ole Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Personligen rekomenderar jag nog "svenska" köttbullar. Ser inte alls ut som köttbullar som jag är van vid iaf... Den eneste forskel på en svensk köttbullar og en danske frikadeller er størrelsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Personligen rekomenderar jag nog "svenska" köttbullar. Ser inte alls ut som köttbullar som jag är van vid iaf... Svenska köttbullar kommer från Danmark... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Hittade en god ost som måste provas... Så det fick bli en ärtsoppa, med rimmat fläsk. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 blodpalt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Det er fordi de er kogte og ikke stegte, i går var det stegte DSC_0001.jpg er de ikke smukke? Personligen rekomenderar jag nog "svenska" köttbullar. Ser inte alls ut som köttbullar som jag är van vid iaf... Inget fel på danska köttbullar tycker jag! Lite stortrutat att komma in och klaga på andra utan att ( vad jag vet) bidragit själv? Visa din så får publiken avgöra vem som är störst bäst och vackrast! Med vänlig hälsning "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Svenska köttbullar kommer från Danmark... Helt fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Svenska köttbullar kommer från Danmark... Även Svininflu!!! Gla Påsk 08!!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Helt fel Ha Ha Go Kväll & Happy Kykcling!!!!!!! Men Men det mesta ICA lägger på golvet är från Grannen! Puss Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Helt fel Solly de va ännu värre, jag citerar Både köttbullar och kåldolmar har vi hämtat från Turkiet Slut citat. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Solly de va ännu värre, jag citerar Både köttbullar och kåldolmar har vi hämtat från Turkiet Slut citat. kofte heter dom i turkiet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Fick bli ett par skinkamackor till kvällsmål.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Nyss tänt grillen, de e gött i solen rökigt när man tänder på första gången Några kotletter ligger å bränns, marineraDe i vitlök, såå smarrigt lite sallad till kottet gott va de Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 28, 2013 Dela Inlagd Mars 28, 2013 Idag antar jag att det blev Panodil och ENO Jag tycker den där helstekta grisen är helt livsfarlig! Blir alltid grymt dålig dagen efter jag ätit sådan i Pattis. Mvh Amja Ha ha, nä men ett par Imodium plus blev det allt men det berodde nog inte så mycket på grisen, som allt annat vi tryckte i oss (sommarlätt, liit m.m.) Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 En fet burgare till lunch satt fint. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Tja.. Nötköttssoppan igen.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Idag ska vi ut till Farsan en sväng så nu står man här på mörra & slevar ihop en Jansson! Blir lite köttebullar,prinskorv,sill,skinka & massor av ägg ochså! Jag dricker must Farsan Öl Kantarellen Vin! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 kofte heter dom i turkiet Kofta görs på lamm om jag inte minns fel och kåldolmar kommer inte från Turkiet däremot något liknande som virades in i vinblad som Karl den 12:e tog med sig hem efter kalabaliken i Bender. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangsom19 Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ola med b Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 En fet burgare till lunch satt fint. burger.jpg //Broskan Det där ser inte helt fel ut,satan vad sugen man blir Destruktör,fjant,fegis och nu även looser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Liten Långfredagsfrukost “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 kofte heter dom i turkiet Kofta görs på lamm om jag inte minns fel och kåldolmar kommer inte från Turkiet däremot något liknande som virades in i vinblad som Karl den 12:e tog med sig hem efter kalabaliken i Bender. Hej. Är väl troligt att det är den Turkiska Koftan som inspirerat till svenska köttbullar. Annars tycks koftan utspridd från Cypern till Indien. Källa Wikipedia Kofta (see section Name for other names) is a Middle Eastern, South Asian and Balkan meatball or meatloaf. In the simplest form, koftas consist of balls of minced or ground meat—usually beef or lamb—mixed with spices and/or onions. In Pakistan, Turkey and Iran, koftas are usually made of beef, lamb, mutton or chicken, whereas Greek and Cypriot varieties are usually made of lamb. They are often shaped into meatballs which are prepared with a mixture of ground meat, rice and leeks, and served dry. In Iran and Pakistan, koftas are served with a spiced gravy, as dry versions are considered to be kebabs. In India, vegetarian varieties, like lauki kofta and shahi aloo kofta, are popular, as religious beliefs generally forbid consumption of meat. Shrimp and fish koftas are found in South India, coastal Pakistan, and in some parts of the Persian Gulf states. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Ätit o ätit provsmakat har man i alla fall gjort.. Med beröm godkänt blev det nu är det bara att vänta tills kottarna trillar in.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Hungrig igen det blev en andra frukost.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Ätit o ätit provsmakat har man i alla fall gjort.. Med beröm godkänt blev det nu är det bara att vänta tills kottarna trillar in.. IMG_2069.JPG IMG_2078.JPG FF Snygga och jämna köttbullar Mina har en förmåga att växa betydligt i storlek ju fler man rullar “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Mars 29, 2013 Dela Inlagd Mars 29, 2013 Dagen till ära så har jag kokt ett ägg, hoppas det blir hårt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu