Fibromorsa Inlagd April 24, 2013 Dela Inlagd April 24, 2013 Gottegris... Tycker du skall göra inlagd strömming på resten, för det är magiskt gott. GOTTEGRIS Sånt här äter en RIKTIG gottegris!! Sitter just nu och njuter av denna chokladpudding med vispgrädde!! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Om vi börjar med igår så blev det fläskkotlett. Men tera-bea spetsad med tjock grädde och smör. ( hmfr-metoden ? ) Och saltgurka. DSCF2533 kopia.jpg Jag gör en clirre (citerar mig själv ) Jag upptäckt nämligen ett par fel i gårdagens rapport 1. Felstavad tetra-bea. (Va f-n e tera-bea ? ) 2. Ingen Bild på den. Så igår gjorde jag om det hela men nu med fläskfile. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Fläskkött med stark sallad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Lammfärsbiffar med klyftpotatis och lite sås o grejer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Kyckling sallad med skagenröra blev det till lunch Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thainab Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Lite gott hos Scandinavia Corner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Njaä... inte idag men till helgen Gravlax. Så vi fixar till den idag En bit lax. Dill. "Gravingen". 1 sked salt. 1 sked socker. 1 sked peppar. (Idag blev det vitpeppar, annars brukar jag blanda lite svart- och vit-peppar. Först en liten grön bädd att ligga på. Och så på med lite gravning. Sedan på med andra sidan med lite dill och gravning emellan. Och så på med lite till ovanpå. Sedan in i sovpåsen. Vi ses på lördag Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Japp, här blev det wokade grönsaker, kyckling i hojsås.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 sedan är det bara att toppa med lite matfett och sedan in i ugnen SMÖR kvinna!! Det SKA vara SMÖR Fast det såg rackarns gott ut “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Chilicorncarne mums med Lis! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nongyang Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Ärtsoppa med rökt fläsk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Luk chin moo Luk chin nua "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kollba Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Rester... Det löser sig, sa han som sket i vasken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Här kommer fortsättningen på tråden "Vad har du gjort idag". En återblick! Mat 005.jpg Nu har strömmingen fått ligga och dra till sig saltet. Dags att laga mat! Tar fram vad jag behöver. Mat 009.jpg Sätter först på den skalade, tvättade och skurna potatisen för att den ska koka sig mjuk. Mat 007.jpg Lägger ett lager med Smör, vitlök och dill mellan strömmingsfiléerna. Mat 011.jpg sedan dags för dubbelpaneringen. Mat 014.jpg Mat 013.jpg Strömmingsflundror färdiga att steka. Mat 015.jpg blir hungrig av att bara stå vid spisen och steka (känna doften) Mat 016.jpg Potatisen är färdig och först pressas den, innan den blir mos! Mat 017.jpg I med smör, kryddor, ägg och bara lite mjölk. Mat 018.jpg Serveras med lite gröna kulor!! :nyam: Mat 020.jpg Får se vad jag ska göra med resten av fisken, men har en idé redan. Får se vad Gubben tycker om den! Se bara upp så att moset inte "rinner ut i såsen" (jag vet inte riktigt vad det betyder, men tydligen nåt man skall passa sej för enligt Jive och Samsipsam) Ser bra ut, synd att jag inte gillar fisk, som är så gott! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Luk chin moo Luk chin nua Köttbullar! Fick du inget till dem? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Det blev en halvspecial på Oves i Sävedalen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Se bara upp så att moset inte "rinner ut i såsen" (jag vet inte riktigt vad det betyder, men tydligen nåt man skall passa sej för enligt Jive och Samsipsam) Ser bra ut, synd att jag inte gillar fisk, som är så gott! MVH Tommy Vilken SÅS Det du ser på bilden är en SMÖRGROTTA! Smör som ska smälta in i moset! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Köttbullar! Fick du inget till dem? MVH Tommy Det var frugans hemlagade... så de var goda att bara lassa in som de var... Lite sötsur sås, med hackade jordnötter, koriander och pressad citron till var dock toppen som tillbehör "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Vilken SÅS Det du ser på bilden är en SMÖRGROTTA! Smör som ska smälta in i moset! Smörhåla som man säger på svenska Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Schnitzel på ett fantastiskt trevligt ställe på landsbygden i södra västergötland - kul med folk som har en egen idé och vågar starta även på mindre orter. Helt klart något för L64 då det i princip bara finns olika former av schnitzel på menyn. http://www.herrober.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Schnitzel på ett fantastiskt trevligt ställe på landsbygden i södra västergötland - kul med folk som har en egen idé och vågar starta även på mindre orter. Helt klart något för L64 då det i princip bara finns olika former av schnitzel på menyn. http://www.herrober.com/ Såg riktigt smaskens ut och billigt Värt en omväg när man ska till Ullared med frugan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 25, 2013 Dela Inlagd April 25, 2013 Smörhåla som man säger på svenska Har fått lära mig att svenska språket har många dialekter! Skulle vara kul att höra en skåning och en norrbottning samtala med varandra på sina respektive dialekter! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd April 26, 2013 Dela Inlagd April 26, 2013 Schnitzel på ett fantastiskt trevligt ställe på landsbygden i södra västergötland - kul med folk som har en egen idé och vågar starta även på mindre orter. Helt klart något för L64 då det i princip bara finns olika former av schnitzel på menyn. http://www.herrober.com/ Kan bara hålla med Kenneth,såg väldigt bra ut,och jävlar vilka brudar i personalen Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 26, 2013 Dela Inlagd April 26, 2013 Blev frukost idag också.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 26, 2013 Dela Inlagd April 26, 2013 Blev frukost idag också.. Med vänlig hälsning, Såhär tänkte du: Asså den vänstra brödskivan har tre hela äggskivor med gula i som täcker hela mackan och den högra bara två + en mindre äggtopp. Då balanserar jag upp den högra brödskivan genom att lägga två sillbitar där ist för en, som på den vänstra + en extra klick kaviar på den fria ytan. Rättvist och proportionerligt! Snacka om svammel. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu