ellim63 Inlagd April 22, 2013 Dela Inlagd April 22, 2013 det är ju också gott... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 22, 2013 Dela Inlagd April 22, 2013 det är ju också gott... Javisst är det, då chansar ja på rådjursstek....hoppas,hoppas, man har rätt nu.. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 22, 2013 Dela Inlagd April 22, 2013 Bidde en... cheese and egg burger... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 22, 2013 Dela Inlagd April 22, 2013 Falukörv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 22, 2013 Dela Inlagd April 22, 2013 Trött och nyvaken, tar jag fram Kycklingfilé ur frysen på eftermiddagen. Sedan dags att se till att bilen får på sig sommardäcken efter att ha stått hos "Plåtis" sedan förra veckan. Hemma igen, så kommer jag på att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med kycklingen. Öppnar kylskåpet och hittar och Blandar dessa två med en hel den örtkryddor. Dags att skala, tvätta potatisen innan den åker i kastrullen för att kokas Sedan bryner jag kycklingfiléerna i stekpanna efter att jag kryddat med salt och citronpeppar. Kycklingen lägger jag sedan i en ugnsform och häller över Créme Fraiche-blandningen. Ser ut att vara färdigt! Och ja, det är vit sparris som steks i riktigt SMÖR! Färdigt att avnjutas i trevligt sällskap!! :nyam: Och ja, jag vet att Créme Fraichen skar sig, men det gör ingenting. Smakar lika gott ändå och även om jag haft en slö kliv hade jag lätt kunnat skära upp kycklingen, så mör var den! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 22, 2013 Dela Inlagd April 22, 2013 Det är bara det att lägga upp så pass många matbilder som det blivit på sistone innebär en del jobb. Det tillsammans med att jag känner att min repertoar är begränsad, gör att jag tänker luta mig tillbaka och njuta av andras alster. Det är möjligt att man någon gång i framtiden gör något inlägg, om jag känner att jag kan tillföra något. Och jag vet att du inte menade något illa! Men det var en bra "ögonöppnare", sen att kärringen tycker man är besvärlig varje gång man tar fram kameran, spelar också in... Mvh. borje222 Jag känner att det är dags att framhäva min förträfflighet än en gång på detta forumet. Du behöver en inspirationskälla och vem passar inte bättre då än jag själv. Som vanligt så hänvisar jag till mina gamla matlagningstrådar om man orkar söka efter dessa. Fast jag börjar känna att det är dags för en ny tråd med spännande recept. Och denna gången kan vi öka svårighetsgraden, även om man kan tro att det inte går. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 22, 2013 Dela Inlagd April 22, 2013 Det är bara det att lägga upp så pass många matbilder som det blivit på sistone innebär en del jobb. Det tillsammans med att jag känner att min repertoar är begränsad, gör att jag tänker luta mig tillbaka och njuta av andras alster. Det är möjligt att man någon gång i framtiden gör något inlägg, om jag känner att jag kan tillföra något.Och jag vet att du inte menade något illa! Men det var en bra "ögonöppnare", sen att kärringen tycker man är besvärlig varje gång man tar fram kameran, spelar också in... Mvh. borje222Dina inlägg om mat är mycket imponerande på mig. Hoppas på fler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Ostmacka å mjölk!<br /><br /> Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Har du försökt söka efter recept på nätet Finns en del om man bara letar! Sök på "cajun mat recept" eller "creole mat recept". Om sedan recepten inte faller dig i smaken är en annan sak! Jodå, jag har allt sökt men det brukar vara så "försvenskat".. Har ju inte testat allt men har fått den föreställningen i alla fall av det jag testat... Har dock hittat en jättegod "Cajunkrydda" som sätter sprätt på det mesta.. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Tisdag Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 köpte 2 sorters ungerska korvar i saluhallen i budapest förra veckan. så försökte mej på en ungerskispirerad gryta innehållande benfri karré, korv, gul lök, vitlök, kycklingfond, paprikapulver som fick puttra i rödvin ett par timmar. sedan i med några stjälkar selleri o röra ned lite cream fraische... fantastiskt gott blev det!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Nu blir det raggmunk med rårörda lingon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Ja för mig blev det tunasallad, yoghurt, plus melon. Det suger allt när man ser allt gööttttt ni gör Bara att hålla yt till den 30e..och då skall det vägas in... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Korv stroganoff och ris,frugans fantastiska recept Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Idag blev det fantasilöst igen Stekte några ägg och lite bacon Hittade några kokta plugg som va både skalade och tvättade och kokta lite sallad å en avocado Blev ett par sån här tallrikar Så nu överlever man till nästa gång det ska lagas mat Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Idag blev det fantasilöst igen Stekte några ägg Mat 001.JPG och lite bacon Mat 002.JPG Hittade några kokta plugg som va både skalade och tvättade och kokta Mat 006.JPG lite sallad å en avocado Mat 004.JPG Blev ett par sån här tallrikar Mat 007.JPG Så nu överlever man till nästa gång det ska lagas mat Ja tycker dat var mycket fantasi i den rätten.... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Ja för mig blev det tunasallad, yoghurt, plus melon. Det suger allt när man ser allt gööttttt ni gör Bara att hålla yt till den 30e..och då skall det vägas in... Ser riktigt gott ut! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Idag vart det Spagetti Carbonara med rå äggula och mycket svartpeppar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 I kväll blev det en grill försmak av somaren Gai & Moo Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Sillfrukost.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Ikväll lät jag mig inspireras av matgurun borje222 och enligt ett gammalt inlägg jag hittade från honom så var de enda "måsten" i denna rätt lök, paprika, selleri och ris, i övrigt fanns inga regler Där i finns lite lök tillsammans med chorizo, bacon och kassler I med lite krossade tomater, buljong samt ett par lagerblad Sen dags att komplettera med 2 av "måstena" I med lite halvfabricerad kyckling som bara behövdes tina lite, färdigkryddad och allt Och så det sista måstet, kanske i lite omvänd ordning men va fan, det finns ju inga regler Sist men inte minst så slängde jag i lite räkor, självklart kom dom skalade direkt från Ica´s frysdisk Kryddning lät jag mig inspireras av härifrån http://foodelicious.se/cajunkrydda då borje222 inte skrivit något om det Jambalaya! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Nästa gång, stek riset, (okokt, tillsammans med löken), och jobba därifrån ...) Detta blir mer autentiskt... Men såg för övrigt skitgott ut! I matlagning finns inga exakta regler... bara att prova sig fram! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Ska försöka göra på "rätt" sätt nästa gång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Ska försöka göra på "rätt" sätt nästa gång Nej , det var jätte rätt! Även om man inte gör "rätt"...tex chicken marerngo uppstod från en "hitta på måltid" till Napoleon. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 23, 2013 Dela Inlagd April 23, 2013 Här kommer fortsättningen på tråden "Vad har du gjort idag". En återblick! Nu har strömmingen fått ligga och dra till sig saltet. Dags att laga mat! Tar fram vad jag behöver. Sätter först på den skalade, tvättade och skurna potatisen för att den ska koka sig mjuk. Lägger ett lager med Smör, vitlök och dill mellan strömmingsfiléerna. sedan dags för dubbelpaneringen. Strömmingsflundror färdiga att steka. blir hungrig av att bara stå vid spisen och steka (känna doften) Potatisen är färdig och först pressas den, innan den blir mos! I med smör, kryddor, ägg och bara lite mjölk. Serveras med lite gröna kulor!! :nyam: Får se vad jag ska göra med resten av fisken, men har en idé redan. Får se vad Gubben tycker om den! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu