Du skrev du fel igen Maitan... stressigt att nyöppna butiken Om man skulle ta sig en avstickare för en baugette /enis Ändrades Juni 13, 2013 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Du skrev du fel igen Maitan... stressigt att nyöppna butiken Om man skulle ta sig en avstickare för en baugette /enis Hahahahahahahahahah du är allt för gooooooooooooo...... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Snart flyger en riktigt svensk klassiker in ugnen "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Kyckling i ugn med ris och massor av currysås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Snart flyger en riktigt svensk klassiker in ugnenImageUploadedByMaipenrai1371140886.115793.jpg Hm, heter han Jakob? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
striden Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Min arbetskamrat bjöd på matlåda idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Min arbetskamrat bjöd på matlåda idagImageUploadedByTapatalk1371142517.402709.jpg Bytte ni med varandra. och din var full av Plaa Ra /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Klart "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu