ola med b Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Idag var det tänkt att jag skulle ha gett mig ut och fjällvandra och bestiga en topp(sockertoppen) här utanför byn , men då vädret är mulet och molnen täcker halva berget så skjöt jag upp det tills imorgon. De har lovats finväder här i morgon, så då fick jag laga till lite brunch istället och det satt som en smäck i kistan IMG_1796.JPG Det ser väldigt gott ut Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Songkran Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 (ändrad) Lyxmacka blir det nu med Vodka och Cola light : ) Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2 Ändrades Maj 11, 2013 av Songkran Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 jag vill verkligen rekomendera er att prova det här receptet.fantastiskt gott!!! 4 pers 600 gr Spättafilé 250 gr fryst bladspenat salt & peppar 1 msk pressad citron sås 3 msk Vetemjöl 1 dl vitt vin 1 fiskbuljongs tärning 2½ dl matlagningsgrädde 1 msk smör 1 äggula 1½ dl riven ost salt o peppar Tina spenaten pressa ur vätskan och grovhacka den och bred ut i en ugnssäker form. Sätt ugnen på 200 gr. Skölj och torka spätta filérna. Salta och peppra fisken lägg den ovan på spenaten droppa citronen över. Rör ut mjölet i vinet i en kastrull och koka upp under omrörning. Smula ner buljongen och rör i grädden och en klick smör. Sjud såsen på svag värme under några minuter. Ta kastrullen från värmen och låt svalna något. Rör ner äggulan och osten smaka av med SoP Häll såsen över fisken stoppa in formen i ugnen ca 20 min Servera med kokt potatis eller pressad potatis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Försökte mig på en huomus tallrik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 rabarberpaj med glass o vaniljsås..så jävla gott med ett glas lagrad rom till!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Tjena! Eftersom man är torsk på V75 varje vecka så bjöd den Thailändska landsbygden på panerad fisk att inmundigas till V75 igår. Köpte 1kg fileer på Makro,paneras med ägg och ströbröd. Äggslaffset kryddas med salt,peppar,färsk lime,lite senap,Aromat. Steks på svag värme Gyllenbruna Nykokta plugg. Dra i ett halvt paket smör,krydda efter smak. Mums Tyvärr ingen grädde hemma men Fantomen-dryck får duga. Vispa ihop skiten till ett mumsigt päre-mos. Färdigt! Panerad fisk-file med potatismos och burkärtor. Till detta serveras med glädje kalla Chang. Mumma en lördagskväll på Landsbygden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Detta brukar lösa problem med magen, annars får jag dra i mig ett glas magnesium milk. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Två stekta ägg, några bitar kycklings file, yoghurt, plus en tomat.. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Ska provas Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Vendelsövägen, mellan Pizza Hut och motorvägen i riktning bort mot Brandbergen o Vändelsö. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Välgrillade kamben isterband grönsallad o falsk potatissallad.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Bruna bönor med fläsk på en söndag. Bara för att jag blev så sugen på det Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Bruna bönor med fläsk på en söndag. Bara för att jag blev så sugen på det Mums Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Pannkakor med blåbärssylt Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Blev en lättare lunch idag, kräft / äggsmörgås på finskt rågbröd. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 dottern på besök, då får man lyxa till det lite...gröna musslor, krabba o färska hjälmarräkor serveras med vitlöksbröd, romsås+ nam jin (stark thaisås med chili, vitlök lime, salt o socker) fantastiskt gott med ett torrt vitt vin till!!! Hjälmarräkor? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Bantar idag eller fastar kanske man ska säga Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Bantar idag eller fastar kanske man ska säga Hur mås det idag gubben? Själv var jag på 40-års kalas igår och mår därefter, men fan så mycket bättre än frun ivf. Efter städning,dusch o 2 heineken så är det ok, men jävligt sliten. Topic: Ätit...nja skivade upp en fetaost och tuggade på och 2 bitar choklad , blir nog pizza sen ,eller om jag orkar tacos Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Hur mås det idag gubben? Själv var jag på 40-års kalas igår och mår därefter, men fan så mycket bättre än frun ivf. Efter städning,dusch o 2 heineken så är det ok, men jävligt sliten. Topic: Ätit...nja skivade upp en fetaost och tuggade på och 2 bitar choklad , blir nog pizza sen ,eller om jag orkar tacos Önskar väl att jag sett världen från en annan vinkel än nuvarande men det finns hopp,några bärs finns inte på kartan Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Önskar väl att jag sett världen från en annan vinkel än nuvarande men det finns hopp,några bärs finns inte på kartan Yes, hårt o köra utan att se morgondagen framför sig. Men du är snart på fötter igen, med din rutin så är det bara o låta det värka ut och varje morgon blir ljusare o ljusare. Puss på tjockmagen//Lp Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Linguini al tonno, skulle jag viljat kalla det om jag varit italienare men eftersom jag är svensk så får jag kalla det linguini med tonfisk i kryddig tomatsås.. Nåväl, smaskens var det i alla fall... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Yes, hårt o köra utan att se morgondagen framför sig. Men du är snart på fötter igen, med din rutin så är det bara o låta det värka ut och varje morgon blir ljusare o ljusare. Puss på tjockmagen//Lp För att vara OT så har jag nyss pressat ner en köttfärsbiff med en klick potatismos(lättspytt ska det va) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Chevre med fikonmarmelad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 En del av er säger ombyte förnöjer, men i FFs bord är det som är gott äter man igen.. Skillnaden var att lammköttet bytes till nötfärs o det kokta pärer istället.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Liten kvallsoppa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu