emulov Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Dagen till ära så har jag kokt ett ägg, hoppas det blir hårt. Vilken överdriven känslighet, bara att knäcka som det är i ett vanligt grogglas, köra ner lite socker och spetsa rejält med vodka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Dagens frukost Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Vilken överdriven känslighet, bara att knäcka som det är i ett vanligt grogglas, köra ner lite socker och spetsa rejält med vodka. Mja, till påsk blandar jag alltid groggen med ett kokt ägg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ole Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Hungrig igen det blev en andra frukost..IMG_2082.JPG FF Räck mig din HP tallrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 (ändrad) Kofta görs på lamm om jag inte minns fel och kåldolmar kommer inte från Turkiet däremot något liknande som virades in i vinblad som Karl den 12:e tog med sig hem efter kalabaliken i Bender.Köttbullar kan du väl göra på lamm också he heKofta (see section Name for other names) is a Middle Eastern, South Asian and Balkan meatball or meatloaf. In the simplest form, koftas consist of balls of minced or ground meat—usually beef or lamb—mixed with spices and/or onions. In Pakistan, Turkey and Iran, koftas are usually made of beef, lamb, mutton or chicken, whereas Greek and Cypriot varieties are usually made of lamb. Ändrades Mars 29, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Idag blev det farangmat här i Huay Khwang.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Förbereder lite påskmat skinka och jansson Det blev en söt senaps griljerad skinka och en krämig jansson Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
happyharry Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Nalle Puh tårta, lill-tjejens födelsedag Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Å fan, då har jag ätit skånsk kallops i hela mitt liv utan att veta om det.. Man har ju inte missat ngt då, för jag skulle inte kunna tänka mig kallops utan morötter. Tack för infon. Var glad för att du kan äta morötter! Själv tillhör jag den skara som är allergisk mot denna delikatess numera! Suck! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ole Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Af hensyn ingen tekst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 De finns bara en fisk som e godare än Örret, å de e Röye... Förbannat välkomponerad och lockande bild, by the way... Håller inte riktigt med dig! Minns då jag fick Enrisrökt Brax (fortfarande varm) av ett äldre par. Serverad på hembakt Tunnbröd (bakat samma dag), med hemtjärnat Smör (från gårdens egna kor). Serverat tillsammans med garanterat dagsfärsk opastoriserad mjölk (mjölkad en stund tidigare och sedan snabbkylts). Inmundigades sittande vid stranden av en Norrbottens älv vid 22-tiden en sommarkväll, då solen fortfarande stod högt på himlen. Djuva minnen dyker upp då jag läser här om mat och matminnen! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Oxfile´n (slut på älg) står å gottar till sej i Thailänsk Pick Thai marinad. Potatisgratängen e i ugnen, nu vill undertecknad bara ta en liiiten virre innan jag tvingar(visst låter det manligt?) Aya att pilla ett kilo räkor till förätts-mackan...Som är ett stekt surdegsbröd med ägg och majjokaviar och Aya pillade Lysekils (tror jag) Räkor. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 (ändrad) Efter att ha ätit på detta matställe i 14 dagar gör jag det stora misstaget att gå in här på MPR. Snålvattnet rinner och magen kurrar. Ni kan verkligen få en annat att bli sugen på allt ni lägger in här! Har riktigt längtat efter både "Thaislafs" och Svensk husmanskost hela tiden. Även om maten var god och efterrättsbordet dignade av ett 30-tal olika sötsaker. Tyvärr så tog jag inga bilder av matutbudet. Vi åt både inhemska maträtter, Libanesiska maträtter, Kinesiska maträtter (smakar inte som varken i Asien eller i Sverige, tyvärr), Italienska maträtter m.m. Det mesta var mycket gott, även om vi saknade fläskkött på menyn. Fast vi åt både Kofta och Kebab där borta! Själv fick jag de flesta dagarna specialtillagad mat då de hade morötter i de flesta kötträtterna. Är dj-igt trött på Kyckling just nu!! Återkommer då jag bestämt mig vad vi ska ha till middag idag! Vill ha allt vi saknat, men det får bli bara en maträtt tyvärr! Ändrades Mars 29, 2013 av Fibromorsa Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Det bidde lite påskmat med barn o barnbarn.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Sillen jag skulle ha till hade utgånget datum Men färskpotatis till var inte helt fel “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Sillen jag skulle ha till hade utgånget datum Påskmat.jpg Men färskpotatis till var inte helt fel Härlig bild!Har just kommit hem från verkstan.Nu blev jag väldigt HUNGRIG!! PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Jag skippade ``färskpluggen´´å hårdbevakskokade (särskrivning) Mandelpotatis. (dom e ju så jäkla svåra att koka) Nu har jag handplockat pluggen vart efter att dom blev färdiga, och skalat dom. Nu ligger resultatet på avkylning, för att senare ljummas (heter det så?) till sillen. . Ja de e jobbigt och kanske överarbetat, men just idag vill jag bjuda mina söner på gedigen mat... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Det bidde lite efterrätt också, nu är FF mätt o belåten.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Påskskinkan kom ut ur ungnen nyss, lite kyla så blir det provsmakning med en sillabit sen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Nattspagetti.. Mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Jag skippade ``färskpluggen´´å hårdbevakskokade (särskrivning) Mandelpotatis. (dom e ju så jäkla svåra att koka) Nu har jag handplockat pluggen vart efter att dom blev färdiga, och skalat dom. Nu ligger resultatet på avkylning, för att senare ljummas (heter det så?) till sillen. . Ja de e jobbigt och kanske överarbetat, men just idag vill jag bjuda mina söner på gedigen mat... ett tips när man ska koka mandelpotatis är att när vattnet kokat upp stänger man av värmen o på med locket, funkar varje gång! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Lite snacks till vinet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 påsklunch hos mor..jättegott!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 påsklunch hos mor..jättegott!! Såg mycket trevligt ut. Trevlig påsk. jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu