Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Jag var på Orientlivs som ligger vid Willys Alekärrsgatan i Gamlestaden.  Där köpte jag morgondagens långkok.

Oxsvans givetvis.  55kr kilot. Som hittat.   En rolig sak noterade jag där.

Dom sålde hel fryst kanin. 60kr kilot.  Jag ska bannemig köpa en nu på söndag och prova tillaga den. Jag ska prova ett recept jag hittade.

http://www.spisa.nu/3.10311/recept/kanin-eller-hare-i-ugn/

Såg smarrigt ut.

Dela på andra sajter

Jag var på Orientlivs som ligger vid Willys Alekärrsgatan i Gamlestaden.  Där köpte jag morgondagens långkok.

Oxsvans givetvis.  55kr kilot. Som hittat.   En rolig sak noterade jag där.

Dom sålde hel fryst kanin. 60kr kilot.  Jag ska bannemig köpa en nu på söndag och prova tillaga den. Jag ska prova ett recept jag hittade.

http://www.spisa.nu/3.10311/recept/kanin-eller-hare-i-ugn/

Såg smarrigt ut.

Ja vad vet jag arma sate, men är inte Kanin ungefär som Hare?

Isf. så är det ju jäkligt gott.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Kanin som lite åt kycklinghållet ,,,,Hare kraftig viltsmak, Kanongott båda två. Men mors hargryta aghh slår det mesta i matväg.

Dela på andra sajter

Same same, de få ggr. man kommer över delikatesserna, kanin är kanske lite ljusare i köttet, som jag minns det, ( är nog 20 år sedan sist..)

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Kanin som lite åt kycklinghållet ,,,,Hare kraftig viltsmak, Kanongott båda två. Men mors hargryta aghh slår det mesta i matväg.

Nja. vi pratar rött kött, har aldrig varit "kycklingsmak" på de kaniner jag ätit, iofs inga ungdjur heller...( men de blir väl inte så gamla..? )

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Nja. vi pratar rött kött, har aldrig varit "kycklingsmak" på de kaniner jag ätit, iofs inga ungdjur heller...( men de blir väl inte så gamla..? )

Mvh. borje222

Kanin har jag käkat men aldrig tillagad själv  hare däremot har jag gjort ,

och då använt enbär som krydda och självklart (för mej) grädde bidde skitgött.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Mvh. borje222

Där håller jag inte med ,rött kött kanin nej. Kycklingsmak skrev jag inte, men mot kyckling hållet skrev jag (vitt kött liknande kyckling). Själv är man uppfödd på kanin hare o fasan ,

Dela på andra sajter

Där håller jag inte med ,rött kött kanin nej. Kycklingsmak skrev jag inte, men mot kyckling hållet skrev jag (vitt kött liknande kyckling). Själv är man uppfödd på kanin hare o fasan ,

Jag är långt ifrån någon expert här... men det jag fått levererar / köpt för dyra pengar, kanin  alt. hare, har varit mycket snarligt...

I båda fallen varit tveklöst rött kött...möjligt man är lurad som vanligt...

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Jag är långt ifrån någon expert här... men det jag fått levererar / köpt för dyra pengar, kanin  alt. hare, har varit mycket snarligt...

I båda fallen varit tveklöst rött kött...möjligt man är lurad som vanligt...

Mvh. borje222

Stor skillnad både i smak och utseende. :thumbsup:  

Dela på andra sajter

Stor skillnad både i smak och utseende. :thumbsup:  

Ja du ser, redan på den tiden lurades man med innehålls förteckningen vad som var vad. Roligt ändå man får lära sig något!

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Guest jlh66

Det var inget smart drag av mig att gå igenom det jag missat i denna tråd nu vid denna tidpunkt. Fasen va gott ni äter runt om i stugorna. Nu är jag nästan tvungen att gå ut o kolla vad man kan hitta i kylen för att stoppa dom värsta begären :crazy: Men detta är egentligen helt fel tid på dygnet för en gubbe i min size att gå till kylskåpet. Men jag är en mycket svag människa och måste ge efter för det begär som alla dessa foton på god mat framkallar :nyam:

Ändrades av jlh66
Dela på andra sajter

Ja, det blev mycket prat...Så jag är väl tvungen att slänga in lite mat också.

Blev lite enkel pasta i kväll.

post-7126-0-49551400-1369431662_thumb.jp

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Blev en enkel sallad

Ost, rödlök, tomater och olivolja hade tyvärr slut på oliver

post-3485-0-54179800-1369432386_thumb.jp

Men kolla här.....jag äter ju Bääääääääää

post-3485-0-03861900-1369432391_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Körde egenlagad kanin minst två gånger på kanarieholmarna. Spanska är väl typ mitt 4:e språk.

Jättefina ljusa köttbitar under 5 euro kilot.

Det var gott!!

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Foo

En öl på pärlan ;) trevligt ställe

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Buffé på Atrium, Landmark med allt för mycket god mat och ett drick så mycket du kan paket.

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Postade en bild

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Igår var det dags för den första dörj makrillen, stor och fin fylld med rom och mjölke, vi smörstekte hela pannor med saltad och pepprad file, rom och mjölke som fick en gyllenbrunfärg, vi frossade i detta tillsammans med råstekt potatis och klibbris, grönsaker och bröd, detta med årets första egen fångade makrill är något speciellt i Bohuslän, grannen var också ute och fixade middagen.

Med vänlig hälsning isan lover

Dela på andra sajter

Det blev ett par mackor med stekt ägg o en kopp jawa till frukost..

post-5021-0-39960700-1369479020_thumb.jp

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Tjena!

Igår var det en ny Fredagskväll på den Thailändska landsbygden. Vad ska det bli att äta denna afton?

Först inhandlades en benfri kotlettrad av vår lokala slaktare så färsk så den nästan nöffar fortfarande , läggs i frysen ett par timmar.enklare att skära tunna skivor. 1.5kg för 185 Baht.

post-8709-0-48109700-1369479393.jpg

Skivat ock klart.

post-8709-0-29711400-1369479719.jpg

Nu var det dax för ägg och ströbröd. Jag gillar att krydda äggblandningen med mycket

citron eller lime samt en redig klick med senap plus salt,peppar,aromat m.m

post-8709-0-14287000-1369479900.jpg

Steks på svag värme...gyllenbruna. Men ett jävla gegg och klabb med ägg och ströbrödet.

post-8709-0-00786400-1369480039.jpg

det tar sig...tur man har kök utomhus.

post-8709-0-11403700-1369480143.jpg

Vad blir det till slut?

post-8709-0-66808900-1369480295.jpg

Fredagskväll på den Thailändska landsbygden serverades det lätt senap och lökstekta

plugg. Panerad Schnitzel. Bea modell halvfabrikat. Som vanligt dracks det kalla Chang till

denna rätt. Resten av Schnitzlarna åkte direkt ner i frysen utan att passera GÅ!

post-8709-0-29587000-1369480573.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...