Fibromorsa Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Jag tror tyvärr det funkar så i den nya generationen, - Jag tycker om kött...bara man inte dödar djur, eller tillagar på ett äckligt sätt...- Mvh. borje222 Kanske dags att lära den "Nya" generationen lite om livets realiteter. Som att om vi inte håller nere djurstammarna kommer de att bli så många (de förökar sig ganska snabbt) att deras mat inte kommer att räcka till. Och då kommer ALLA djuren att svälta. Det är oftast jägarna som är de största och smartaste djurvännerna! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Dagens lunch dagsfärsk stekt strömming med skirat smör och potatis . Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Middagen blev ostfylld kyckling schnitzel med hollandaisesås Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Idag var grabben kock,blev min favorit köttsappa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Smörstekt strömming med skalad potatis upplagd som mos och rårörda lingon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Idag blev det fläskfilé med gorgonzolasås och inlagd ättiksgurka. Sedan kändes det inte helt fel med en kopp kaffe och en Hennessy medan jag övervakade Bowlerskans biltvätt. Livet är tungt. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Ja gubbs för min del har det ej blevet så mycket ätande under semestern, som ni säkert förstår eftersom inga bilder har lags ut på tråden. Men nu är Ja tillbaka och skall få ordning på detta, så min stora middag idag var två stekta ägg plus en icetea... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Hoppas att Sam Sip Sam blundar nu!!!! Annars så får jag smäll på fingrarna för att jag inte köpt hem "Riktiga Räkor". Till mitt försvar så var ingen affär eller fiskhandlare öppen kl 04:00 på natten! Inatt krävde helt plötsligt Gubben att få Räkmackor efter avslutat arbetspass! Snäll som jag är (blev också sugen på dessa mackor) inventerar jag kylskåp och frys! Hittar bröd bakat uppe i Älvsbyn i Norrbotten (Polarbröd). Duger bra som en start Några färdigkokta ägg en tub med äkta Majonäs och så reservprovianten från frysen Börjar likna något nu! Men något saknas! Just det! Vill testa nya sortimentet från Systemet. Lokalproducerat!! och så den vanliga drycken! Serverat och klart för en utarbetad nattarbetare! Inte så illa heller med en "Nattamacka" för en morsa som behöver äta upp sig några kilon! PS/ Den där Jordgubbsvodkan var ingen höjdare! Rekommenderas INTE! Håller oss i fortsättningen till Ingefärsvodkan./DS Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Hoppas att Sam Sip Sam blundar nu!!!! Annars så får jag smäll på fingrarna för att jag inte köpt hem "Riktiga Räkor". Till mitt försvar så var ingen affär eller fiskhandlare öppen kl 04:00 på natten! Inatt krävde helt plötsligt Gubben att få Räkmackor efter avslutat arbetspass! Snäll som jag är (blev också sugen på dessa mackor) inventerar jag kylskåp och frys! Hittar bröd bakat uppe i Älvsbyn i Norrbotten (Polarbröd). Duger bra som en start Mat 001.jpg Några färdigkokta ägg Mat 003.jpg en tub med äkta Majonäs Mat 002.jpg och så reservprovianten från frysen Mat 006.jpg Börjar likna något nu! Men något saknas! Just det! Vill testa nya sortimentet från Systemet. Lokalproducerat!! Mat 007.jpg och så den vanliga drycken! Mat 010.jpg Serverat och klart för en utarbetad nattarbetare! Mat 009.jpg Inte så illa heller med en "Nattamacka" för en morsa som behöver äta upp sig några kilon! PS/ Den där Jordgubbsvodkan var ingen höjdare! Rekommenderas INTE! Håller oss i fortsättningen till Ingefärsvodkan./DS Du måste ha en jävla gubbe att ligga i, det är inte ofta jag har fått en räkmacka efter ett "arbetspass"! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 . och därmed pasta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Kokade pitepalt med fläsk till detta åt jag lingon sylt och smör dryck mjölk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Italiens meddag blev det ikväll.. Färska torrtelini med skinka och någon italiensk kryddad korv, så påhittiga va vi idag Ids inte ens fota maten idag Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Ids inte ens fota maten idag Inte jag heller . makaroner, bacon och två stekta ägg.. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Du måste ha en jävla gubbe att ligga i, det är inte ofta jag har fått en räkmacka efter ett "arbetspass"! Snacka om att du har "snuskig" fantasi! Du har missat det de flesta här numera känner till! Både Gubben och jag jobbar på nätterna och sover på dagtid! Tror du verkligen att något land står stilla på nätterna eller helgerna. Vem ska då ta hand om de sjuka, eller köra hem alla Fyllskallar från krogen Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Kokade pitepalt med fläsk till detta åt jag lingon sylt och smör dryck mjölk Var är bilden Hade velat se ett foto på den maten, så att jag kunde sitta här och drägla över tangenterna!! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Snacka om att du har "snuskig" fantasi! Du har missat det de flesta här numera känner till! Både Gubben och jag jobbar på nätterna och sover på dagtid! Tror du verkligen att något land står stilla på nätterna eller helgerna. Vem ska då ta hand om de sjuka, eller köra hem alla Fyllskallar från krogen Nja den snuskiga fantasin vet jag inte vart du hittade. Heder åt de som sköter service nattetid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Var är bilden Hade velat se ett foto på den maten, så att jag kunde sitta här och drägla över tangenterna!! Jag håller med. Själv gjorde jag pytt på helgens rester. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Chili och apelsin scampi med couscous, jo man ska inte äta odlade räkor men de är så satans goda att ibland så måste jag. Ja det ser riktigt gott ut. När lagar du nästa gång?? Med vänlig hälsning Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Lite "Vardagsmat" innan jobbet! Gör först egentillagad "Pommes" eller om någon istället vill kalla det klyftpotatis. Tar fram fläskköttet och skivar det. Ska ju stå framme och bli rumstempererade innan stekning. Lite annat som ingår i middagen. och Tar även fram lite Trattisar från frysen och grovhackar den. Efter halva tiden i ugnen tillsätts olja och kryddor till potatisen Gör en stuvning av svampen Steker köttet tillsammans med vitlöken! Samtliga plattor och ugnen är nu upptagna! Ja, det är min mat på fotot och jag åt upp allt! De som såg mig på Träffen kanske inte tror att jag äter ordentligt, men det gör jag! :nyam: Och du Enis! Här har du bildbeviset på att även jag ibland har potatisen för länge i ugnen, men jag skyller på Gubben som kom för sent hem till maten! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Oj Oj det såg verkligen gott ut Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
happyharry Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 En middag i all enkelhet, behöver inte vara krångligare än såhär, morots som tam (5 chilis är min styrka 7 eller 8 om frugan ska ha bara till sig själv) och lite kött. På frugans tallrik (syns ej på bild) var det väl minst 500g ris som vanligt. Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 dagens o morgondagens lunch o även matlåda till frugan är torskfilé med pepparrotscream fraiche o tomat, serveras med dillkokt färskpotatis.fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Blev en böngryta, med svamp,kött,korv och lite grönt. En "pytt i panna", utan potatis. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Snabbmat ala Henke! Ungsbakad korv med senap, lök och ost. Till det råstekt potatis. Fantastiskt gått!!! Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Äntligen fick jag oskalad potatis till min halstrade lax. Såsen i skål. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu