ellim63 Inlagd Juni 1, 2013 Dela Inlagd Juni 1, 2013 det är mkt nu men igår kväll blev det räkor med tillbehör i trädgården... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 1, 2013 Dela Inlagd Juni 1, 2013 det är mkt nu men igår kväll blev det räkor med tillbehör i trädgården... maj-juni 009.JPG nu blev det nåt knas... tredje bilden var årets första frukost på uteplatsen, o fjärde bilden visar lite grillad entrecote med goda såser o färskpotatis.fantastiskt gott alltihopa!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Söndags mat vart. Kalvfile med råstekt potatis och vitlöks smör. Kanon gott Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 (ändrad) Inte dagens, men gårdagens vardagsmiddag. Enkel husmanskost ! och självklart använder jag för att stuva makaronerna. Klart att äta innan jobbet! Ändrades Juni 2, 2013 av Fibromorsa Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Söndagsfrulle falukorvsmacka & 1 kopp svart mums! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Dags att börja planera nästa veckas luncher Måndag Skomakarlåda serveras med bacon och purjolöksky samt hemlagad potatismos. på Cupico eller Strömming med skirat smör och lingon på Börjes Tisdag Stekt fläsk serveras med raggmunk samt lingon. på Cupido eller Stekt fläsk med löksås på Börjes Onsdag Fläsklägg med rotmos och senapscreme på Börjes eller Kroppkakor med smält smör och lingonsylt på Wallins eller Husets Wallenbergare serverad med gräddsås, potatispuré, gröna ärtor och rårörda lingon på Villa Romana Torsdag Partydag Fredag (ledig dag men man kan ju bli hungrig) Wienerschnitzel serveras med rödvinsås samt stekt potatis. på Cupido “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Mitt förslag : Måndag : Cupido Tisdag : Cupidio Onsdag : Villa Romana Torsdag : OK Fredag : Cupido Fråga : Var finns Cupido ? Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Mitt förslag : Måndag : Cupido Tisdag : Cupidio Onsdag : Villa Romana Torsdag : OK Fredag : Cupido Fråga : Var finns Cupido ? Cupido ligger i Forumgallerian i Uppsala och dom kör buffé = ät till du stupar “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Inget på hela dagen, kan bara säga en massa kaffe och 5 små Chang.. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 En bakfyllepizza! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 En bakfyllepizza!image.jpg Nu blev jag avis. har inte ätit köpepizza på jättelänge "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 En bakfyllepizza!image.jpg Nu blev jag avis..har inte varit bakis på jättelänge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Fläskfilé bla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Ofta är det enklaste det godaste... Hemma rökt böckling, på lite hårdbröd...Svårslaget... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Fläskfilé bla Hahahahahahahah snälla kom ner snart så vi kan bara äta göööööööööttttttttttttt... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Jag käkade nåt jäkla roligt i veckan på Rosen Maria, De va nån Österrikisk rätt med kokt nöt. Men det intressanta var tillbehöret... Pepparotsblandat Äppelmos... Kanon supergott.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Jag käkade nåt jäkla roligt i veckan på Rosen Maria, De va nån Österrikisk rätt med kokt nöt. Men det intressanta var tillbehöret... Pepparotsblandat Äppelmos... Kanon supergott.. Kan jag tänka mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 I lördags vart det grillat hemma hos Henry & Eva långt ute på Tyresö i deras fantastiska hus med sjötomt... Underbart vacker utsikt och ett fantastiskt välkomnande värdskap i deras idyll.... Det bjöds på grillad karré och en fantastisk Chorizo med färskpotatis och grillad sparris... Det är nog en del på MPR som vet vilka Henry & Eva är.. De brukar spendera flera månader i Jomtien varje år... De var snälla nog att husera två dårar som mig och PeterDahlin över natten eftersom vi skulle kolla på Kiss. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Lite vardagsmat så här i början av helgen! Först det viktigaste Mat 002.jpg Förbereder maten. Mat 003.jpg och självklart även potatisrätterna Mat 004.jpg Mat 005.jpg Sedan äggen Mat 008.jpg Hinner inte fotografera under tiden jag har flera stekpannor i gång på spisen. Men här är det färdiga resultatet. Mat 006.jpg Klart att äta innan jag kör till nattens jobb. Mat 007.jpg Det är inte utan att man är lite stolt över att vi levererar råvarorna till Sorundas korv... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Mor, Far och bror ringde.. nu åker vi i från Hudik. kan vi få käk om ca en och en halv timme... Ok inventera frys, kyl och skafferi... Whiskeybarbecue ugnsgrillad kycklingklubba, ris med en chilibea samt lite kaninfoder blev det. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 Ett svep av de senaste dagarnas matintag. Hemgjord variant av Papaya-sallad som funkade bra men saknade krabba. Pad Ka Praow på Khay Dee. Nam Tok Nuea på Khay Dee. BBQ hemma på balkongen med egentillverkat chilismör. Hemlagad Laab Moo och sticky rice, så mycket att jag kan äta i flera dagar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 (ändrad) Idag blev det pizzeriabesök. Pizzeria Montovana vid Årsta Torg. En liten hål i väggen pizzeria som lyckas leverera välsmakande pizzor som inte dryper av fett. Tillagas av två tystlåtna bröder från Uzbekistan eller liknande. F.ö. inspelningsplats för pizzerian i ngn av filmerna i millenniumtriologin. En multo carne och en quatro blev det denna gång. Hemmavid blev det sen chickenbits ( halvfabrikat) med hemstampad potatismos. Med vänlig hälsning, Ändrades Juni 2, 2013 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micke12 Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 va smaskens jag ser att ni äter hoppas ni får en fin afton med mätt i magen. Micke 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 I lördags vart det grillat hemma hos Henry & Eva långt ute på Tyresö i deras fantastiska hus med sjötomt... Underbart vacker utsikt och ett fantastiskt välkomnande värdskap i deras idyll.... Det bjöds på grillad karré och en fantastisk Chorizo med färskpotatis och grillad sparris... Det är nog en del på MPR som vet vilka Henry & Eva är.. De brukar spendera flera månader i Jomtien varje år... De var snälla nog att husera två dårar som mig och PeterDahlin över natten eftersom vi skulle kolla på Kiss. Ja då var ni inte så långt i från mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Juni 2, 2013 Dela Inlagd Juni 2, 2013 (ändrad) Idag blev det en ny maträtt delvis innehållande rester från igår. Tar fram från kylskåpet. och Lite mer fläsk vill jag ha också Steker upp fläsket med lite hackad lök Sedan i med allt i en ugnsform Vispar ihop en äggstanning och det häller över i formen! In i ugnen i 225 g i 45 min. Resultatet Nu ska jag troligtvis klara mig under nattens arbete utan att svälta! Och ja "Kötthandlarn", fläsket är från Sorunda! Ändrades Juni 2, 2013 av Fibromorsa Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu