ola med b Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 baguette med gravlaxröra..fantastiskt gott med ett glas rosé eller 2!! Ja det låter faktiskt fantastiskt gott Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 Blev sugen på detta och besökte vår lokala kötthandlare som tur är får de precis plats i stekpannan nu börjar det likna något serveras naturligtvis tillsammans med färskpotatis kokt i dill Notera antalet potatisar. Tror att jag t.o.m. slår FF idag! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 Grillade fläskfilé till detta stekt potatis och sallad dryck Loka nu är det snart fotboll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 En nationalrätt på Sveriges nationaldag. Först kokades färskpotatisen Mat 001.jpg sedan var det bara att ta fram allt annat till middagen. Mat 006.jpg dags att äta :nyam: Mat 007.jpg serveras naturligtvis tillsammans med. Mat 003.jpg och Mat 002.jpg Nubbe till maten gör det omöjligt för mig att ansluta mig till killarna och deras damer i Hemfosa! Vid närmare granskning av detta inlägg, upptäcker jag att Gubben kom med på sista bilden. Han står där han hör hemma, nämligen vid diskbänken! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 Idag var det pasta beställt...Så det fick bli lite Cannelloni på färsk pasta, med kalvfärs, tomatsås på svenska tomater, och med både mozzarella och pecorino ost. Först vill jag börja med att idi*tförklara alla TV-kockar, som krånglar till pasta-tillverkningen...Det är faktiskt väldigt enkelt att göra egen pasta! De flesta har nog en matberedare, sätt i kniven i den, blanda i mjöl, (jag brukar använda 50/50, durum / vetemjöl, får man inte tag på durum, funkar det med enbart vetemjöl). ägg (både gulan och vitan), lite olja, och ev. lite vatten... Kör några sekunder, tills det ser ut som blött ströbröd, pressa ihop till en deg, (denna pressade jag ihop med vänsterhanden, medan jag fotade...) Enkelt! Låt degen vila, gärna ett dygn i kylen. Nu har jag en pastamaskin, men funkar bra med en vanlig kavel, dock är degen ganska hård... Sedan är det bara att välja vilken sorts pasta man vill göra, och koka i några minuter...Har man provat att göra egen är man fast! Ja, det blev mat idag också... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 Blandat från grillen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 Idag var det pasta beställt...Så det fick bli lite Cannelloni på färsk pasta, med kalvfärs, tomatsås på svenska tomater, och med både mozzarella och pecorino ost. Först vill jag börja med att idi*tförklara alla TV-kockar, som krånglar till pasta-tillverkningen...Det är faktiskt väldigt enkelt att göra egen pasta! De flesta har nog en matberedare, sätt i kniven i den, blanda i mjöl, (jag brukar använda 50/50, durum / vetemjöl, får man inte tag på durum, funkar det med enbart vetemjöl). ägg (både gulan och vitan), lite olja, och ev. lite vatten... Kör några sekunder, tills det ser ut som blött ströbröd, pressa ihop till en deg, (denna pressade jag ihop med vänsterhanden, medan jag fotade...) Enkelt! Låt degen vila, gärna ett dygn i kylen. 1.JPG2.JPG3.JPG Nu har jag en pastamaskin, men funkar bra med en vanlig kavel, dock är degen ganska hård... Sedan är det bara att välja vilken sorts pasta man vill göra, och koka i några minuter...Har man provat att göra egen är man fast! 4.JPG5.JPG6.JPG Ja, det blev mat idag också... 7.JPG Mvh. borje222 Ser underbart gott ut,gillar verkligen din matlagning! Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 (ändrad) Ser underbart gott ut,gillar verkligen din matlagning! De gör jag åxå... Jag har smakat lite i kanten på vrångpittens mat... Å den är fantastisk... Å det är han åxå, by the way.. Ändrades Juni 7, 2013 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 De gör jag åxå... Jag har smakat lite i kanten på vrångpittens mat... Å den är fantastisk... Å det är han åxå, by the way.. Ha, ha...Stor, fet och ful, är vanligt...men vrångpitt var nytt...Älskar smickrande epitet! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 Ha, ha...Stor, fet och ful, är vanligt...men vrångpitt var nytt...Älskar smickrande epitet! Mvh. borje222 Kommer du i morron sötnos?? PLZ... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 Strömming på Thai vis gott dock lite starkt Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 Ikväll blev det en liten supé och det blev den gamla vanliga kampen mellan gottegrisen och snålvargen. Tyvarr så blev det inköpt tonfisk på burk på grund av jämforpriset per kilogram . Tonfisk med potatismos och hollandaisesås . "mums" Tyvärr så är det Thailandsrelaterat då det stog tillverkat i Thailand på burken nåja bättre lycka nästa gång. ;-) Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Idag serverade Bowlerskan sin fantastiskt goda kalops. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Det blev en pizza igen till lunch. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Japp detta blev min middag idag, hoppas man blir en kul typ...hahhahahahash Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Japp detta blev min middag idag, hoppas man blir en kul typ...hahhahahahash De där blåa piller måste vara för bättre matsmältning eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
striden Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Blev en grillbuffe idag... Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Vadå åt, vi dricker oss mätta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Matjessill med potäter och gräddfil,ingen bild men det finns säkert någon fin på det om du googlar lite Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 ImageUploadedByTapatalk1370713089.947853.jpg Smörjt kråset på Baan Thai. Striden? /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 sooooomtaaaaam Khraaaaap /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Nu ska det bli reker. Dom är märkliga de här thailändarna Dom drar sig inte för att bjuda ut damer mot betalning. Inte ens i fiskdisken på Makro Men som alla tjiländska tjejer är dom ju läckra Jag tog för mig några stycken och tog hem dem och brassade på ordentlig Men kolla ! några mackor blev det Ni har hört om stockholmaren som var i Göteborg och skulle köpa räkor ? Han stegade in i en butik och sa. - Har ni reker. - Reker ? - Jaa, såna man eter. - MANETER ?? Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Nu ska det bli reker. Dom är märkliga de här thailändarna Dom drar sig inte för att bjuda ut damer mot betalning. Inte ens i fiskdisken på Makro IMG_0412.jpg Men som alla tjiländska tjejer är dom ju läckra IMG_0414.jpg Jag tog för mig några stycken och tog hem dem och brassade på ordentlig DSCF2752.jpg Men kolla ! några mackor blev det DSCF2754.jpg Ni har hört om stockholmaren som var i Göteborg och skulle köpa räkor ? Han stegade in i en butik och sa. - Har ni reker. - Reker ? - Jaa, såna man eter. - MANETER ?? Tjena! I fångstnätet vid räkfiske hördes detta rop utanför Smögen: Jej är en hummer,släpp ut mig ur nätet,skrek den Norska räkan förtvivlat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu