mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 När alla vännerna gått hem och familjen sover sött... Kvällsvickning... "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 När alla vännerna gått hem och familjen sover sött... Kvällsvickning... MINUS-karma i kubik Och utvisning i minst ett dygn. OSKALAD potatis. FY för den lede. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 MINUS-karma i kubik Och utvisning i minst ett dygn. OSKALAD potatis. FY för den lede. Fortfarande oskalad... Juni till augusti är det kokt oskalad som gäller. Sen framåt hösten är det tid att skala, göra mos, friteringar, ungsbakningar och gratänger mm. Färskpotatis är en delikatess som avnjuts naturell.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Jag håller inte med dej Mbfpk. Jag skrapar alltid min färskpotatis iaf. om jag ska dill-koka den, annars tar inte pluggen upp nån dillsmak ju... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Jag håller inte med dej Mbfpk. Jag skrapar alltid min färskpotatis iaf. om jag ska dill-koka den, annars tar inte pluggen upp nån dillsmak ju... Skrapa, rulla eller borsta tills jorden är borta räcker bra. Jag rullar den rejält i ljummet vatten i diskhon tills all jord är borta. Gårdagens kok: Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Dagens lunch: Lemongrass chicken hos Lanterna restaurang i Nha Trang Lite glass till efterrätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Gratang med skinka och lite gront Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Fortfarande oskalad... Juni till augusti är det kokt oskalad som gäller. Sen framåt hösten är det tid att skala, göra mos, friteringar, ungsbakningar och gratänger mm. Färskpotatis är en delikatess som avnjuts naturell.. Med vänlig hälsning, Bläääääääääääääääääääääääääääääääääää usch he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Idag bjöds det på kåldolmar i det Bowlerska hemmet. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Idag bjöds det på kåldolmar i det Bowlerska hemmet. IMG_0002.JPG Såg supersmaskigt ut och fina plugg "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Står & kokar några kåtkulor! Så idag blir det tunnbrödsrullar med ,räkor,äggröra,stenbitsrom,skivad färskpotatis & rölök!MUMS Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
striden Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Frugan stod för kökskonsterna idag. Kycklingfilé som skars i skivor, bankades ut, fylldes med en ostbit, rullads ihop som en rullad, panerades och friterades. Till detta en sås på riven gurka, gräddfil, dill och kryddor. Det enda jag bidrog till vad att fixa klyftisarna och äta upp maten... Supergott. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
striden Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Smörjt kråset på Baan Thai. Striden? /Enis blev ganska lugn tillställning för min del Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Frugan stod för kökskonsterna idag. bild (210).JPG Kycklingfilé som skars i skivor, bankades ut, fylldes med en ostbit, rullads ihop som en rullad, panerades och friterades. Till detta en sås på riven gurka, gräddfil, dill och kryddor. Det enda jag bidrog till vad att fixa klyftisarna och äta upp maten... Supergott. /Enis Nu är jag riktigt förvånad! Vidbrända klyftpotatisar. Varit lite för länge i ugnen Eller på för hög värme Inte något jag förväntade mig av dig!!! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Nu är jag riktigt förvånad! Vidbrända klyftpotatisar. Varit lite för länge i ugnen Eller på för hög värme Inte något jag förväntade mig av dig!!! De är inte vidbrända de är gyllenbruna... Smakade förträffligt oavsett vilken färg man anser de har... Om man uttrycker sig lite försiktigt så var väl både jag och frugan lite stingsliga ... så jag skickade in plåten i ugnen å sedan höll jag mig undan ett bra tag. /Enis /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 De är inte vidbrända de är gyllenbruna... Smakade förträffligt oavsett vilken färg man anser de har... Om man uttrycker sig lite försiktigt så var väl både jag och frugan lite stingsliga ... så jag skickade in plåten i ugnen å sedan höll jag mig undan ett bra tag. /Enis /Enis Undrade bara! Annars så är det oftast jag som brukar lyckas få den färgen på klyftorna. Fast de gångerna visar jag ingen bild på dom här !! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Chili och apelsin scampi med couscous, jo man ska inte äta odlade räkor men de är så satans goda att ibland så måste jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
happyharry Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Middag hos oss ikväll, finger licking good är ett uttryck som passar här. Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Idag blev det korv och potatis. Till smeten blev det högrev och bacon, en variant på chorizo. Kryddblandningen och buljongen kördes i beredaren, blandades med smeten. Det underlättar betydligt om man är två, även vid korvstoppning... Frugan hade lite problem i början att dra på skinnet, men sen kom gamla takter tillbaka... Låt gärna korven vila i kylen över natten, så "sätter" den sig. Ja, det blev mat idag också... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 När man rest i 50 mil efter Stockholmsträffen bakfull som ett ägg blev det bara ngt enkelt. En Chorizo och en Ostkabanoss med bröd och Johnnys grilldressing... Dock var det korv av högsta kvalitet med 95% kötthalt.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 (ändrad) Min dotter kom hem och dömde ut min mat... - för tusan du har ju stoppat kött i tarmar - , - Herregud så äckligt...- Varpå hon for iväg till vårt lokala ICA och köpte "riktig" mat... Ja, vissa saker har jag uppenbarligen missat i hennes uppfostran... Mvh. borje222 Ändrades Juni 9, 2013 av borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Min dotter kom hem och dömde ut min mat... - för tusan du har ju stoppat kött i tarmar - , - Herregud så äckligt...- Varpå hon for iväg till vårt lokala ICA och köpte "riktig" mat... Ja, vissa saker har jag uppenbarligen missat i hennes uppfostran... DSC07885.JPG DSC07886.JPG Mvh. borje222 Otacksamma unge... När hon har en far som verkligen vet vad mat är å så vet hon inte vad som är bäst för henne... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Som vanligt brukar jag först kolla i kylskåpet innan jag åker och handlar. Hittade lite färdigkokt potatis, lök, en liten bit Kassler och lite annat där. Efter en snabb tur till Coop:en där jag inhandlade denna korv (för att retas med en viss peson) började jag förbereda middagen. Det är visst något som saknas! Så där ja, lite "smaksättare" behövs också, då "Gubben" gillar sin mat "Pet mak mak". Först steker jag löken och chili sedan potatisen i omgångar och sist korv och kassler Tillbaka med allt i stekpannan får att efterstekas Under tiden tar jag fram som ska i stekpannan strax före serveringen Glömsk som jag är glömde jag att köpa hem mer Smör, men det vi hade hemma räckte precis till dagens matlagning. Dags att äta! :nyam: Blev inte "Pet Mak Mak", men ändå lite mer sting i Pytten än i den "vanliga" varianten. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Otacksamma unge... När hon har en far som verkligen vet vad mat är å så vet hon inte vad som är bäst för henne... Jag tror tyvärr det funkar så i den nya generationen, - Jag tycker om kött...bara man inte dödar djur, eller tillagar på ett äckligt sätt...- Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu