stjp8729 Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 (ändrad) Frukost intagen hemma i Bangkok. Omelett med ost, tomat, gullök, morot and chilli. Korv köpt på Tesco (EZ'S Tyskkorv) En click dijon senap (ej på bild, inköpt på Tesco) Ett glas vatten Kostnad: Omelett ca 40 Baht Korv 15 Baht / styck Totalt 85 Baht / per portion Ha en bra helg! Ändrades September 25, 2010 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Thaimat som Lek tillaga, moo med blomkål kanon gött. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Thaimat som Lek tillaga, moo med blomkål kanon gött. Mvh Maitan. Nu vart man sugen på Stuvad Blomkål det får bli Söndagsmiddag tillsammans med stekt kassler o potäter samt mjölk ha det Mait! Mvh Svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Nu vart man sugen på Stuvad Blomkål det får bli Söndagsmiddag tillsammans med stekt kassler o potäter samt mjölk ha det Mait! Mvh Svampen Det där är förbannat gött, glöm ej ta bild på det imorgon. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Inte dagens men gårdagens där det bjöds på en god Tapas buffé. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Är det din tallrik i förgrunden Batleleli? hehe Det såg delikat ut men varför förstöra allt med Heiniken? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Är det din tallrik i förgrunden Batleleli? hehe Det såg delikat ut men varför förstöra allt med Heiniken? Tjena Odin! Jag gillar Heineken, men det bjöds även på andra delikata öl sorter och gott rödvin. Och ikväll blir det att gå på nya tillställningar, det verkar bli en tung helg för huvudet, men en mycket trevlig helg hittills. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 (ändrad) Vad jag åt igår, inte helt fel.. FF Ändrades September 25, 2010 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Jag och Power åt en fin soppa på gethuvud för några dagar sen i South Cotabato Mindanao Philippines Ögonen var riktigt smarriga //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 (ändrad) Igår vart man bjuden på lokal så det blev till förätt gräddstuvad kantarell toast , huvudrätt oxfile med bea och potatismos med hummerbitar i efterätt blev det äppelpaj med vaniljglass och kolasås sedan fick jag fyra flaskor congac med mig hem ja skål då Franske Arne ps idag blir det blodpudding och bacon ds Snåle Arne Ändrades September 25, 2010 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Frukost intagen hemma i Bangkok. Omelett med ost, tomat, gullök, morot and chilli. Korv köpt på Tesco (EZ'S Tyskkorv) En click dijon senap (ej på bild, inköpt på Tesco) Ett glas vatten Kostnad: Omelett ca 40 Baht Korv 15 Baht / styck Totalt 85 Baht / per portion Ha en bra helg! Frukost Tycker det ser lit möcke ut När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Jag och Power åt en fin soppa på gethuvud för några dagar sen i South Cotabato Mindanao Philippines Ögonen var riktigt smarriga //Broskan Ha Ha Ha Power ser inte så hungrig ut he he När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Geng keaw van gai.Smarrigt värre Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Detta blev dages måltid, gick ner utan protest från mig.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Jag och Power åt en fin soppa på gethuvud för några dagar sen i South Cotabato Mindanao Philippines Ögonen var riktigt smarriga //Broskan Broskan och BP på äventyr.. När kommer det uppdateringar i grabbtråden? Saknar skönheterna där.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Två kvällsmackor i sin enkelhet hackad lök, smör, svart trumpetsvamp, trattisar, nymalen salt o peppar frästes på i pannan lite smör på franskbröd, på med svampen å löken, tomater och lagrad ost, cayenne peppar gratinera i ugnen en stund. i bakgrunden lurar en lutare "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 25, 2010 Dela Inlagd September 25, 2010 Två kvällsmackor i sin enkelhet hackad lök, smör, svart trumpetsvamp, trattisar, nymalen salt o peppar frästes på i pannan lite smör på franskbröd, på med svampen å löken, tomater och lagrad ost, cayenne peppar gratinera i ugnen en stund. i bakgrunden lurar en lutare Såg mumsigt ut Fylltratten Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
somsak Inlagd September 26, 2010 Dela Inlagd September 26, 2010 Igår vart man bjuden på lokal så det blev till förätt gräddstuvad kantarell toast , huvudrätt oxfile med bea och potatismos med hummerbitar i efterätt blev det äppelpaj med vaniljglass och kolasås sedan fick jag fyra flaskor congac med mig hem ja skål då Franske Arne ps idag blir det blodpudding och bacon ds Snåle Arne nu blev man avis...själv jobbade jag extra fram till midnatt igår. kan det vara i götlunda du fick en festmåltid?sett att du står där ibland på eftermiddan när jag e på väg hem? fast jag tar igen idag,blev pad gapao me liis och hemlagad vitlöksbröd till frukost med tillhörande öl.inga bilder dock. memma bra men björta bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 26, 2010 Dela Inlagd September 26, 2010 nu blev man avis...själv jobbade jag extra fram till midnatt igår. kan det vara i götlunda du fick en festmåltid?sett att du står där ibland på eftermiddan när jag e på väg hem? fast jag tar igen idag,blev pad gapao me liis och hemlagad vitlöksbröd till frukost med tillhörande öl.inga bilder dock. Det var på restaurang i hufudstaden men idag blir det götlunda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd September 26, 2010 Dela Inlagd September 26, 2010 Till lunch testade jag att micra bacon. Den var rätt mager. Kallad English Bacon 2,5 mm på Villa Market. Körde i micron 3 minuter. Utan mössa. Mössan var för liten, eller tallriken för stor. Sedan lade jag på lite ostskivor och körde 2 minuter till. Sedan toppade jag med Tartarsås. Baconet blev lite torrt på sina ställen, men det var ju magert. Som ni ser blev det en Chang och en liten klar ! Man får ta en liten klar, alla dagar som innehåller ett r i namnet. T.ex. Fredag, lördag eller söndrag Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 26, 2010 Dela Inlagd September 26, 2010 (ändrad) Till lunch testade jag att micra bacon. Den var rätt mager. Kallad English Bacon 2,5 mm på Villa Market. Körde i micron 3 minuter. Utan mössa. Mössan var för liten, eller tallriken för stor. Sedan lade jag på lite ostskivor och körde 2 minuter till. Sedan toppade jag med Tartarsås. Baconet blev lite torrt på sina ställen, men det var ju magert. Som ni ser blev det en Chang och en liten klar ! Man får ta en liten klar, alla dagar som innehåller ett r i namnet. T.ex. Fredag, lördag eller söndrag Kassler kallar vi det för i sverige, rökt benfri kotlettrad är det och inte bacon Ett tips släng ut micron och köp en rediger spis he he:ironi: Kocken Arne Ändrades September 26, 2010 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd September 26, 2010 Dela Inlagd September 26, 2010 Kassler kallar vi det för i sverige, rökt benfri kotlettrad är det och inte bacon Ett tips släng ut micron och köp en rediger spis he he:ironi: Kocken Arne Kan ju stämma. Ser ju ut som en kotlett. Normalt kör jag i stekpanna, men det var ju någon här som försökte lära sig micra. Korv, tror jag det var, så jag skulle testa bacon. Har för mig att det ska bli skapligt, men jag får väl försöka hitta bacon och inte English bacon (kassler) Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd September 26, 2010 Dela Inlagd September 26, 2010 Kan ju stämma. Ser ju ut som en kotlett. Normalt kör jag i stekpanna, men det var ju någon här som försökte lära sig micra. Korv, tror jag det var, så jag skulle testa bacon. Har för mig att det ska bli skapligt, men jag får väl försöka hitta bacon och inte English bacon (kassler) Hittar du inte bacon på Big-C eller Tesco i Hua Hin? Tanten har köpt bacon här i Bangkok på både Tesco och Big-C utan problem. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 26, 2010 Dela Inlagd September 26, 2010 Kan ju stämma. Ser ju ut som en kotlett. Normalt kör jag i stekpanna, men det var ju någon här som försökte lära sig micra. Korv, tror jag det var, så jag skulle testa bacon. Har för mig att det ska bli skapligt, men jag får väl försöka hitta bacon och inte English bacon (kassler) Kassler är gott det också Rökta Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd September 26, 2010 Dela Inlagd September 26, 2010 Hittar du inte bacon på Big-C eller Tesco i Hua Hin? Tanten har köpt bacon här i Bangkok på både Tesco och Big-C utan problem. Ha en bra dag! Jo för tusan. Det finns massor. Inte minst på Villa Market. Kanske 10 sorter. Tesco har också 2-3 sorter. Men man måste ju testa. Det är ju det som är det kuliga med det här livet. Att testa ! Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu