Guest J666 Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 <br /> <br />Nää och korvarna där är nåt så inih-e goda...<br /> <br />Hör av dej om du har nån dag över i grannskapet, så ska vi nog f-n äta korv å ta en sigtseeing i Stockholms krogvärd...<br /><br />Är sällan i sthlm pga att det finns ingenstans att stå knappt. Blir mest dagsutflykter dit ... <br /><br />Och för topic blir de en bild på dagens frukost...<br /><br /> Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 <br /><br />Är sällan i sthlm pga att det finns ingenstans att stå knappt. Blir mest dagsutflykter dit ... <br /><br />Och för topic blir de en bild på dagens frukost...<br /><br /> Vaddå ingen stans att stå? I kungens kurva tex. finns det ju massor av stora (oftast) tomma parkeringar... Där skulle tom. jag kunna vända runt ett 24-meters ekipage... Min frukost intogs på Cafe Giffi på Hornsgatan, och bestod av en klämgrills grillad ost och skinka fralla med Kaffe svart som natten... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Mmm, var och handlade idag... och tycka mig märka att om inte maten är vaccumförpackad eller fryst, så ligger den på konserv... Väldigt svårt att hitta matvaror man kan syna, lukta på, ev. avsmakning... Och det här tycker jag bara går fortare och fortare... Var tusan är vi på väg...?? Mvh. borje222 Tyvärr så har de flesta börjat handla på Stormarknader numera för att spara tid Leta istället reda på t.ex. en Kötthandlare! Vi ska vara rädd om de få som finns kvar! I Sthlm finns det tack och lov Hötorgshallen och några andra "Hallar" kvar som man kan gå och botanisera bland. I flera andra städer finns också "Hallar", tack och lov!! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Hehe det första jag gör när jag kommer tbx. från en resa är att dinera på detta underbara etablissemang. http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4062002.aos Jaaa. Där har man dragit i sig en och annan "lunch". Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Vart 2 rostade med brännvinsost & gurka. Och morgonkoppen svart! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 På tal om korvmojar. Finns NK-grillen eller vad den heter kvar ? Där har man tuggat i sig en och annan bratwurst i tunnbröd. ( Solly OT. Men va F-n, vi är ju på MPR ) Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Hehe det första jag gör när jag kommer tbx. från en resa är att dinera på detta underbara etablissemang. http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4062002.aos Det är väl den som är med i flera av GW´s böcker? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Det är väl den som är med i flera av GW´s böcker? Ja det är det, och att GW gillar god mat behöver väl ingen tveka på... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Vi börjar morgonen med att sno lite av Kevins barnmat som Lillkrabban gjort iordning. Mycket nyttigt och precis vad jag behöver. Man kan aldrig få för mycket av tillskottsnäring så vi fyller på inför dagens drabbningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Frysta höns brukar frugan köpa på Willys “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Frysta höns brukar frugan köpa på Willys Frysna hönor, har väl funnits i varje affär efter denna vinter. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Frysta höns brukar frugan köpa på Willys Här i Gefle har Willys slutat med höns, tror det bara är City Gross som har dessa nu... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Hehe det första jag gör när jag kommer tbx. från en resa är att dinera på detta underbara etablissemang. http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4062002.aos Såg att han hade koburgerkorv ,köpte alltid den på nybrogrillen ,på den tiden det begavs sig Nä' det finns ju knappt ,numera säljs det endast thaislafs där ,vad är världen på väg he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 2 Leverpstejmackor med gurka och 2 kokta ägg på sidan av Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Frysta höns brukar frugan köpa på Willys Hittar dom inte längre på willys de verkar ha tagit bort dom Men vi bunkrade upp förra veckan 15:- kilo på matdax. Mvh Pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Tyvärr så har de flesta börjat handla på Stormarknader numera för att spara tid Leta istället reda på t.ex. en Kötthandlare! Vi ska vara rädd om de få som finns kvar! I Sthlm finns det tack och lov Hötorgshallen och några andra "Hallar" kvar som man kan gå och botanisera bland. I flera andra städer finns också "Hallar", tack och lov!! Vi har ett kanonställe i Valbo(Gävle), http://www.dilens.se/, som säljer ekologiska och närproducerade produkter... Men tyvärr så har jag inget kassaskåp i kylen där jag kan lägga in Oxfilén för 500 kr/kg så inte tanten får för sig när hon blir hungrig när en annan inte är i närheten att hacka upp den i småbitar och blanda med pla ra eller nått. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Vi har ett kanonställe i Valbo(Gävle), http://www.dilens.se/, som säljer ekologiska och närproducerade produkter... Men tyvärr så har jag inget kassaskåp i kylen där jag kan lägga in Oxfilén för 500 kr/kg så inte tanten får för sig när hon blir hungrig när en annan inte är i närheten att hacka upp den i småbitar och blanda med pla ra eller nått. /Enis Ja man blir tårögd när man ser dom hacka sönder fina köttbitar och sedan dränka det i en illaluktande vätska hu hu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Hej. Håller med. Vi gillar att köpa färsk orimmad fläsklägg när vi lagar Paloo. Omöjlig att hitta i butiken, blir att åka till t.ex. hötorgshallen. Det roliga är att det är inte är speciellt dyrt där. Får ett helt jäkla ben för en 200hundring. Försök hitta färsk orimmad skinka.. Blir att gå till en slaktare... Fryst höna finns inte längre att köpa.. Och då talar jag ju inte färsk höna direkt.. Samtidigt är det billigt att köpa vacum.. Tror vi nästan till 100% mal våran fläskfärs från dansk vacumpackad fläskfilé och det duger för faktiskt för våra försrätter till vardags. Med vänlig hälsning, Fryst höna finns ibland på City gross och Willys Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Tror vi nästan till 100% mal våran fläskfärs från dansk vacumpackad fläskfilé och det duger för faktiskt för våra försrätter till vardags Fullmatad med antibiotika, inget jag vill ge mitt barn. Det finns i Stockholm med omejd ett flertal slaktare, gårdsaffärer o.dyl som tillhandahåller utmärkta ekologiska köttprodukter. Det kostar lite mera, men det är det värt. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Skåååååååååål Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Såg att han hade koburgerkorv ,köpte alltid den på nybrogrillen ,på den tiden det begavs sig Nä' det finns ju knappt ,numera säljs det endast thaislafs där ,vad är världen på väg he he Ni som åker tradare mellan gäfle och uppsala finns den världskända korvmojen Månkarbogrillen kvar, och nu för tiden går det att stanna med era 25 meters ekipage där också Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Ni som åker tradare mellan gäfle och uppsala finns den världskända korvmojen Månkarbogrillen kvar, och nu för tiden går det att stanna med era 25 meters ekipage där också Är väl motorväg där numera Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Förlåt att jag stavade fel då, förresten håll truten annars... Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Skåååååååååål Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 En rejäl lunch ser jag. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 27, 2013 Dela Inlagd April 27, 2013 Vad blir det för mat? Hm .. Sen såg jag lite svamp som nog bör ätas idag eller slängas så det får bli ett litet experiment .. Återstår att se vad det blir.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu