ellim63 Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 igår blev det en seafoodplatter på en italiensk krog i budapest..jättegott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Till lunch kokt kyckling, till middag frukt och grönsaks sallad..och massa vatten... Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Burgemisk köttgryta med tillbehör.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Idag provade jag att göra LCHF Tacopaj Först några ägg, grädde, cream cheese och säkert något mer Vispa ihop och ner i en form Stek lite nötfärs I med tacokrydda och Sambal Ner med lök, paprika och chili Nu plockade jag ur formen ur ugnen och blir skeptiskt till resultatet Men va fan, på med färsen Toppa med CF och grädde Slutligen en jävla massa ost Och så här blev resultatet, om det är ätbart vet jag inte ännu... Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Snart dags för en matupplevelse ut över det vanliga! En av mina favoriter, grynkorv. Finns inte att finna här i Stockholm o det är en stor skandal. Grynkorv från Tibro! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 När man får välja själv kan det bli såhär..<br /><br />Sushi ..<br /><br /><br />Sai Krok Isaan..<br /><br /><br />Jordgubbar..<br /><br /><br />Smakar gott..<br /><br /><br /><br /><br />Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Idag var jag lat...Har inga andra ursäkter... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 (ändrad) Idag var jag lat...Har inga andra ursäkter... 1.JPG Mvh. borje222 Samma här . lat alltså. Bidde ett besök på Max... men ...som Leo Getz alltid säger: They Fuck You At The Drive Through http://youtu.be/lWfaiTLPUKQ Så jag blev utan dressing till salladen, inga sugrör och servetter heller... Ändrades April 14, 2013 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Idag blev det ännu en maträtt gjord av köttfärs! Tar fram ingredienserna Hackar löken och även chilin Steker först upp det hackade för att sedan lägga i köttfärsen och bryna den. Inser att jag haft i för lite chili. så jag tillsätter en sked med chilipasta i köttfärsen samtidigt med kryddorna. Nu är det dags att tillsätta den krossade tomaten (den färska är för smaklös, så jag använder en som jag vet har lite tomatsmak) och även vitlöken åker i nu Nu får såsen stå och puttra medan jag tar fram pastan Så där ja, nu är maten snart färdig Men först en avsmakning Inte "Phet Mak Mak", men lite mer smak i såsen än den man serverar till småbarn. Dags att börja äta! Naturligtvis är det vita ovanpå köttfärssåsen detta Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Det blev Thaimat i matlådorna Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Idag blev det ännu en maträtt gjord av köttfärs! Tar fram ingredienserna Mat 004.jpg Hackar löken Mat 007.jpg och även chilin Mat 009.jpg Steker först upp det hackade Mat 010.jpg för att sedan lägga i köttfärsen och bryna den. Inser att jag haft i för lite chili. så jag tillsätter en sked med chilipasta i köttfärsen samtidigt med kryddorna. Mat 012.jpg Nu är det dags att tillsätta den krossade tomaten (den färska är för smaklös, så jag använder en som jag vet har lite tomatsmak) och även vitlöken åker i nu Mat 015.jpg Nu får såsen stå och puttra medan jag tar fram pastan Mat 005.jpg Så där ja, nu är maten snart färdig Mat 019.jpg Men först en avsmakning Mat 016.jpg Inte "Phet Mak Mak", men lite mer smak i såsen än den man serverar till småbarn. Dags att börja äta! Mat 020.jpg Naturligtvis är det vita ovanpå köttfärssåsen detta Mat 018.jpg Om jag får vara ofin att ha åsikter så... Jag observera Jag.. brukar ha i vitlöken när såsen är kklar och värmen stängts av.. (bara för att vitlöken smakar mer då). Och jag känner inte riktigt igen Parmensanen.. Jag vill gärna använda en inte färdigmalen ost... Den smakar mer... Annars så såg det jäkligt gott ut...Riktigt jävla gott.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Om jag får vara ofin att ha åsikter så... Jag observera Jag.. brukar ha i vitlöken när såsen är kklar och värmen stängts av.. (bara för att vitlöken smakar mer då). Och jag känner inte riktigt igen Parmensanen.. Jag vill gärna använda en inte färdigmalen ost... Den smakar mer... Annars så såg det jäkligt gott ut...Riktigt jävla gott.. Tycker inte att vitlöken ska ta över helt i maträtterna! De andra smakerna ska också finnas där. Håller med dig om att färsk riven Pamersan smakar bättre, men då jag glömt köpa hem den , fick den reserv jag hade hemma duga! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 1.Tycker inte att vitlöken ska ta över helt i maträtterna! De andra smakerna ska också finnas där. 2.Håller med dig om att färsk riven Pamersan smakar bättre, men då jag glömt köpa hem den , fick den reserv jag hade hemma duga! 1. Vitlöken ska i mitt tycke inte ta över helt, men vara markant.. 2. Hehe jag har en bit på över ett kilo i kylen.. Men vår svenska Parmensan - Västerbotten funkar lika bra eller i vissa fall bättre.. Till Pasta m. köttfärsås tycker jag att de e godare med Västerbotten Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Brunchbuffet på Flying Barrel Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Tycker inte att vitlöken ska ta över helt i maträtterna! De andra smakerna ska också finnas där. Håller med dig om att färsk riven Pamersan smakar bättre, men då jag glömt köpa hem den , fick den reserv jag hade hemma duga! Ett litet annat trick är också att hälla i en skvätt rödvin i köttfärssåsen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Oxfilé med pepparsås. <br /> Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Efter ett lagom låååååångt nattpass, så blir man lite sugen. Lite ingredienser. Igång med stekpannan. Montera ihop godsakerna. Färdiga resultatet. Observera att det blev ett glas med vatten, allt bara för att inte sukta Mait till diverse onyttigheter. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 igår blev det en grekisk restaurang här budapest.. frugan tog scampi.. o jag tog souvlaki med tzaziki... gott o mkt trevligt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Yakiniku på "Hattori Sushi Devil" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Lunchbuffe´på Kinahörnet i Farsta centrum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Vad det heter vet ja ej, men gött var det... Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Du e skitduktig Maitan jag vet att du grejjar både maten och drickat, många kramar till dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 paus från LCHF idag, så en köttbullsbaguette o till efterrätt en negerbulle... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Trött på köttfärsrätter, tar jag fram några kycklingfiléer och förbereder dagens middag Skär kycklingen och grönsakerna i mindre bitar! Bryner kycklingen I med allt i en ugnsform och tillsätter kryddor och vätska In i ugnen med allt. Lättlagat ska det vara de kvällar jag ska till jobbet Färdiga resultatet serverades naturligtvis med RIS!! Blev över till en matlåda också! Nu är det dags att börja patrullera en del av storstadens gator! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 1. Vitlöken ska i mitt tycke inte ta över helt, men vara markant.. 2. Hehe jag har en bit på över ett kilo i kylen.. Men vår svenska Parmensan - Västerbotten funkar lika bra eller i vissa fall bättre.. Till Pasta m. köttfärsås tycker jag att de e godare med Västerbotten Håller med dig om Västerbotten osten , använder den ofta i mat . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu