ellim63 Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 lite gott o blandat med färskpressad juice o fuskbubbel.fantastiskt gott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Idag blir det Ungstekt hel kåtlett med potatisgratäng & lite primörer.Mums!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Blev lunch idag också.. Lite Khao phat och lite Laab Muu ., Och lite soppa Och lite Nam Tok Och lite Som Tam.. Vad är det här för röd sak? Undrar hur den smakar? Surt! Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Vi åt på Jensens Böfhaus igår och det var helt ok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Grönsaker, kokt kyckling, melon, plus vatten....imorgon hoppas ja det skall bli nåt med blandfärs och grönsaker... Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Grönsaker, kokt kyckling, melon, plus vatten....imorgon hoppas ja det skall bli nåt med blandfärs och grönsaker... Mvh Maitan. Får jag föreslå en Blomkålsgratäng med stark köttfärsröra? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ole Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Gryta steken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Middag gjord på en "muurikka" efter en dag med jobb utomhus, vart helt enkelt helgott ... Först lite förberedelser. DSC_5191.jpg Hacka lite grönsaker DSC_5201.jpg DSC_5204.jpg Uppstekning av köttfärs.. DSC_5194.jpg Ett glas "tändväska" medans köttet brynt klart. DSC_5197.jpg Nu blandat i grönsakerna med färsk Habanero rätt het faktiskt. DSC_5206.jpg För "mojsa" ihop en stund. DSC_5215.jpg Klart att äta hur gott som helst, med ett glas rött. DSC_5224.jpg Efter det lite vila vid en öppen spis, och lite livskvalitet. DSC_5228.jpg DSC_5231.jpg DSC_5229.jpg Satan i gatan Rillex! Det där var livskvalité på högsta nivå... Det är så underbart att laga och äta mat ute på vintern... Hoppas du delade dagen med folk som är betydelsefulla i ditt liv.. Det såg fantastiskt mysigt ut i stugan också. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Grönsaker, kokt kyckling, melon, plus vatten....imorgon hoppas ja det skall bli nåt med blandfärs och grönsaker... Mvh Maitan. Mycke Grädde i Denna Puss!!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Mycke Grädde i Denna Puss!!!!! F-n Svampen ingen grädde, men det förbannat gött ut.. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Ett par köttabitar med rostade pärer med rödvinssås... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Idag blev det en paj. Köttfärs, kantarell, Carli paprika, körsbärstomater och en hel massa Västerbotten ost... Ett litet tips när man förgräddar, pensla med ägg, för att få en torrare botten, och dra upp degen högt på kanterna, för den sjunker ihop... De gula stektes, köttfärsen var redan klar. Äggstamningen är viktig... Mer Västerbotten ost, in i ugnen... En måltid man kan leva med... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 3 kokta ägg och en burk tonfisk... Blev inspirerad av tråden om 5-2 som jag läste i morse innan frukost så jag drog igång med "fastedagen" direkt. Nu kalasar jag på ett glas sodavatten, lite hungrig men ingen större fara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 (ändrad) Inhandlade lite köttfärs idag och tänkte göra några biffar av en del av den. tar även fram annat till köttfärsbiffarna. Lägger mjölk, svamp, ströbröd och kryddor i min "gamla trotjänare" och kör allt med kniven till en sörja, Sedan ställs detta åt sidan för att svälla i lugn och ro, hackar löken! nu ska allt röras tillsammans i en stor bunke lite löst, så jag tillsätter mer köttfärs blir några 150g-are då jag är färdig! dags för potatisen vänta, vänta ...inga kommentarer än! Jag är inte färdig!! Självklart ska potatisen både skalas och tvättas innan den hamnar i kastrullen! Dags att förbereda såsen. Hackar en andra påse blandsvamp och steker den lite lätt innan den hamnar i kastrullen, som redan innehåller både svampbuljong, kryddor, grädde och en redning av majsmjöl.. Dags att steka biffarna på medelvärme så att de får den rätta bruna färgen (inga vidbrända biffar här inte) under tiden har jag gjort såsen färdig färdiga att åka in i ugnen för efterstekning. All maten blev till slut färdig och vi kunde sätta oss och äta! Fattar inte varför Gubben klagar på att det blir mycket disk då jag lagar mat! Är ju inte han som brukar diska!!! Ändrades April 13, 2013 av Fibromorsa Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Vad va det i den lilla svarta plastpåsen på tallriken med ägg ? Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Vad är ingrediensen "två påsar löksoppa"? Det är löksoppa Enis Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Vad va det i den lilla svarta plastpåsen på tallriken med ägg ? Svamp, typ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Vad va det i den lilla svarta plastpåsen på tallriken med ägg ? Förvälld Blandsvamp från frysen! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Idag blev det en paj. Köttfärs, kantarell, Carli paprika, körsbärstomater och en hel massa Västerbotten ost... Ett litet tips när man förgräddar, pensla med ägg, för att få en torrare botten, och dra upp degen högt på kanterna, för den sjunker ihop... 1.JPG2.JPG De gula stektes, köttfärsen var redan klar. Äggstamningen är viktig... 3.JPG4.JPG Mer Västerbotten ost, in i ugnen... 5.JPG6.JPG En måltid man kan leva med... 7.JPG Mvh. borje222 Pajen såg hur god som helst ut, det måste man själv göra någon gång.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Pajen såg hur god som helst ut, det måste man själv göra någon gång.. Jag ville bara vara med att inspirera till lite bättre matlagning...och den här tråden har på senare tid visat att det finns många duktiga matlagare! Fortsätt med det! Själv tänkte jag luta mig tillbaka, och njuta av era alster. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Sonen kockade idag(med lite hjälp)så det blev fläskfile med potatismos(hemgjort)svampsås(hemgjord)till detta naturligtvis ett glas minimjölk.Åsså en ellim,fantastiskt gott Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Jag ville bara vara med att inspirera till lite bättre matlagning...och den här tråden har på senare tid visat att det finns många duktiga matlagare! Fortsätt med det! Själv tänkte jag luta mig tillbaka, och njuta av era alster. Mvh. borje222 Visst är det så! Själv har jag stått och gjort en chilli och sen gjorde jag pannbiffar med fetaost, så matlådorna är nu fixade för nästa vecka, tycker att det är kul att pyssla själv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Ryggbiff med smörstekta champinjoner och lök som jag karmeliserade med honung... Färskpärer och en cafe de paris sås till... /enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 bild (181).JPG Ryggbiff med smörstekta champinjoner och lök som jag karmeliserade med honung... Färskpärer och en cafe de paris sås till... /enis Inga svenska färska potäter antar jag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Inga svenska färska potäter antar jag? Näää här är det tjäle fortfarande. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu