AnTove Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 påsklunch hos mor..jättegott!! Såg härligt ut , var till min mor och far och åt igår . Mammor kan . Men jag saknar att kunna åka till farmor och äta , ingen kunde laga husmanskost som hon . Hon var otroligt gladlynt , varm , humoristisk och älskade när vi barnbarn kom och tryckte i oss så otroligt mycket god mat . Man inser idag hur mycket detta betydde och vilken tur man hade som fick uppleva detta . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Gubben kunde inte bestämma sig för om han ville ha Fläskfilé, Bacon eller Skinka idag!! Så jag bestämde mig att göra en maträtt med alla 3 ingredienserna idag. Först så fixade jag den skalade, tvättade potatisen och som vanligt blev det Klyftpotatis av den. Bryner köttet i Gjutjärnsstekpannan och Baconet + Skinkan i den lilla stekpannan. Över med Bacon o Skinka i Traktörpannan och tillsätter grädde, fond och kryddor... Sedan dags att lägga ner de brynta Fläskfilébitarna och låta allt puttra på spisen en stund. Dags att sätta sig och äta riktig hemlagad mat. :nyam: Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Gubben kunde inte bestämma sig för om han ville ha Fläskfilé, Bacon eller Skinka idag!! Så jag bestämde mig att göra en maträtt med alla 3 ingredienserna idag. Mat 018.jpg Mat 019.jpg Mat 020.jpg Först så fixade jag den skalade, tvättade potatisen och som vanligt blev det Klyftpotatis av den. Mat 017.jpg Bryner köttet i Gjutjärnsstekpannan och Baconet + Skinkan i den lilla stekpannan. Mat 022.jpg Över med Bacon o Skinka i Traktörpannan och tillsätter grädde, fond och kryddor... Mat 025.jpg Sedan dags att lägga ner de brynta Fläskfilébitarna och låta allt puttra på spisen en stund. Mat 026.jpg Dags att sätta sig och äta riktig hemlagad mat. :nyam: Mat 027.jpg Mums mums Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Gubben kunde inte bestämma sig för om han ville ha Fläskfilé, Bacon eller Skinka idag!! Så jag bestämde mig att göra en maträtt med alla 3 ingredienserna idag. Mat 018.jpg Mat 019.jpg Mat 020.jpg Först så fixade jag den skalade, tvättade potatisen och som vanligt blev det Klyftpotatis av den. Mat 017.jpg Bryner köttet i Gjutjärnsstekpannan och Baconet + Skinkan i den lilla stekpannan. Mat 022.jpg Över med Bacon o Skinka i Traktörpannan och tillsätter grädde, fond och kryddor... Mat 025.jpg Sedan dags att lägga ner de brynta Fläskfilébitarna och låta allt puttra på spisen en stund. Mat 026.jpg Dags att sätta sig och äta riktig hemlagad mat. :nyam: Mat 027.jpg Nu blev jag hungrig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Kyckling och ris Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Blev bara en snabbpizza i varmen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 För er som har eftersökt mer Thai mat, glad påsk. Lite mumsiga smågrodor med en läcker röra. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Black Canyon idag.. Cesarsallad.. Club Sandwich Fish and chips.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 För er som har eftersökt mer Thai mat, glad påsk. Lite mumsiga smågrodor med en läcker röra. Mvh. borje222 Knaperstekt groda är gott.. Vad är det för röra? Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Käkade påskmat hos far igår! Idag blir det Tantens anka min Potatisgratäng & Systemets Drycker! Gla Påsk! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Glad Påsk Svampfan och alla ni andra oxå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Glad Påsk Svampfan och alla ni andra oxå Same Same Bajen Rouels! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Same Same Bajen Rouels! jepp ska spöa IFK Helsingfors i morn bara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Blev lite hungrig, så det fick bli ett litet mellanmål.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Blev lite hungrig, så det fick bli ett litet mellanmål..IMG_2103.JPG FF Jasså ingen Påsk-Planka?? Gla Påsk Gubben Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Skål ... Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Kvällsmacka. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Rester till lunch, potatisgratäng å kofile... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Rester till lunch, potatisgratäng å kofile... Jaja en del har det fattigt,det får vi ha förståelse för. Glad påsk Oddan o Oddinan. jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 För er som har eftersökt mer Thai mat, glad påsk. Lite mumsiga smågrodor med en läcker röra. DSC07493.JPG DSC07494.JPG Mvh. borje222 Tackar för att du trugar men jag tror jag nöjer mig med dagens lunch.. Kokt lax å lite påsktårta... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 (ändrad) Jaja en del har det fattigt,det får vi ha förståelse för. Glad påsk Oddan o Oddinan. jrk Nja, jag hade ju äldsta och yngsta grabbarna här för att försöka käka farsgubben ur huset igår... Men det äldsta slukhålet hade ofinheten att käka en Pizza innan han kom... Därav blev det lite rester (han brukar normalt äta för två...eller tre) Nåja jag e inte ledsen för det, för som ni alla vet så är potatisgratäng godare dagen efter... Edit: Glad Påsk right back... Ändrades Mars 30, 2013 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 (ändrad) i dag blev det lunch på bishops, jag åt köttbullar med potatispuré.. frugan åt raggmunk (hennes favorit) o dottern tog nån pasta.. Ändrades Mars 30, 2013 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Tackar för att du trugar men jag tror jag nöjer mig med dagens lunch.. bild (172).JPG Kokt lax bild (173).JPG å lite påsktårta... /Enis Om jag har förstått rätt så ligger du i, under en träningsperiod av ditt liv, så varför majjo i avocadon, ? Gla påsk, snart är snappsen kall Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Eftersom man är en otroligt skicklig kock får ni här se ett mästerverk. Lax, ost och något slafs. Vin till det Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 30, 2013 Dela Inlagd Mars 30, 2013 Fick bli en sådan här i Länna efter att ha kört upp från syrran i Uddevalla Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu