Fibromorsa Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 Idag var det Gubbens tur att laga mat! OBS! Ni som håller på med LCHF-diet, kollar in detta inlägg på egen risk! Först tar han fram det viktigaste enligt honom! Matlagningsdrickat! Sedan ingredienserna.. Hackar ner Bacon, kall, kokt potatis och även Gul lök. Förbereder stekpannan med äkta SMÖR! Först steker han upp Bacon och lök Sedan i med potatisen (garanterat tvättad, skalad och hackad) Snitchzlarna börjar bli färdiga Och även den "tyska" potatisen Klart att servera tillsammans med ... och naturligtvis även vitlökssmör Serverat och klart att hugga in på maten jag slapp laga idag PS/ Gubben är glad, för han får ha sin ÖL och sin Whiskey ifred idag! /DS Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 Idag var det Gubbens tur att laga mat! OBS! Ni som håller på med LCHF-diet, kollar in detta inlägg på egen risk! Först tar han fram det viktigaste enligt honom! Matlagningsdrickat! Sedan ingredienserna.. Hackar ner Bacon, kall, kokt potatis och även Gul lök. Förbereder stekpannan med äkta SMÖR! Först steker han upp Bacon och lök Sedan i med potatisen (garanterat tvättad, skalad och hackad) Snitchzlarna börjar bli färdiga Och även den "tyska" potatisen Klart att servera tillsammans med ... och naturligtvis även vitlökssmör Serverat och klart att hugga in på maten jag slapp laga idag PS/ Gubben är glad, för han får ha sin ÖL och sin Whiskey ifred idag! /DS Va, de va ju bara pluggen å biran som inte överensstämmer m. LCHF... Här blundas det icke... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 Va, de va ju bara pluggen å biran som inte överensstämmer m. LCHF... Här blundas det icke... Gäller det även osten som finns i Snitchzlarna??? Och paneringen som består av ströbröd??? (Naturligtvis inköpta hos den lokala kötthandeln!) Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 Pannbiff med vanliga tillbehör o klart rikligt med potäter... IMG_2516.JPG FF MPR´s egen Ola-Conny “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 Gäller det även osten som finns i Snitchzlarna??? Och paneringen som består av ströbröd??? Paneringen går ju bort, men osten är mer än ok om man kör lchf.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 Gäller det även osten som finns i Snitchzlarna??? Och paneringen som består av ströbröd??? (Naturligtvis inköpta hos den lokala kötthandeln!) Allt e ju relativt, ok e du riktigt strikt så går ju även panering bort. Men va f-n man får ju inte bli fanatisk. Om en måltid som innehåller totalt låt oss säga 500gr. innehåller 30-40 gr. ströbröd så är det nåt som iaf. i mina ögon är försumligt. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 Allt e ju relativt, ok e du riktigt strikt så går ju även panering bort. Men va f-n man får ju inte bli fanatisk. Om en måltid som innehåller totalt låt oss säga 500gr. innehåller 30-40 gr. ströbröd så är det nåt som iaf. i mina ögon är försumligt. Tur i alla fall att jag inte räknar kalorier vid våra måltider här hemma! Maten ska smaka bra är min enda ledstjärna! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 Tur i alla fall att jag inte räknar kalorier vid våra måltider här hemma! Maten ska smaka bra är min enda ledstjärna! Ja helt rätt. En annan parameter som gäller mej (och många män med mej) är att jag INTE kan vara hungrig. Ärligt jag blir f-n folkilsken när jag är hungrig... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 (ändrad) Ja helt rätt. En annan parameter som gäller mej (och många män med mej) är att jag INTE kan vara hungrig. Ärligt jag blir f-n folkilsken när jag är hungrig... Om du vill äta dig mätt utan att gå upp i vikt är denna LÖKSOPPA att rekommendera! Detta receptet på den sk. bantningssoppan. Du kan äta hur mycket du vill av den och ändå gå ner i vikt! Den är väldigt nyttig. Frys in i portioner och ta fram till lunch. Gärna med en rejäl skiva med kött/skinka och lite ost, så du får proteiner. 6 stora gula lökar 2 burkar krossade ekologiska tomater 1 mellanstort vitkålshuvud 2 påsar löksoppa 2 gröna paprikor 4-6 morötter 1 selleristjälk 2 tärningar grönsaksbuljong persilja örtkryddor Dela alla grönsaker i valfri storlek. Täck allt med vatten. Sjud tills alla grönsaker känns mjuka. Soppan går att förvara ca 1 vecka i kylen. Häll annars 1 portion per fryspåse och frys in. Enkelt och gott Vill ju inte att du ska gå omkring och vara en pina för omgivningen! Ändrades April 11, 2013 av Fibromorsa Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 Vad är ingrediensen "två påsar löksoppa"? "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 en liten försmak på minisemestern....fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 (ändrad) Vad är ingrediensen "två påsar löksoppa"? Pulversoppa som inhandlas i en vanlig affär! Typ "Blå Band" Ändrades April 11, 2013 av Fibromorsa Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 11, 2013 Dela Inlagd April 11, 2013 Pulversoppa som inhandlas i en vanlig affär! Typ "Blå Band" [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] Löksoppa.jpg Halvfabrikat och konserveringsmedel blää! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Halvfabrikat och konserveringsmedel blää! Klarar du av att krydda löksoppan på annat sätt, så sätt igång! :thumbsup: Men trodde du var för trött för att göra "riktig" mat !! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Detta blev min middag idag, riktigt gött..... vilken olja wokar du käket i? ser inte ut som min olja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Klarar du av att krydda löksoppan på annat sätt, så sätt igång! :thumbsup: Men trodde du var för trött för att göra "riktig" mat !! Ja vem fan orkar hålla på när det finns halvfabrikat att tillgå. Tänkte bara hjälpa 33:an lite i kampen mot halvfabrikat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goodolle Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Grillad kyckling Vildsvin i currypeppar Och sist men inte minst min favoritfisk i Thailand. Seabass med chili, lemon och vitlök Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 vilken olja wokar du käket i? ser inte ut som min olja Kan ju inte vara din olja, för den är min..hehehehehe..ja tror det var ostronolja.. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Ibland blir jag sugen på farang mat. Fish, men istället för chips valde jag man buod. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Ibland blir jag sugen på farang mat. Fish, men istället för chips valde jag man buod. Nyfiken fråga... Vad är buod för ngt? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Nyfiken fråga... Vad är buod för ngt? Det är potatismos. Man Buod. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Det är potatismos. Man Buod. Jaha! Är ju inte så bra på thai direkt men nu lärde man sig ngt nytt. Tack för svaret. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Kan ju inte vara din olja, för den är min..hehehehehe..ja tror det var ostronolja.. men pucko!!!! tack för info sötnos då blir det till att gå till lokala Thaibutiken på måndag och handla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Grillad kyckling och sen Mango Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 12, 2013 Dela Inlagd April 12, 2013 Nästan samma som igår, nyheten var ju melon idag sen får vi se vad som blir imorgon. Man kan säga att man har varit på ett gött humör idag har inte varit så tungt, men det kommer säkert tillbaka. Men nu sitter man med huvudvärk igen får ta en tablett för det. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu