Guest Fredman Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Tunnbröd och tortilla kan man ju fylla med det mesta. Idag blev det en spenattortilla som jag fyllde med äggröra, sallad, gurka och rödlök. Äggsalladen är tärnat kokt ägg med kaviar och majo som för övrigt är rena bakfyllemedicinen på en rostad macka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Igår, så bjöd PD på pannkakor uppe på Orust innan vi åkte ner till MPR:s Gbg-träff... Därefter så blev det mest flytande föda... Strawberry Margeritha.... White russian.... Champagne... Men i nu eftermiddags hittade jag en kebab i kylen som jag tydligen hade införskaffat igår (karatefylla).. Skall man våga äta den? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Ännu ett inlägg som man saknar minuskarman he he Varför ska man göra pulvermos ?finns liksom ingen anledning Kan finnas många anledningar till varför man väljer att göra pulvermos. En kan tex vara att någon är halvt invalidiserad och har lite svårt att stå upp vingla på ett ben några längre stunder och inte har något kök som är handikappanpassat, då är det ganska smidigt att bara koka upp lite vatten och vispa ner lite pulver så är det klart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Men fan, den där folien tar ju tvärdö på tunnbrörullen, måste vara smörpapp eller servett Ok, nästa gång svälter jag istället för att använda mig av det jag har hemma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Ok, nästa gång svälter jag istället för att använda mig av det jag har hemma. Nja svälta o svälta, både du och jag skulle väl må gott av några veckors fasta. Vi har ju sparat för dåliga tider så att säga Förövrigt så tycker jag det funkar med pulvermos ibland när man inte orkar, Gör det på mjölk,smör,äggula,lite vitpeppar,salt,muskot så blir det helt ok. Själv var jag så lat idag så jag gjorde pytt på färdigskalade glasburkspotatis, det du 33:an. inga skal på dom ivf . Trevlig kväll och krya på dig gubben//Lp Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Kan finnas många anledningar till varför man väljer att göra pulvermos. En kan tex vara att någon är halvt invalidiserad och har lite svårt att stå upp vingla på ett ben några längre stunder och inte har något kök som är handikappanpassat, då är det ganska smidigt att bara koka upp lite vatten och vispa ner lite pulver så är det klart Skaffa dig en hög pall att sitta på eller gör som jag gjorde när jag bröt foten hade kontorstolen som rullstol funka klockrent och bara att pumpa upp den när jag kockade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Skaffa dig en hög pall att sitta på eller gör som jag gjorde när jag bröt foten hade kontorstolen som rullstol funka klockrent och bara att pumpa upp den när jag kockade Va fan, hur krångligt ska det behöva vara för att slänga ihop en tunnbrödrulle? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Delikatess moset är kungligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Va fan, hur krångligt ska det behöva vara för att slänga ihop en tunnbrödrulle? tid lär du väl ha he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 (ändrad) Har du vattenkokare så stoppa i korvarna i den så är de klara samtidigt som mosvattnet Snabbt å enkelt Hacka i gräslök är mumsigt Så blir det lite korvsmak på vattnet också Ändrades Maj 5, 2013 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Nu tjattrar ni gubbar som en bunt kärringar ...om potatismos...så jag känner mig tvingad att slänga in en matbild! Blev "svensk moussaka". Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Varför ska man göra pulvermos ?finns liksom ingen anledning Nu saknar man grupper /interessefora så slapp man läsa om eländet. Gruppen "Vi som lööve pulvermos" Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Ok, nästa gång svälter jag istället för att använda mig av det jag har hemma. Men ta en handduk då, eller skithuspapper, allt är bättre än folie Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Gjorde som Surfaren och slängde ihop en tunnbrödsrulle.. CIMG1526.JPG CIMG1527.JPG Den som uppfann pulvermos skulle fan ha Nobelpriset... Eller vad säger ni rabiata potatistalibaner? inte nobels fredspris vad det verkar i alla fall... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Har du vattenkokare så stoppa i korvarna i den så är de klara samtidigt som mosvattnet Snabbt å enkelt Hacka i gräslök är mumsigt Så blir det lite korvsmak på vattnet också ni är förfärliga vatten i moset ,jag svimmar av Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 (ändrad) ni är förfärliga vatten i moset ,jag svimmar av Jag förmodar att det rör sig om pulvermos och då spelar det ingen roll, det är redan kört! Ändrades Maj 5, 2013 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 På tal om annat än potatismos i pulverform. Tog fram lite grönsaker inklusive oskalad potatis. Hade inte så stor lust att stå i köket idag. Så det fick bli en potatis och grönsakslåda som sköter sig själv i ugnen. Till det så tar jag fram lite rester från tidigare middagar som jag hade i frysen. Vi fick lite olika på tallrikarna, men vad gör det! :nyam: Vi blev mätta och jag fick tid över till att sitta här och få inspiration inför kommande matlagning. Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Nu tjattrar ni gubbar som en bunt kärringar ...om potatismos...så jag känner mig tvingad att slänga in en matbild! Blev "svensk moussaka". DSC07672.JPG Mvh. borje222 Men va fan Borje vi har ju snackat om det där... Eller ok, e det röda på din talrik salsa så eru förlåten. ? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Men va fan Borje vi har ju snackat om det där... Eller ok, e det röda på din talrik salsa så eru förlåten. ? Blev ett litet "gästspel", skall inte upprepas allt för ofta...och ja, det är likadan salsa som du hade på din tallrik senast vi sågs. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 och ja, det är likadan salsa som du hade på din tallrik senast vi sågs. Hrmm... Ja ok säger du de så ere så.. Men den salsan va fan obetalbar, Å Enis snodde allt de som va kvar... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Hrmm... Ja ok säger du de så ere så.. Men den salsan va fan obetalbar, Å Enis snodde allt de som va kvar... Hehe... jag har lunchmatlådor i ett halvår frammåt /Enis Ps. Odin... rådjuret blev underbart mört och smaskigt /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 Hehe... jag har lunchmatlådor i ett halvår frammåt /Enis Ps. Odin... rådjuret blev underbart mört och smaskigt /Enis Ja Rådjuret är ju uppvuxet i Hemfosa, där det aldrig sett en antibiotika-injektion och skjutet med kärlek... Av mej, så det kan ju inte bli annat än bra. hehe Väl bekomme kompis. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 Potatisgrattang med tonfisk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 Maitan gjorde en slak soppa på några grönsaker som fanns i kylen, och fräste upp några få bitar kyckling file plus melon.. Skall ja vara ärlig så saknar man vissa saker att tugga isig....men bara att kämpa på... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 dagens lunch blev varmrökt lax med grönsaker o sambal oelek...jättegott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu